Jei iš ties svajojate apie labai ramias atostogas, tuomet galbūt vertėtų apsvarstyti atostogas Eliraėjaus saloje (isl.k. Elliðaey; angl.k. Ellirey), Islandijoje.

Manoma, kad salos pavadinimas kilo nuo atsitiktinai čia užklydusio laivo arba, dar labiau tikėtina, nuo vietinio urvo, vadinto Eliraėjumi. Legendose pasakojama, kad šiame urve vietinė tarnaitė užaugino vaiką, slapstydamasi nuo užkariautojų.

Eliraėjus – tai viena iš Vestmanaejaro salų, įsitaisiusių Islandijos Pietuose. Tai maža, – tiksliai – 0,45 kv.km. dydžio sala. Ji susiformavo po didelio vulkano išsiveržimo prieš 5 ar 6 tūkstančius metų. Nuo to laiko saloje gyvena tik jūrų paukščiai – mormonai, kurie rausia čia urvus, suka lizdus ir peri vaikus.

Trobelė saloje išdygo 1954 metais. Jei kada nuvyksite į Eliraėjaus salą, joje galėsite trumpai apsistoti. Sklando gandai, kad ši sala su namu buvo padovanota garsiai islandų atlikėjai Bjork, už jos indėlį, garsinant Islandijos vardą visame Pasaulyje. Bet tai netiesa. Sala nepriklauso Bjork, o vieniša salos trobele retkarčiais naudojasi tik mormonų medžiotojai, atvykstantys čia iš Heimaėjaus. Kitu atveju sala yra negyvenama.

Į Eliraėjaus salą patekti galima vienu būdu – laivu. O po to dar tenka ropštis lynu, pritvirtintu prie stačios uolos šlaito, žemesnėje, – rytinėje salos pusėje. Jei nuvyksite į salą, patikėkite, kad galėsite pasimėgauti idiliška ramybe. Tikriausiai sunku būtų rasti labiau izoliuotą salą nei Eliraėjus.