Šiemet kilo mintis, kad prie stalo sėdėti žiauriai neįdomu ir reikia pasižmonėti, kaip sutinka Naujuosius svetur. Seniai kirbėjo mintis – kaip ten prie Brandeburgo vartų? Taigi Vokietija, Berlynas. Tuo labiau, kad priešpaskutinę dieną prieš išvykstant atsirado rusų vokieciai, kurie sutiko mus priimti.
Mašina – prižiūrėta Renault Laguna dizelis, ekipažas kaip įprasta trys žmones.
Išvykstame gruodžio 29. Nakvynės tikslas Stary Lichen 550 km. Ta vieta traukia maldininkus dar nuo 18 šimtmečio. Prieš dešimtmetį ten iškilo nauja įspudingo dydžio bazilika. Mums tai kartu patogi vieta nakvynei, nes visai netoli Konin, o važiuoti naktį nesinori. Nakvynė piligrimų namuose kainuoja apie 10 eurų žmogui.

Nors Lichene jau esu buvęs, bet ši vieta visada palieka įspūdį savo dydžiu. Taigi ryte neskubėdami apsižiūrėję išvažiuojame. Kadangi sekmadienis, keliai apytuščiai. Vakarop pasiekiame Berlyną. Susiskanbiname, viskas OK, mūsų jau laukia. Smagiai pasisėdime.
Dabar šiek tiek info. Berlynas suskirstytas ABC zonomis. B zonoje, o tai apie 10 km nuo centro parkavimas nemokamas,tai galima drąsiai palikti mašiną ir važiuoti visuomeniniu transportu. Nes centre už valanda reikės mokėti 1-2 eurus, o laisvą vietą rasti sunku. Visos vokiškos mašinos,kurios važinėja po miesto centrą, turi turteti žalią kortelę su ketvertu, kas reiskia, kad tai ekologiška su katalizatoriumi auto. Patogiau nusipirkti Kleinegrupe bilietą, kuris kainuoja AB zonose 15.50 ir galioja iki 3 val nakties. Su tuo bilietu gali važinėti iki 5 žmonių grupė visomis visuomeninio transporto priemonėmis. Bauda už važiavimą be bilieto padidejo iki 60 eurų, nors savaitgaliais, kaip sakė vietiniai 99% netikrina. Vokieciai idomiai išsprendė ir visuomeninio turto niokojimo problemą. Už pranešimą skiriama iki 600 euru premija…
Gruodžio 31 skiriame Berlyno lankytinoms vietoms. Į reichstagą patekti nepavyko – ten reikia registruotis internetu pries savaitę. Kita idomybė – muziejų sala. Mes pasirinkom Pergamono muziejų.

Kaina 10 eurų suaugusiam, dukrai 15 metu bilietas nemokamai. Muziejjaus lankytojai nemokamai gauna ausinuką, kur audio gidas pasakoja apie eksponatus. Yra ir rusų kalba, kas patogu vyriasniai kartai. Pabrėžiama, kad visi eksponatai surinkti ir atrasti vokiecių mokslininkų, daug eksponatų yra tikslios kopijos, ir nieko nėra pavogto, skirtingai negu kitose šalyse. Kitą dieną lankėme Neujes muziejų, kur eksponuojama Nefretitė.Jos neleidžiama fotografuoti. Kam idomu – įėjimas 14 eurų, ir ausinukuose rusų kalbos nėra… kas mane stipriai nuvylė.
Toliau Branderburgo vartai. Visa 17 Jule gatvė užtverta. įeinant policija liepia iškelti rankas, tikrina rankinukus, negalima įsinešti gėrimo dideniuose nei 0,5 litro talpos induose. Ir aišku jokiu fejerverkų. Džiaugiausi tuo, nes vakare susirinko apie 1 milijoną ir galima isivaizduoti kas būtų, jei per tokia grūstį koks idiotas pradetų leisti savo sprogmenis.

Beje tokių netrūko neaptvertoje miesto dalyje. Visur skamba tranki vokiška muzika, praeiviai pritaria, aplink dešrelių, punčo ir karšto vyno kioskai. Žodžiu, nuotaika šventiška. Koncertas įspūdingas savo akustika. Fejerverkai.

