Karelijoje telkšančiame Onegos ežere yra sala, vadinama Kižai. Čia įsikūręs vienas pirmųjų Rusijoje muziejų po atviru dangumi. Jame galima išvysti medinių cerkvių ir namų architektūros ansamblį, kur eksponuojami įvairūs Karelijos valstiečių namai, rakandai ir kiti statiniai. Šiandien Kižų saloje priskaičiuojama daugiau nei 80 istorinių medinių konstrukcijų, kurios į šią vietą, siekiant jas išsaugoti, buvo atgabentos šeštame praeito amžiaus dešimtmetyje.

Bene didžiausia ir įdomiausia vietovės įžymybė – UNESCO saugomas Kižų šventorius (rus.k. Погост Кижи). Jį sudaro dvi medinės cerkvės, išlikusios nuo XVIII amžiaus ir medinis aštuoniakampis bokštas su laikrodžiu.

Šio architektūros ansamblio išskirtinis stebuklas – Dievo atsimainymo cerkvė (rus.k. Церковь Преображения Господня) pasipuošusi 22 skirtingų dydžių ir formų kupolais.

Legenda byloja, kad ši medinė cerkvė buvo pastatyta naudojantis vien kirviu, be vinių ar kitų instrumentų. O vėliau, bažnyčią statęs meistras, kirvį išmetė į ežerą, manydamas, kad nieko gražesnio sukurti nesugebės.