KILIMANDZARO uzkariautas!!! (su video)

Si kart idejau ir Video, ji rasite uzeje i tinklalapi, kuris yra straipsnio pabaigoje…

Pries pradedant, noriu atsiprasyti, uz tai, jog tekste nera lietuvisku raidziu, bei rasite kruva gramatiniu klaidu. Esu keliautojas – ne rasytojas, tad savo pasakojimu, tikiuosi pasidalinti informacija, o ne parasyti romana… ☺
Prasau atleiskit, kas nepatiks ,, Andrius
Kili!
Si mintis man sove bekeliaujant po Portugalija, kodel gi man nenuveikus kazko ekstremalaus? Gana guleti ant smeliuko, reik padaryiti, kazka neiprasto, – kodel gi nepasigrozeti sauletekiu, nuo afrikos stogo…?
Uzsispyriau ir po truputi ruosiausi: pagrinde sporto saleje, ,,pumpavau” ant laiptuku,,, Ka gi, triuksmingas, kambarioku, islydejimas ir as jau skrendu i Amsterdama, is ten po poros valandu iskrenda KLM lektuvas i Kilimanjaro ☺
… skrydis is Amsterdamo i Kilimanjaro – 8 valandos, kadangi laiko juosta identiska lietuviskai, nebuvo visu, laiko joustu, adaptacijos nesamoniu…
Lektuvas leidziasi, igula pranesa, kad filmuoti ir fotografuoti orouoste draudzima, as jau sita buvau skaites forume, afrikoje, patartina atsiklausti pries fotkinant, mat gali baigtis liudnai, ir sia info skelbia visos svetaines ir daug forumu, tik kazkaip ,,musu” Hoksila – fotografavo ir i kalejima pakliuvo ☺ – na zmones iesko sensaciju, zurnalistai jas raso…
… Kili, taigi su pavelvimu nusileidziame 22val. Brizelis – salciausias metu laikas, tad ir saule leidziasi gan anksti ( apie 18 val), tad nusiledus – tamsa, naktis, is visur tik baltos akys ir juodi seseliai ( ..juokauju, nera jau taip baisu.). Stoviu ilgoje eileje, kad nusipirkti viza. Vizos kaina 5o doleriu, – viza vienkartine… Dar pasiziuri mano skiepu pasa ir grazina man dokumentus.. Mane pasitinka vieno hostelio vairuotojas, su mumis dar du vietiniai ir pensioniere is amerikos, vardu Linda. Cia ji jau ne pirma karta, tad visi ja pazysta ir gerbia, mat ji atgabena pilnas tases zaislu, ir remia pinigais vietines mokyklas.. Zaislu turiu ir as, pripirkau pries kelione i Tanzanija kinietisku niekuciu: minkstu, pliusiniu ir t.t. Su Linda susitariame, kad ryt po pietu isdalinsim zaislus – vietineje mokykloje.. Viesbutis, i kuri vykstu 80 km nuo orouosto. Jis yra tik 6 km nuo kilimandzaro nacionalinio pako iejimo vartu. Pavadintas jis kaimelio pavainimu,- Marangu Hotel. Savininkas – aisku baltasis – (65m mazo ugio olandas, kalbantis letai ir uztikrintai, savo ruostu priminantis oposuma is Madagaskaro filmuko ☺ ), aisku – jo zmona 25eriu, bet tai jau ne mano reikalas, svarbu viskas butu suorganizuota, kaip taremes..
