Kaulų koplyčia Evoroje dekoruota žmonių kaulais ir kaukolėmis, kabančiomis ant sienų. Ji yra didesnės karališkos Šv. Pranciškaus bažnyčios dalis, kurią XVI amžiaus antroje pusėje pastatė Pranciškonų vienuoliai.

Šios koplyčios istorija jums jau pažįstama, nes panaši į Faro miesto maldos namus. Iki XVI amžiaus Evoros apylinkėse buvo net 43 kapinės, kurios užėmė vertingą žemę. Nenorėdami pasmerkti ten palaidotų žmonių sielų, vienuoliai nusprendė pastatyti koplyčią ir į ją perkelti žmonių kaulus.

Užuot palaidoję kaulus, vienuoliai, kurie buvo labai susirūpinę to meto visuomenės vertybėmis, nusprendė juos pakabinti viešai, manydami taip sukurti garsiam ir turtingam Evoros miestui naudingą vietą, kur žmonės galėtų susirinkti medituoti ir, neginčijamos mirties akivaizdoje, suvoktų materialių dalykų laikinumą. Apie tai skelbia provokuojantis užrašas virš įėjimo durų į bažnyčią „Mes, – čia esantys kaulai, laukiame jūsų kaulų”.

Tik įėjus į Kaulų koplyčią galima suvokti, kokia iš tiesų didelė ji yra ir kiek daug „plikų kūnų“ čia ilsisi. Sakoma, kad jų čia priskaičiuojama virš 5000. Tarp jų, mažame baltame karste prie altoriaus, ilsisi trijų Pranciškonų vienuolių kūnai,  šioje vietoje įkūrusių bažnyčią. Prie kryžiaus ant grandinių yra pakabinti dar du išdžiuvę lavonai, vienas jų – vaiko.

Jei visa ši mirties akivaizda Jums kelia neviltį, koplyčios pabaigoje virš altoriaus galite perskaityti lotyniškas frazes „Aš miriau šviesoje” ir „Diena, kai aš miriau yra geresnė nei diena, kai gimiau. „

Norintys aplankyti Evoros kaulų bažnyčią, tai gali padaryti pirmadieniais – šeštadieniais nuo 9 iki 12:45 ir 14:30 iki 17:45 ir tomis pačiomis valandomis sekmadieniais – tik bažnyčia tądien atsidaro 10 val. ryto.

Evoros kaulų bažnyčios adresas: Praça 1 de Maio, Evora, Portugalija.

Įėjimo į koplyčią kaina: 1 Euras (gali keistis)