Pažvelgus į Gardo tiltą galima suprasti, kokį neįkainojamą turtą Pasauliui paliko romėnai. Kokia pažengusi buvo jų architektūros mokykla. Ir kokie puikūs buvo jų statybų meistrų įgūdžiai.

Gardo tiltas (pranc.k Pont du Gard) yra daugiau nei prieš 2000 metų romėnų pastatytas akvedukas Prancūzijoje, Langedoko-Rusijono regione, Gardo departamente. Tai 49 metrų aukščio ir 274 metrų ilgio statinys, kuriuo senovėje buvo tiekiamas vanduo Nimui. Jis pastatytas 3 lygiais, sudarytų iš 6 apatinių, 11 vidurinių ir 35 viršutinių arkų, kurios kiekvienam lygyje skirtingo pločio. Tai sąmoninga gudrybė, siekiant apsaugoti tiltą nuo įgriuvimo, kadangi akmeniniai tilto blokai buvo dedami nenaudojant jokio skiedinio.

Gardo akvedukas nebeveikia, bet tai nė kiek nesumenkina jo didybės. Nuostabu yra jau vien tai, kad po tiek metų – jis vis dar stovi ir puošia Gardos upę, tekančią Pietų Prancūzijoje.

Gardos akvedukas yra daugiau nei 50km. ilgio ir jungia Uzės ir Nimo miestus. Jį pastatė Senovės Romos karvedys ir prokonsulas Agripa, kartu su tūkstančiais darbininkų, maždaug 19 m.pr.Kr. Akvedukas buvo naudojamas pagal paskirtį beveik iki Xa. Vėliau jo funkcija pakito ir viduramžiais buvo naudojamas tiesiog kaip įprastas tiltas.

Gardos tiltas yra ne tik aukščiausias romėnų pastatytas akvedukas, bet yra geriausiai išlikęs iki mūsų laikų. Jis yra įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą ir saugomas.

2 thoughts on “Gardo tiltas”
  1. Statinys įspūdingas tik žmonių labai daug būna. Esant galimybei, siūlyčiau lankytis ne sezono metu, juolab, kad vasarą ten laaaaabai karšta.

2. Buvau sausio mėn. 2011 m. bet neveikė, apvažiavom iš abiejų pusių upės, bet taip ir nepamatėm, jau temo, o aikštelės buvo uždarytos ir stebimos … Geras jausmas esi už 500 m. ir negali pamatyti, nes tiltas už upės vingio kalvotoje vietovėje …