Ir nėra jokios agresijos. Nors keletas vokietukų ir vaikIštinėjo trumpomis rankovemis , kažką primindami. Iš kitos puses,kaip sakė svetingi šeiminikai, daug ne tik policijos, bet ir civiliai apsitaisiųsių, kurie palaiko tvarką. Pora vyrukų koncertą stebėjo įsikorę į šviesoforo stulpą. tai jiems nieks nieko nesakė, bet kai sugalvojo nulipti, bent vienas buvo nuvestas užlaužtomis rankomis…

Sutikome ir lietuvaičių. Su vienais maloniai pabendraujame, kiti iki šiol mane stebina šnekėdami tokiomis frazėmis, įsivaizduojant kad jų niekas nesupranta.
Sekanti sausio 1 pratęsiame pažintį su miestu. Lašnojo lietutis tai viskas atrode kiek pilkoka. Beje vokieciai turi keistą įprotį iškart po Kalėdų atsikratyti eglutemis.

Kelionėje naudojau Gamin 1490 navigaciją. Vokietijoje gerai veikia kamščių pranešimai, pvz rodo kurios gatvės šventės metu užtvertos, kur kelio remontai..
Pradžiai tiek. Gal kam pravers.

13 thoughts on “Vokietija: Naujametinis Berlynas”
  1. Smagu:) Perskaičiau, kaip priedą prie savo šiuometinės kelionės, apie tai, ką pravažiavom, bet nepamatėm:( Kada nors tikrai sugrįšiu, ir labiausiai dėl vandenyno!!!

2. Gerai, ypač patiko kiekvieno viešbučio linkas įdėtas – kas žino, gal kada pravers 🙂

3. Mano manymu, šiaurinėje dalyje geriausi dalykai tai Portas ir vandenyno pakrantės, deja nė vieno iš jų nepamatėte 🙁

4. Jo, šiaurėj pamatėm labai mažai pralėkdami, na gal tik Lisabonoj ilgiau paklaidžiojom. Nes lėkėm į pietus ieškot šilumos… Visos kelionės esmė buvo nukakti kuo labiau į pietus ir pasikaitinti pliaže kopinėjant „medų” 😉 Bet kadangi mums nepatinka tiesiog nuskrist ir sėdėt pliaže dvi savaites, tai net ir tokia proga pasirinkom variantą su apžvalginiu turu…

5. Labai smagūs įspūdžiai:). Ir vertingi. Jau kai ką sau susikonspektavau:))))) ( planuojame kitą žiemą). Aišku, nelabai gal džiugins oro temperatūra per pačius Naujus :).
    Beje, tai kokia maždaug kelionės kaina?:)

6. Pridėjau kelionės išlaidas gale pasakojimo.

Ech, smagus kraštas ta Portugalija, reiks dar ten būtinai apsilankyti 🙂

7. Sveiki 🙂
    Vasarą planuojame kelionę į Portugaliją / Lisabona- Portas-Lisabona/. 8 dienos.Vėliau penkios dienos Madeiroje. Kelionė 12 dienų.
    Bandysime pirmą kartą internetu per economy car hire išsinuomoti automobilį. Visada nuomodavome tik realiai vietoje. Norėčiau Jūsų pasiklausti, kokios ten nuomos sąlygos? Ar būtinai kreditinė bei kiek maždaug joje turi būti pinigų frančizei?

8. Kreditinė būtina, jei nenorite mokėti papildomo draudimo. Mano kelionės Portugalijoje metu, kadangi kreditinės neturėjome, tas draudimas kainavo 150 eurų. Franšizės dydis priklauso nuo mašinos, ekonominės klasės mašinų Portugalijoje franšizė, kiek pamenu, svyravo tarp 800 ir 1200 eurų, todėl reikėtų, kad kreditinės kortelės kredito limitas būtų bent tokio dydžio. O šiaip prie kiekvienos mašinos parašytas ir franšizės dydis, ir nuomos sąlygos, tik reikia netingėt ir viską viską perskaityt.