„Niekur kitur Europoje nėra tokios išbaigtos ir tokios didingos gynybinės VI, XII ir XIII amžiaus visumos, tokio įdomaus tyrinėjimų objekto ir dar įdomesnės jo padėties.“ Eugene Viollet Le Duc

Karkasonas – naujai atgimęs viduramžių miestas-tvirtovė, įsikūręs Langedoke (pietvakarių Prancūzijoje) ant nuostabios Odo upės kranto, svarbiame kelyje tarp Atlanto vandenyno ir Viduržemio jūros.

Reikia pažymėti, kad Prancūzijoje yra du Karkasonai. Pirmasis – tai garsusis miestas – tvirtovė dar vadinamas „La Cite“, antrasis – gretimai įsikūręs miestas, kuriame šiuo metu gyvena 45tūkst. gyventojų.

„La Cite“ yra įrašytas į UNESCO paveldo sąrašą. Tai 100m. pr.Kr. įkurtas gynybinis miestas, apjuostas dviguba įtvirtinimų linija, kurių aukštas sienas puošia 52 gynybiniai bokštai. Karkasonas buvo svarbus prekybos centras, o XIII amžiuje – svarbia katarų būstine, kol neatiteko prancūzų katalikiškam karaliui Luisui IX. 1659 metais po Pirėnų taikos siena prarado savo karinę svarbą ir buvo apleista, o Napoelono laikais visiškai išbraukta iš oficialų įtvirtinimų sąrašo. Kadaise garsus miestas pavirto griuvėsiais, o 1849m. prancūzų vyriausybės įsakymu vos nebuvo nušluotas nuo žemės paviršiaus. Tokios lemties pavyko išvengti kilus aplinkinių nepasitenkinimui ir agitacinėms kompanijoms už griuvėsių išsaugojimą. Netrukus buvo paskirti architektai vadovauti miesto atstatymo darbams, ko pasekoje ši vieta tapo vienu lankomiausių Prancūzijos objektų, kur kasmet atvyksta virš 3mln. žmonių.

Atstatymo darbai atlikti puikiai. Karkasono miestas tikroviškai atspindi viduramžius. Tvirtovės viduje – akmenimis grįstos gatvės ir senoviniai pastatai – nė trupučio nekelia įtarimo, kad tai atstatytas mietas ir nesuabejojama jo autentika. Gal kiek dirbtinai atrodo mažos Karkasonės aikštės, užpildytos suvenyrų parduotuvėlėmis ir kavinėmis, viliojančiomis po ilgų miesto tyrinėjimų nusikamavusius turistus.

Karkasonės „La Cite“ tyrinėjimams vertėtų paskirti visą dieną. Patartina atvykti anksti ryte, norint bent trumpam išvengti didelės minios.

Ekskursiją galima pradėti nuo dvigubos gynybinės sienos, tarp kurios dabar yra sausas griovys. Nuo tvirtovės sienos ir pradėkite savo kelionę. Užtruksite apie valandą. Išorinė Karkasonės siena yra daug žemesnė nei vidinė. Keliaudami aplinkui turėsite progos susidaryti įspūdį apie anų laikų gynybą ir architektūrą, o protarpiais pasigrožėti prieš akis atsiveriančiais laukų peisažais, juosiančiais miestą ir stebėti Karkasonės miesto vaizdą, nusidriekusį žemiau į vakarus.

Apėję masyvias tvirtovės sienas pasukite į La Cite – mažą gyvenvietę, kurioje yra daug ką pamatyti. Sunku net viską išvardinti, bet pagrindiniai Karkasonės traukos objektai yra:

· Šv. Nazareto bazilika pastatyta XI-XII amžiuje, buvusios VI amžiaus bažnyčios vietoje;
· XII amžiaus veikianti pilis (vadinama „Château Contal”);
· La Cite erelių paroda, kurioje galima pamatyti didžiausią pasaulio plėšriųjų paukščių kolekciją. Jie ištreniruoti pagal viduramžiškus mokymus, laisvai skraido padangėje ir atskrenda šeimininkui pašaukus.

Įėjimas į La Cite – nemokamas. Bet įėjimas į pilį, kurioje yra įsikūręs muziejus, kainuoja 6,50 eurų (kaina gali kisti). Panašiai kainuoja ir kitų muziejų lankymas.

Iš Karkasono į La Cite pavasario, vasaros ir rudens sezonu kursuoja nemokamas maršrutinis transportas. Įspėjimas vienas – jie nekursuoja sekmadieniais. Atvykę į Karkasonę su mašina, ją galėsite palikti prie tvirtovės įrengtoje automobilių stovėjimo aikštelėje, kuri yra prie pat įėjimo.

Dėl Karkasono populiarumo ir komercijos, kai kas šią vietovę pradeda laikyti turistiniais spąstais.Tačiau ji išlieka žavi, kerinti, įdomi lankytina vieta, kurią tikrai verta pamatyti.

Dar kelios įdomios lankytinos vietos yra už Karkasono miesto sienų ribų. Nepamirškime, kad tai Karkasonas – Katarų šalies širdis, kurioje daug katariškų įdomybių. Langedokas yra vyno šalies širdis, su daugybe vertų aplankyti įdomių vynuogynų. Nepraleiskite progos aplankyti Limoux kaimelio – putojančio vyno namus. Vietiniai gyventojai tvirtina, kad jie yra šio „burbuliuojančio” gėrimo išradėjais, o Dom Perignon tik pavogė idėją. Taip pat įdomus yra Rennes le Chateau – mažas ir šiek tiek šiurpus miestelis su bažnyčia ir daugybe kitų religinių konstrukcijų. Sklinda kalbos, kad jame gali būti paslėptas  šventasis gralis. Ir žinoma Monsegur – didžiausia Katarų pasipriešinimo prieš viduramžių kryžiaus žygį vieta. Iki šiol galima užlipti į pilies-tvirtovės griuvėsius, kurioje jie net keletą mėnesių laikė apie 10000 kryžiaus žygio belaisvių. Kai pagaliau katarai buvo priversti pasiduoti, dauguma jų pasirinko degti liepsnose nei atsiversti į naujai atneštą tikėjimą.

3 thoughts on “Karkasonas – viduramžių miestas-tvirtovė”
  1. Iš savo pernykščio patyrimo galiu pasakyti, kad tai tikrai miestas vertas dėmesio, o jeigu mėgstate istoriją ir viduramžių architektūrą, tai pilis padarys nepakartojamą ispūdį. Tiesa, komercijos labai daug ir net dar ne turistinio sezono metu (birželio antroje pusėje) daug turistų ir labai karšta.
    Važiuojant automobiliu, prie senojo tilto, kalno papėdėje yra gana didelė nemokama stovėjimo aikštelė. Iš ten pėsčiomis netoli ir iki pilies, ir iki kitoje upės pusėje esančio miesto.

2. Lankėmės Carcassone mieste 2013 12. Turistų nemažai, pilis išties įspūdinga, tačiau žiemos metu gan niūroka. Įėjimas nuo 26metų 8 eurai, iki 26 – nemokamai. Pats miestas įspūdžio nepliko, bet pilį aplankyti tikrai verta.

3. Aplankykit pilį vakare, naktį tada ji apšviesta ir kur kas įspūdingesnė … Nakvojom mes tame mieste …