Kelionė Malaizijoje kitaip
Malaizijoje teko aplankyti pagrindines siūlomas turistines vietas, todėl apie jas daug naujo nėra ką pasakot, bet buvo ir išskirtinių vietų, apie kurias ir norėčiau labiau papasakoti. Bet viskas nuo pradžiu.
Vos tik išvydęs rytini dar miegantį Kuala Lumpur (Toliau – KL) iškart pasijautė skirtumas su ką tik paliktų Singapuru. Prapuolė įprastos ten vyravusios taisyklės ,o čia daugiau chaoso. Bet ir tai suteikė miestui savotiško šarmo. Tos tvarkos ir pedantiškumo jau nebuvo, bet pasirodė kita medalio pusė. Žmonės labiau atvyresni, pasiryžę padėti, patarti, pabendrauti. Pirmas pamatytas faktas apie Malaiziją pasirodė kiek naivokas, bet neužilgo 100 proc. tuo įsitykinau. Ant informacinio ekrano buvo parašyta: Malaizija – draugiškiausia pasaulyje islamo šalis!

Kuala Lumpur – įvairovės ir spalvų miestas
Viešnagės laikas sutapo su indiškais naujaisiais metais. Miesto centre organizuota šventė pakerėjo svetingumu. Visiems be išimties buvo dalinamas įvairus indiškas maistas (net nesitykįjau kad valgyti su pirštais yra taip skanu), saldumynai, atsigerti galima buvo kokoso pieno, o šalią esančiose virtuvėlėse susipažint su indiškais kulinarijos receptais. Palapinėse veikė gyvos bibliotekos. Pvz. indės pasakojo norinties daugiau sužinoti apie iš anksto planuojamas indiškas vestuves, su malonumu atsakinedavo į visus klausimus. Ant scenos vyko įvairus tautiniai šokiai, gyvos muzikos pasirodymai.
Malaizijos sostinę galima aplankyti pagrindines vietas per 1-2 dienas. Tačiau rekomenduočiau, užsibūti čia ilgiau. Iš ryto kol nera labai daug turistų aplankyti galima Batu Caves (Batu uolas), kuriose yra indų šventyklos. Vieta verta demesio. Atkreipti dėmesį verta į šalią esančias bezdžionėles, progai pasitaikus jos gali griebtį viską ka turite rankose ar kuprinėje Žiurint į auksinį paminklą smagu atsigaivinti iššaldytuvo ištrauktu kokosu, kuri jums vietoj paruoš užeigos darbuotojas.
Turistų patogumui, mieste kursuoja nemokamas autobusas KLgo, kuris nuveš jus pagrindiniais miesto maršrutais. Lankomiausi objektai tai aišku Petronas bokštai dvyniai, kuriuos reikia butinai aplankyti vakare, nes pasikeičia jų apšvietimas ir žinoma pamatyti grojančių fontanų šou, Eko takas virš medžių, iš kurio matosi miesto panorama, KL bokštas. Miesto centre yra vieta, prie kurios daugiausiai pasaulyje daromos nuotraukos – KL raudonos raidės. Šalia šios vietos – pažintinis muzėjus, kuriame galima vos už 5 Ringitus(kiek daugiau nei 1 Eur), sužinoti daugiau apie šalį, o tuos pačius 5 Ringitus išleisti dovanoms, maistui, suvenirmas muzėjaus viduje. Taip pat verta aplankyti miesto rajonus: Mažoji Indija ir Kinijos miestelį dėl tenai esančių turgelių, skanaus maisto užeigų, šventyklų. Trečiadieniais ir penktadieniais galima nueiti į Couchsurfingo narių susitikimą, susipažinti su idomiais žmonėmis: keliautojais, turistais, vietiniais, kurie apgyvendina turistus pas save, sužinoti vertingų patarimų, išgirsti smagių istorijų, bei užmegsti kontaktus į ateitį. Smagu buvo sutikti lenką, estą, ukrainietį, kazakę. Kekvienas su skirtingą savo istoriją, keliavimo styliumi, tikslu, gyvenimo požiūriu.
Asmeniškai viena įsimintiniausia KL vieta, kuri buvo lyg įvadas į Penango salos Džordžtauno (toliau – Georgetown) miesto meną (street art), randasi miesto pakraštyje – Laman Seni gatvės kiemuose, kur ant pastatų sienų napiešti skirtingi 2D ir 3D styliumi piešiniai.