Atvykstu i viesbuti, gaunu raktus i maza namuka, mat cia taip isdestyti kambariai, didziulis sodas ir namukai viens nuo kito nutole, tad jauciuosi tarsi tikras namo seimininkas. Kambaryje dvi lovos, langas uztrauktas uzuolaidomis ir uzdengtas tinklu, nuo vabzdziu… – stiklo nera, turbut jo ir nereikia, nepaisant to, kad nakti temperatura buvo nukritusi net iki 15 laipsniu ☺
Esu pavarges, taciau uzmigti gan sunku – uz lango tikro garso koncertas (svirpliai, ziogai nezinau kas, bet ten dziungles), tad uzmigti gan sunku…
Rytas, isejus i lauka, mane pasitinka milziniskas sodas, jame zoles ravi darbininkai ( taip cia jie viska daro rankomis, jokiu spec irankiu neturi), kalno nesimato, mat ji uzstoja pilkas debesis ☺.. Tai ne beda, vaikstau po soda gurgsnodamas apelsinu sultis , groziuosi ziedais ir pauksciais ( kuriuos jau esu mates per gamtos laidas, su maloniu Ingos valinskienes fonu)…
apie pietus pas mane ateina gidas, kuris sutikrina ar tikrai viska turiu kelionei,, Pasirodo, as visai nepasiruoses: turiu tris maikutes vietoje 6 , dar DAUG mazu smulkmenu tenka skolintis is viesbucio ( gerai, kad tai visiskaiai nieko nekainuoja)… Kopimui pasiruosta, dabar jau traukiu i vietine mokykla isdalinti zaisliukus, ir pasidziaugti su mazaisiais… padalinam zaisliukus, pavalgome,,,suzinau daug man idomios informacijos(pvz, kad vaikai devi uniformas, kad neissiskirtu turtingieji Ir vargsai, kad jei atliekama blogai matematikos ar kita uzduotis, vaikai gauna fizines bausmes – su lazda musama per rankas, – tiesa sita rutina, jau 10 metu bando pazaboti misionieriai, taciau rezultatai menki….

Po pamoku, keli vaikai man nori parodyti vandens kriokli, tad keliaujame link jo, jie man skina lapus: tiek zoliu, tiek meziu ir pasakoja apie skirtingus aromatus ir kokie is ju skaniausiai kvepia… Vanens krioklys tikrai grazus, dar ir chameliona cia surandam, tad susipazystu ir su tananijos fauna ☺
Grizus I kaimeli, suzinau malonia zinia – as esu pakviestas pietu pas vietinius. Mhh nepakartojama patirtis pagalvoju, juk to negausi nusipirkes ekskursine kelione! Nedvejojant sutinku, esu pristatomas visai seimai, o cia ju gal 20: dedes, tetos vaikai, ai net nebesuprasi..
( mazas nuotykis pries pietus: pries sedant uz stalo, kaip tycia man susuka pilva, ir as zinoma pasiprasau i tuoleta, atlikus reikalus, pastebu, kad jie nenaudoja popieriaus, o tiesiog viskas daroma ranka, ir vandeniu, ☺ .. mhhh ka gi – neturiu iseities, juk kisenes tuscios, ir urbanistinei kulturai nebelieka vietos..) PO TO DAR GERAs 10 MINUCIU MUILINUOSI RANKAS, – juk netrukus sesiu pie stalo ☺
Pagaliau pietus, po mano ,,nuotykiu” man net apetitas pradingsta, taciau smalsumas paragauti vietinio maisto veda i kambari… Kambaryje didziulis apvalus stalas, o tame stake viduryje dar vienas stalas ( pakyla) kuris sukinejasi. Tad paimi ko reikia, nuo virsutinio stalo, ir pasuki kitam,, gan praktiska ..
Pietums bulves su kazkokiu tai astriu padazu ir mesike, nezinau kas per mesa, bet panasu i paukstiena, ( pagalvojus Indijoje valgiau visokio shh tai gal ir cia nenumirsiu). Pasirodo, bulves – tai visai ne bulves, o BANANAI,,!! Taip, jie bulviu skonio, o gal taip paruosti, kad net nesupranti ka valgai.. (bananu yra 9 rusys, o maximoje galima nusipirkti maksimum 2-3 rusiu ) ☺
..Nuotykiai tesiasi, po pietu i laidotuves. Tai jau taip – neiline diena, ir viskas vyksta taip greitai. Susirenka visas kaimas. Zmogu laidoja tiesiog kieme prie namo. Tiesa yra ir kapines, bet jos yra benamiams arba vienisiems, kas neturi namu, ir kiemo (sodo)… Zmones atsisveikina, nuredena keleta asaru, kol karstas leidziamas i duobe, veliau visi eina linksmintis,- arba tiesiog pasisedeti,,,
Cia susipynus ir katalikybe ir islamas,,, gan keistai zmones rengiasi laidotuvems: moterys apsivelka ryskiomis sukniomis, (tarsi tautinis drabuzis, margas ivairiausiu spalvu) , svarbus akcentas per peti permesta skara ( ji turi buti sukneles spalvos) ir zinoma suristi skara plaukai. Vyrai – rengiasi, kaip tik nori…
Kelione… Ankstyvas rytas, – laukia briefingas ( mazdaug valandos trukmes pokalbis su Desmondu – viesbucio svininku, per kuri aptarsime, ko reiketu vengti kopimo metu, kaip ir ka geriau daryti, kokius vaists geriau vartoti).
