…trumpas pasakojimas.
Atvirukas iš Taivano į Lietuvą, keliauja apie pusantro mėnesio, taip ir šis pasakojimas. Rašysiu gan trumpai, bet pasistengsiu išdėstyti visas detales, kurias tik prisimenu. Kaip ir kiekviena kelionė, ši prasidėjo su nuotykiais, atvykus į Taipejaus oro uosta, pastebėjau, kad per didžiulius monitorius yra tikrinama žmogaus temperatūra, čia tas pagarsėjęs kiaulių gripas gaudomas. O aš žmogus jaučiu, kai mano temperatūra, aukštesnė nei normali, būtent tą rytą taip ir buvo, šiek tiek svaigo galva, o dar ir slogavau – žodžiu visas komplektas, kad tik užkliūčiau… Prieš pat patikra, pamačiau tolėtą, įbėgau, ir pradėjau šaltu vandeniu veidą praust, – turėtų suveikti. Ką gi, bandau pereiti tuos vartus, o jie pradeda cypti, ir monitoriuje raudonuojantis žmogus tai aš. Būtumėt matę atvykusių su manimi kinų veidus, šoko staigiai nuo manęs, lyg maru tuoj juos apkrėsčiau… -,,Pone, prašome su mumis”, mandagiai paragino pareigūnė. Buvau nuvestas į atskirą kambariuką, ir ten buvo dar kart patikrinta mano temperatūra. Po 5 minutėlių, jau galėjau eiti. Vasario pabaiga, – kovo pradžia, labai gražus metas vykti į Taivaną, tai ir lantern festivalis (kylančių šviesų, – na tokias, kur pas mus jaunavedžiai į orą leidžia ir norus galvoja festivalis), ir karštosios versmės, o svarbiausia tai vyšnių žydėjimas.
Tad šiek tiek apie viską. Pradėsiu tikriausia, nuo karstųjų versmių. Jų čia tūkstančiai. Tik va kainos skirtingos, o kai kur ir nemokamai gali išsimaudyti. Nuo Taipėjaus apie 1val kelio autobusu (vietiniu) yra Yangmingshan parkas. Jame yra 4 versmės, deja foto iš čia jums negaliu pateigti, mat vyrai ir moterys maudosi nuogi, ir žinoma atskirai. Įdomu, tai, kad jei maudaisi su vietiniais, turi pripazinti jų ir kultūrą, o čia ir prasideda keistenybės. Mat, sėdint versmėje, jei netycia patenka vanduo į burną, tiesiog spjauni lauk, nesvarbu, kad už 30 cm nuo tavęs sėdi kaimynas… – tai visi ir spjaudosi☺ Ką galėčiau pastebėti, kad seni žmonės važiuoja į versmes, kiekvieną dieną, ir paplepa ir sveikatai į naudą. Ties air pats važiavimas įdomus, šalia stotelės nusitiesusi 80ies žmonių eilė, sulipa gražiai 40, po to visi toliau stovi. Tada kviečiami žmonės, kas nori stovimų vietų, tad gali be eilės eiti, jei sutinki stovėti valandėle. Viskas labai tvarkinga, ir be jokių grūsčių..
Kas mane nustebino, žmonės čia labai malonūs ir paslaugūs: vos pamatę, kad tu kitokios rasės, visi puola padėti, klausia kur norim važiuoti, o aš savo minimaliomis, kinų kalbos žiniomis bandau išaiškinti, kas pasirodo pavyksta. Taip atsiduriame Yangmingshan parke. Įėjimas nemokamas, išmėginame versmes, ir skubame prie dar vieno natūralaus grožio – žydinčių vyšnių

. O čia jų ant kiekvieno kampo. Tiesiog pilna. Sakyčiau, vyšnių žydėjimas čia kitoks, nei Lietuvoje, tiesą sakant, namie net nepastebi tokio grožio, nebent kur kaime senolis liaupteli, ,,žiūrėk, kaip gražiai vyšnia nužydėjo”. Parke dar ir pietaujame

, tiesa – pietus galima prilyginti loterijai, nes nelabai supranti ką valgai

. Na bent jau cola užsigėriu, nes logotipo spalvos panašios

… Vakarėjant atgal į Taipeju.

Centras panašus į tipiškų didmiesčių: metro, daug žmonių, aplink brangios parduotuvės… Taipėjus išsiskiria savo plokštumu, ir dar viduryje stovinčiu dangoraižiu. Taip, jis čia toks vienas, vadinasi Taipei 101

. Jei kada per televiziją matėte kinų greito maisto išsinešimui dėžutes, tai sis pastatas tarsi padarytas iš tokių kelių dėžučių, sukis tu vieną į kita. Tai viena lankomiausių vietų Taipejuje.
Šiek tiek apie šviesų festivalį. Kiekvienais metais, vis kitas miestas, o sostinėje – Taipėjuje, kad ir simboliškai, jis minimas prie sun Yet sun paminklo. Žmonės ateina vakare, dega lempas, ir leidžia jas į orą. Čia jų šimtai, įvairiausių dydžių. Reginys tikrai nepakartojamas

Kas liečia kainas ir pragyvenimą, jos labai panašios kaip Lietuvoje, arba sakykime Vilniuje. Tiek maistas, tiek transportas. Šiam kartui tokia trumpa, Taivano, o tiksliau Taipėjaus apžvalga.

Cia video is kelioniu (ne youtube, nes neleidzia dainos ideti, del autoriniu teisiu)

2 thoughts on “Trumpas pasakojimas apie Taivana”