Cameron highlands (Kamerono aukštykalniai)

Šita vieta labiausiai aprašyta kelionių žurnaluose dėl savo žalios gamtos, arbatų ir braškių plantacijų, begalės pažintinių takų. Nuomonių teko išgirsti įvairiausių, vieniems čia užtenka dienos, kitiem ir savaitės per mažai. Pasiekti šią vietą galima iš KL autobuso stoties (TBS). Rytiniai autobusai kursuoja dažnokai – kas 15-30 min.,tad patarčiau užsakyti bilietus pačioje TBS, nes užsakinėjant bilietus internetu rodomi tik keli galimi maršrutai. Kelionė trunka apie 5-6 val., o bilieto kaina nesiekia 9 eur. Taip pat patarčiau nerezervuoti nakvinės iš anksto, nes čia rasite jas žymiai pigiau, kadangi skirtingos apgyvendinimo paslaugos siulomos visur. Apsistoti galima Tanah Rata, kurios privalūmas yra esanti autobuso stotis arba Brinčang miestelyje. Jame pigesnės nakvinės, daugiau pažintinių takų, arčiau arbatos plantacijos. Taip pat pasirupinkite priemonėmis nuo lietaus, sausais drabužiai, tinkama avaline, kadangi šitame rajone neprognozuojamai lyja taip, kad po kelių akimirkų nebeliks jokios sausos vietos.

Georgtown – gatvės meno sostinė

Visus mėgstančius netradicinius, jaukius miestelius, kuriose yra daug įdomių jaukių vietų, meniškai išpieštų sienų, kviečiu aplakyti Georgtown . Butent dėl mieste vyraujančio gatvės meno nusprendžiau įtraukti šį miestą į savo maršrutą, kuris įtrauktas į Unesco kultūrinį paveldą. Dar kuo Georgetown įdomus ir susietas su Lietuvą yra tai, kad dauguma piešinių projektavo lietuvis menininkas – Ernest Zacharevich. Atvykti čia galima su lektuvų arba autobusu is KL, taip pat kursuoja autobusai iš Kamerono. Iš Kamerono autobusai nevažiuoja tiesiai į Georgtown, reikia daryti persėdimą Kampung autobuso stoty. Iš jos už 1 Ringitą su 401 autobusu per pusvalandį nusigausite į Georgtown autobuso stotį.
Grižtant prie šio miesto gatvės meną siūlau instalioti tokia žemelapio programėlę (pvz. Maps.me), kurioje būtų pavaizduotos vietos su gatvės meno pavadinimais. Taip pat galima įsigyti popierinį žemėlapį su visom išvardintom vietom. Be daugybės visame mieste išsidesčiusių skiritngų dizainerių, menininkų piešinių rasite senovinius pastatus, spalvotus namukus, indiškas ir Thai styliaus šventyklas, Mažąją Indiją, mečėtes, miesto rotušę, įvairių muzėjų (upsidedowm, fotoaparatų ir kitų).
Miestas labai gyvas, verda naktinis gyvenimas, kaip ir visur Malaizijoje yra saugu ir malonu vaiksčioti naktinemis miesto gatvėmis.

Kota Bharų ir Kelantan regionas

Šita kelionės dalis yra iššskirtinė kadangi teko praleisti nepamištamas dienas su vietiniu gidu – Nezi. Su juo pagalba teko aplankyti daug įdomių išskirtinių vietų, kuriuose nėbuvo žengusi turisto pėda. Aplankytas auksčiausias pietryčių Azijos krioklys, ilgiausia gulincia buda, pietaujama prie ežero, už kurio jau matėsi Tailando kalnai, vakarienė – mažame jūros papludimyje su šalia tekančia upe. Galima buvo stebėti kaip vietiniai gyventojai gaudo krevetės, kiti ruošėsi naktinei žvejybai. Dalyvavom vieno kaimo vietinės bendruomenės renginyje su tradicinėmis dainomis ir šokiais. Buvo garbė susitikti ten su Malaizijos senatoriumi, pusryčiauti jo brolio namuose. Aplankėm gaisrininkų stotį, susipažinom su jų rutina, gyvenimo ir darbo sąlygom, naudojama įranga, pralėkėm su sirenom po miestą. Čia irgi mus sutyko bei priemė šiltai, su šypsena, istorijomis, juokeliais, vaišėmis. Dienos metu dažnai teko ragauti vietinių užeigų patiekalų, užkandžius, gerti ką tik išspaustas mango ar bananų sultis, ragauti skirtingus gerimus, arbatas.
Kitą pramogą, kuria organizavo mūsų gidas, tai Baikerių šou, kuris vyko vos už kelių kilometrų nuo Malaizijos pasienio – Tailande. Kadangi buvom vieninteliai europiečiai, sulaukėm daug dėmėsio iš organizatorių, miesto mero, apsaugos, policijos ir pasienio darbuotojų. . Dvi dienas trunkančiame renginyje kas vakarą buvo motoakrobatų pasirodymai, koncertai, siūlomi ką tik paruošti užkandžiai, gėrimai, salduminai, taip pat teko pamatyti pasirodymą su gyvatėmis.
Visi klausinėdavo iš kur atvažiavome, kaip sužinojom apie šį baikerių suvažiavimą ir pan, kadangi visiems buvo keista matyti du baltaodžius tokiam dideliam renginy. Teko net duoti keletą intervių apie ispudžius šiame renginyje. Viso renginio metų jautemės kaip įžimybės, su kuriais visi nori nusifotografuoti, užkalbinti, pasisveikinti, pašnekėti, pavaišinti kuo nors.
Apie mūsų dalyvavimą šiame renginyje galima buvo spresti iš daugybės selfie nuotraukų, kurias baikeriai kėlė į savo socialinius tinklus. Dienos metu su keliais šimtais baikerių kolona nuvažiavome į salą, kurioje vyko labdaros renginys. Juo metu buvo skyriamos liešos vietinei bendruomenei, vaikams dalinamos dovanos, renkamos liešos naujai daugiafunkcinei mečetei statyti. O grižus vakare iškart tapome VIP svečiais, kuriuos pasodino už išskiritnių staliukų netoli scenos su pasakiško skonio vaišėmis.
Iš tiesu buvo dar kas neaplankyto ir daug planų kur mus nuvežti, tačiau dėl laiko stokos teko palykti šį nuostabų kraštą su mintim čia grįžti vėl. Didelis Nezy, kuris yra taip pat baikerių klubo pirmininkas, bei visų gerbiamas žmogus, prašymas buvo pasidalinti su visais jo kontaktais, nes jis norėtų visiems norintiems aprodyti ir supažindinti su savo gimtuoju kraštu, kuris dažniai buna tik tarpine stotele turistams, kurie nori aplankant netoli esančias Perhentian salas. Nors kaip jis įrodė pamatyti iš tiesų yra daug ko. Jis pažadėjo visus norinčius pasitiks Kota Bharu oro usote arba autobuso stotyje. Jis pažadėjo visus norinčius pasitiks Kota Bharu oro usote arba autobuso stotyje. Dalinuosi Nezy kontaktais: jo tel.nr +601992999, FB rasite vardu Anug Zie, nuotraukoje vyras šnekantis telefonu, bent jau siuo metu.