Taigi briefingas – cia sutinku Kasperi ir Lase ( du danai, kuire kartu su manimi kope i Kili, jie tikrai daug man padejo, nuo diamoxo tableciu iki apkaustu kojoms ☺ ) .. Iskalusome briefinga. Akcentuojamos dvi svarbios ligos, kuriomis susirgus reikia lipti zemyn: 1 kai plauciuose kaupiasi vanduo ( pozymiai, pradedi kosei krauju, slapimas keicia spalva, sunkus kvepavimas) 2 kai vanduo kaupiasi smegenyse 9 pozymiai, orientacijos praradimas, mieguitumas), taigi, jei pajautei kazka panaaus –iskart zemyn… Visa kita nesvrbu, mat mazdau 50 % patiria stipu galvos skausma, 40% svaigima ir pykinima, 20% viduriavima… Bet tai iprasta, del slegio.. Buvau nusiteikes blogiausiam…
Taigi musu grupe, 3 turistai ☺, 3 gidai, ( kiekvienam po 1 jei kartais kas atsitiktu ir tektu gristi atgal), 3 sherpai (kurie nesa pagrindinius risulius, kuriuos tu gauni tik stovyklavietese) ir virejas ☺.
1 Diena. 8 km dziungliu takais, arba ( rain forest ang.) iki pirmos stoyklos veda grazus, raudono grunto takelis, tad eini ir groziesi gamta. Uztrunki apie 4 valandas. Stovykla isikurusi ant dziungliu misko krasto ( paejus vos 20 minuciu aukstyn, gamta pasidaro skurdene, medzius keicia krumai, grazu raudona grunta – nelygus akmenys). Apsistojame stovykloje, miegame medinuse – trikampiukuose ( kuo tai panasiuose i tuoleta) namukuose, – jie nesildomi, tad nakti buna tikrai salta….

2 Diena. Rytas 8ta valanda, gauname po puodeli karstos arbatos ir patraukiame link kitos stovyklos, kuri isikurusi jau 3780m aukstyje, Tenka eiti tarsi per stepes, gamta skurdyn ir skurdyn, cia jau nebesigirdi dziungliu pauksciu ar zveriu, kartas nuo karto, susitinki is virsaus besileidziancius turistus, linkincius tau sekmes.. ☺ po 8 val kopimo, mes jau stovykloje. Puodelis arbatos, pietus ( mhh ,o kokie jie ten buna skanus,nors ir paprasciausi makaronai, taciau po varginancios dienos, viskas skanu). Pavalgius, i miegmaisi ir miegoti, nes lauke salta ir tamsu, tad nera labai ka ir daryti… ☺
3Diena. Pradzia ta pati, puodelis arbatos ir puryciai. 8val. Kopimo ir ejimo. Si kart eiti teko per dykuma, mat faunos tokiame aukstyje jau nebera, tad tik akmenys ir tik besikartojantys akmenys,, o tu vis zengi po truputi i viru, pole – pole ( is vieines kalbos – letai letai), kad galetum klimatizuotis, ir nebutu bedu… Vis labiau silpna ir sukasi galva, Pagaliau KIBO hut (stovykla 4750m aukstyje), pietus ir iskarto miegoti, mat jau po 7 valandu, apie vidurnakti, mus zadins ir eisim i paskutini kylima. (6-7 valandos staciu slaitu i virsu – zigzagais)..
