8 Diena. Bukareštas
6 ryto ropščiamės iš traukinio Bukarešto stoty. Dar prieš išlipdami sudainuojam: „Freicaplečdar numanumajė, numanumajė, numanumanumajė…” Daugiau nebemokame žodžių, todėl lipame iš traukinio. Brrr, ankstoka, reikia laiko susigaudyti situacijoje. Atidarytas tik McDonald. Išsikeičiame pinigus, gauname pluoštus celofaninių rumuniškų lėjų. Kokie juokingi pinigai, ne popieriniai, o kažkokie polietileniniai. Pirmą kartą tokius mačiau. Baigėsi NVS kraštai, turim perjungti savo kalbą iš rusų į anglų. Nusėdame McDonalde, kad pratempti laiką iki bent jau normalaus ryto ir paanalizuoti savo turimą informaciją apie Bukareštą.
Rumunija lietuvaičiams tubūt labiausiai asocijuojasi su Transilvanija ir grafu Drakula. Dar su čigonais. Į Transilvaniją nuvykti neteko, todėl apie ją ir nerašysiu. Šalyje gyvena 22 ml. žmonių, ji yra NATO ir ES narė. Jos naujausia istorija panaši į daugumos pokomunistinių Europos šalių. Skirtumas tik tas, kad per II pasaulinį karą, rumunai kariavo vokiečių pusėje, tačiau baigiantis karui pakeitė savo pozicijas ir perėjo į priešingas pozicijas. Po karo, praradusi Besarabiją (Moldovą), Rumunija tapo komunistine su visom iš to sekusiomis pasekmėmis ir tokia buvo iki 1989 m. kai liaudis per revoliuciją ant šakių pamovė ilgametį diktatorių Čeušesku, ant tų pačių šakių jį išnešė iš jo gigantiškų rūmų ir nukirsdino su visa šeima. Po to, kaip ir visos postkomunistinės šalys, kaip nuo grandinės nutrūkusi Rumunija puolė į Vakarų Europos glėbį, ką vainikavo šalies priėmimas į NATO ir ES. Pagal vystymąsi ji kiek atsiliko nuo panašių šalių, nes jei jau Baltijos šalys sugebėjo aplenkti Rumuniją, tai jau šį tą sako. Šalyje labai didelė emigracija, žmonės masiškai plūsta į Ispaniją ir Italiją, nes panašios kalbos. Aišku labai populiarios ir Anglija, Airija, Vokietija, JAV. Italijoj rumunai pagarsėję nusikaltimais. Bet tikrai pagarsėję, o ne taip kaip atseit lietuviai Anglijoje savo pavieniais nusikaltimukais…

Daugiau rasite mano bloge: http://nj109.blogas.lt

3 thoughts on “Rytų Europa traukiniais. 4 valstybės – 4 sostinės. 3 d. Rumunija”
  1. Labai smagus pasakojimas. Gal tik reikėtų atskirti kažkaip pastraipas tarpais, nes sunkoka skaityti tokį ilgą vientisą tekstą. Ir gaila, kad nuotraukos nekokybiškos, nes juk tai svarbi pasakojimo dalis. Na, nežinau, gal čia tik mano kompiuteris taip rodo..

2. Ačiū už pastabas, atsižvelgsiu:)
    Dėl nuotraukų, tai jūs teisi, taip yra dėl paprasčiausio tingėjimo. Kažkada sumažinau per daug, tai dabar tingiu vėl iš naujo viską pradėti. Jau tuoj pradėsiu dėti naujus pasakojimus, nuotraukos bus daug geresnės kokybės.

3. Puiki kelione. Man skaityti visai ne sunkoka. Jega pasakojimas. Malonumas, kai zmogus sklandziai desto mintis, jokiu nereikalingu beprasmisku smulkmenu. Lauksiu nauju kelioniu. Super 🙂