Tikriausiai visi mokykloje skaitėte apie mitologinį graikų karalių Miną – Dzeuso ir Europos sūnų, gyvenusį Kretoje ir pavertusį ją galinga valstybe. Jo garbei Kretos salos kultūra netgi buvo pavadinta Mino kultūra.

Sykį jūrų dievas Poseidonas sukūrė vandenyno gelmėse nuostabaus grožio jautį ir išvedė jį į Kretos krantą, įsakęs Minui paaukoti šį gyvulį dievams. Tačiau apimtas godulio Kretos karalius pasiliko dailųjį gyvulį. Supykęs Poseidonas sukėlė Mino žmonai, karalienei Pasifajai, nesveiką meilę jaučiui. Slapčiomis nuo vyro aistros apimta karalienė įsakė Dedalą pastatyti jai medinę karvę, kurioje ji pasislėpė ir susiporavo su jaučiu. Netrukus pasaulį išvydo šios meilės vaisius – siaubinga pabaisa Minotauras, pusiau žmogus, pusiau jautis. Minas įkalino Minotaurą viename garsiausių mitologinių statinių – požeminiame Kretos labirinte. Pakliuvusiam į šį labirintą žmogui beveik nebuvo vilčių rasti kelią atgal – įmantriai suraizgyti posūkiai ir aklavietės visiškai paklaidindavo nelaimėlį, be to, labirinto gūdumoje dar tykojo žmogėdra Minotauras.

Dar visai neseniai manyta, kad ši istorija apie legendinį Minotauro labirintą turi mažai sąlyčio su realiais istoriniais faktais, nors kai kurie archeologai tvirtino, kad Knoso rūmų griuvėsiai yra išdėstyti labai painiai ir šiek tiek primena labirintą. Bet visai neseni tyrinėtojų atradimai paliudijo, kad Minotauro labirintai nėra vien senovės žmonių išgalvota legenda. Vos 30 km nuo buvusių Knoso rūmų, šalia Gorintos miesto, buvo atkastos požeminių kambarių grupės su keistais aukštų išdėstymais ir tarpusavyje sujungtos laiptais, painiais koridoriais bei ilgais, tarpusavyje persipynusiais požeminiais tuneliais, kurie išsiraito po žeme beveik 4 kilometrus. Tyrėjų grupė mano, kad šios griuvėsių liekanos galėtų būti mitinio Minotauro labirinto liekanos.