4diena – ankstyvas rytas ( vidurnaktis) , pazadintas, turi keltis is silto miegmaisio, ir lysti i lauka, kur ziaurus vejas ir salta.. 3 kelnes, 4 megztiniai, ziemine striuke, veidas isteptas vazelinu, pasipildom vandens atsargas ir pirmyn.. po 3 val kopimo, jau pradedi abejoti, gal uzteks – apsisuku ir atgal… taciau po truputi vis judi i viru, 10 zingsniu, stoji ir ilsiesi, – sesti negalima, mat iskart susalsi – tad ilsiesi pasiremes ant lazdos… pusiaukeleje, po tuputi ,,atkrintineja kopikai” ( kas susalo, kas pavargo, kam sunku del galvos skausmo, viduriavimo ar nuolatinio vemimo)… Galiu pasakyti, fiziskai, tai pati sunkiausia mano kelione,. Paskutine valanda iki kilimandzaro virsunes krasto ( Gilmans point) sunkiausia: tu jau esi tiek pavarges, o virsaus dar nesimato, atsirada sniegas, ir didziules ulo, per kurias turi kopti, o tai labia sunku, nes mazais zingsniukais ju ,,nepaimsi” ☺ . Gilmains point. 5680m , trumpa pauze arbatai ( 10 min) ir toliau tesiame kelioe, krateriu lieka eiti apie 1vl. 30 min. Mintyse vis kartoji, jei uzlipai iki Gilmans p. gali tai padaryti iki galo,, ir sukaupes paskutnes jegas, vis judi I prieki. Tipsta ranka ( arba ji tiesiog sala nuo salcio ir deguonies trukumo kraujyje), tad rankas laikai nuleides, taip siek tiek labiau leisdamas cirkuliuoti kraujui…
Is visu krastu, matosi kylantys mazi zybureliai,tai kopikai pasirinke kitus kelius, tikslas vienas – Uhuru peak, – Afrikos virsune. 6val. 5 min. Mes pasiekiame virsune, matosi sauletekis. Zodziais ta jausma labia sunku nupasakoti, tu stovi virs debesu, po truputi tamsa, keicia sveisa, tu stovi dangaus platybese, tavo sirdis atvira, esi toks laimingas, kokio saves isivaizduoti negalejai… Tavo organizmas iguana papildomu jegu, ir tu kuo griciau nori gristi namo – papasakoti, pasidalinti ka matei… tad atgal jau eini dvigubai greiciau.. Pasiprasau gido, ar galiu begti zemyn? ( o ju anglu kalba dazniausiai atsakymas buna Yes) gaves palaiminima skruodziu zemyn iki kibo hut 9 ten atsiduriu per 2 su puse val) tad gaunu pasnausti siek tiek ilgiau, nei kiti, o tai yra apie 2 valandas. Laukia dar ilga kelione apie 6 valandos zemyn iki itos stovyklos, mat nakvoti kibo neleidziama… Tad nusnauduss ir po sunkios keliones zemyn, gauname vakariene ir taip issvajota miega.
Paskutine diena, leistis iki stovklos 2800 metru ausktje, papietauti ir iki Marangu vartu , viso apie 20 km… dziungles arba rain forest ( lietaus miskas) mus tikrai pasitinka lietumi, visas skendi ruke ir didziuleje dregmeje, pila kaip is kibiro, tacaiu mes nestojam, permirke drabuziai jau nebesvarbu, jau netrukus, ausime issvajota dusha ☺
Viesbutyje. Dushas, uzkandziai, visi (kopikai, igula) susirenka viesbucio bariukstyje, aptarinejame kelione, gurksnojame gerimus ( duaguma uzsisako gaiviuju gerimu) ☺ po to seka iplomo iteikimo ceremonija, Joseph ( vyr gidas) uztraukia daina, jam pritaria visi is igulos nariu, – taip iteikinejami diplomai….

… Noriu pasakyti, kad nors si kelione buvo labai sunki, as patyriau daugybe nuotykiu ir pasiekiau ko noejau, prapleciau savo zinias apie kulturas, susiradau nauju draugu, bei suzinojau, kad Tanzanijoje gyvena labia nuosirdus zmones.
Skaiciau, komentaruose, kad ten uzkilti labai lengva, ir vos ne su liftu pakelia – mieli internautai, kol nepabandete, tol nesakykite :))
Iki ateinanciu kelioniu. Visas foto, ir dar daugiau rasite fotki.com/cabin8crew/ ir bentnorius . lt

One thought on “Tanzanija: Kylant i Kilimandzara”
  1. Labai gražus pasakojimas, gyvi įspūdžiai… Labai patiko paskaityti apie šalį, kurioje prieš kurį laiką pati lankiausi.