Davelio urvas (Davelis cave) – paslaptingiausia Atėnų vieta, į kurią užsuka retas Graikijos gyventojas ar atvykęs į miestą turistas, dėl daugybės baisių legendų, gaubiančių Pendelio kalną. Jis apipintas tokia gausybe prietarų, kad net šiuolaikiniai gyventojai nesiryžta jo artimiau patyrinėti.

Tačiau Pendelio kalnas – istoriškai svarbi Graikijos vieta, nes jo vietovėse buvo išgaunamas marmuras, naudotas Partenono statyboje. Akmenys buvo kasami ir gabenami žemyn į miestą naudojant sudėtingą vežimėlių ir skriemulių pagalbos tinklą. Net ir šiandien dar yra išlikusios šį faktą įrodančios vėžės.

Bet žaviausias Pendelio kalno akcentas –  Davelio urvas. Jis buvo pavadintas XIX a. plėšiko Davelio vardu.  Davelio gauja slapstėsi šiame urve. Vienoje legendoje pasakojama, kad urve egzistavo tunelių sistema, kuria Davelis sugebėdavo pasiekti savo mylimosios – prancūzų kunigaikštienės gyvenančios Pendeli kaime – rūmus. Legenda lieka legenda.

Davelio urvo viduje, įsispraudusi tarp uolų, stovi retų formų Bizantinė bažnyčia. Ji yra dviguba ir viena jos pusė dedikuota Šv. Spiridonui, kita – Šv. Mikalojui. Bažnyčioje XII amžiuje gyveno krikščionių atsiskyrėliai.

Dar giliau pačioje tamsiausioje urvo gilumoje buvo garbinamas mitologinis dievas – Panas. Daugelyje urve rastų archeologinių liekanų atvaizduotas Dievas Panas ir jo nimfos. Visus šiuos daiktus dabar galite pamatyti Atėnų Nacionaliniame archeologijos muziejuje.

Pats Davelio urvas, kaip jau minėjome, – apipintas gandais ir keistais pastebėjimais. Apylinkių gyventojai tvirtina dažnai pastebintys prie urvo skraidančias keistas elektrines blykstes. Galima išgirsti istorijų apie upelio vandenį, tekantį aukštyn, o ne žemyn ar net kates, vaikščiojančias ant dviejų kojų ir t.t.

Kairėje urvo sienoje gausu čia atklydusių keliautojų piešinių. Po keliais galima išvysti XIX ir XX a. anglų rašytojų parašus.

Jei nuspręsite apsilankyti Davelio urve, jums reikės pasirūpinti savu transportu, nes į šią vietovę neužklysta joks viešasis transportas. Ir būkite pagarbūs: po kelių įvykdytų vandalizmo aktų ir okultizmo aukojimų ceremonijų urve, vietiniai apylinkių gyventojai nelabai palankiai žiūri į lankytojus. Urve taip pat reikia būti atsargiems. Jame nėra jokių apsaugų ar pertvarų. Praėjusio amžiaus pabaigoje jame buvo pradėtos įrenginėti karinės konstrukcijos, iškasti nauji tuneliai. Kultūros ministerijai šiuos veiksmus sustabdžius, viskas buvo palikta likimo valiai. Žibintuvėlis vykstant ten – būtinas.