Perhentian Salos
Perhentian salas sudaro 2 salos: Mažoji ir Didžioji. Tai malaizijos nardymo ir povandeninio sporto sostinė, su daugybe koralinių rifų, baltais papludimiais, augmenija ir žinoma povandenine fauna. Tokiose salose kaip įprasta yra daugybė nardimo paslaugų, apgyvendinimo bei maitinimo paslaugas teikiančių vietų. Transporto paslaugas suteikia visur kursuojantys vandens taxi – laiveliai. Transportavimo kainos prieinamos. Pvz. už apžvalginę kelione aplink salą galima sumokėti 50 Ringitų (12 Eur) žmogui, keliaujant į šalią esančias vietas, kaina svyruoja nuo 5 iki 25 Ringitų. Mažoji sala skirta daugiau backpakeriams, yra pigesnė, aplink galima rasti daug kemperių ir palapinių. Didesnė – brangesnė, su daugiau papludimių ir nardimo vietomis. Iškart patariu planuoti skirti šiom salom daugiau laiko, norint viską tai aplankyti ir pamatyti.
Nusigauti į šias salas galima iš žvejibinio miestelio uosto – Kuala Besut. Kaina į abį puses – 70 ringitų (apie 20 Eur). Prieš pat išvykimą teko sumoketi salų ekologinį mokestį – 30 Ringitų, kurį moka užseniečiai, vietiniai – 5 ringitus. Iš anksto reikia pasakyti į kurią salą norite plaukti, tada pasodins į tinkamą laivą. O nuvykus į reikiamą salą, yra pasirinkimas iš kelių vietų kur išsilaipint. Į priekį laivai vyksta surinku tinkamą keleivių kiekį, o iš salų kursuoja laivai tik tam tikromis valandomis ir geriau iš anksto sužinoti ir patikslinti šį laiką.
Į Kuala Besut kursuoja autobusai iš Kota Bharų autobuso stoties, kaina 6 ringitai. Taip pat su taxi, kaina fixuota – 60 ringitų. Naudojant Uber arba Graber programas kaina apie 50 Ringitų. Važiuojant atgal butina pasitikslint tvarkarašti, kadangi buna atvejų kaivakariniai autobusų maršrutai atšaukiami.

2 thoughts on “Nepamirstama Malaizija”
  1. Šiaip labai gražiai parašyti pasakojimai, skoningos nuotraukos, bet aš tai labai pasigedau praktinės info, netgi sakyčiau jos visai nėra, bet paskaityti, kaip kokį romaną, buvo įdomu 🙂

2. Labai buvo įdomu skaityt, tikrai malonu, praktinės info rašiniuose retai ieškau, tai man viskas labai gerai. Žinoma, kai ruošiesi kelionei, ieškai informacijos, tačiau šioje svetainėje man visada labiau patinka žmogaus įspūdžiai, nuotykiai, jausmai galų gale, ir kuo tai įdomiau, tuo geriau. Sėkmės.