Išskirtiniai ir modernūs garsaus ispanų architekto Antoni Gaudi darbai išsibarstę visoje Ispanijoje. Jais žavisi ir studijuoja tiek viso pasaulio menininkai, tiek architektai, tiek plačioji visuomenė bendrai.  Antoni Gaudi kūryba yra labai savita, bet kiekviename darbe akivaizdžiai atsispindi meilė gamtai ir tekantis vanduo.

1905 metais Antoni Gaudi lankėsi Lillet‘e, kur angliakasiams statė kalnų trobelę – Catllaràs. Viešnagės metu jis apsistojo tekstilės magnato šeimoje, kuriam priklausė didinga Font de la Magnesia valda. Kai trobelės statyba buvo baigta, Gaudi nusprendė atsidėkoti savo šeimininkui už svetingumą ir padovanojo jam savo šedevrą –  Artigaso sodus.

Niekada nelinkęs į minimalizmą, Gaudi sukūrė Font de la Magnesia valdoje turtingus, į natūralią aplinką integruotus sodus, atspindėdamas ryškų savo stilių: vingiuoti lyg susiraizgiusių gyvačių takai veda lankytojus per tiltus, aplink fontanus, dirbtines grotas ir kitus sudėtingus akmens darbus. Sode, įvairiose vietose stovinčiose statulose, atsispindi keturių evangelijų krikščioniški simboliai, sukurdami kryžiaus formą.

Deja, iki 8 dešimtmečio šie sodai buvo apleisti, kol laikraštyje nepasirodė straipsnis, atskleidęs autoriaus tapatybę. 1992 metais Artigo sodai buvo atkurti ir dabar yra atviri visuomenei.

Darbo laikas: liepos – rugsėjo mėn. nuo 10 iki 19 val.
Kaina: €3.20 suaugusiam; €2 – vaikams.