Lietus kelionėje visada yra blogai, bet to, deja, nesuplanuosi, kaip ir kitų, nuo tavęs nepriklausančių aplinkybių. Kaip, pavyzdžiui, šiemet mums rudeninės kelionės planus sujaukė Wizzair -as, atšaukdamas žieminius skrydžius į Nicą, Barį ir Atėnus, todėl Graikijos aplankymas atidedamas ateičiai, o kad nelikti be atostogų, nutariam skristi bile kur 🙂 Pasidomėjus skrydžių datomis ir kainomis, tas ,,bile kur” gaunasi Italija – seniai norėjom aplankyti Cinque Terre, o kadangi turime savaitę, tai tuo pačiu prigriebsim ir apylinkes.IMG_20190208_125616

Skrydis į Milaną, skrendame penkios draugės, nes kai pasikeitė kryptis, pasikeitė ir keliautojų kontingentas 🙂

*****************Tradicinis intarpas apie autonuomą ********************

Autonuomoj kaip visada tas pats – sugundyk žemom kainom, o po to nuplėšk kuo įmanoma daugiau. Tom mažom kainom šiuo metu gundo autonuoma Ryanair puslapyje. Matyt kaip ir skraidytojus kažkada prisijaukino, o po to jau iš įpročio ar įsitikinimo, kad tik ten pigiausia, žmonės ir perka, kitur net neieško, taip dabar ir autonuomos klientus sugundys. Šiaip normali lengvojo automobilio kaina yra 30-40 eur dienai. Mes gi užsakom citroen Cactus po 9 eur/dienai, vėl ,,lipam ant grėblio” ir paimam dar draudimą, kur tipo viskas viskas įskaičiuota, kad jau taip pigu, o vietoje, kaip ir beveik visada, tas draudimas ne viskam galioja ir knisa smegenis tol, kol sumokam papildomai … ir gaunasi tas pats, kaip visada. Tiesa gauname didelį visureigį Land Rover Discovery Sport. Na tiek to, juk žinojom kaip bus. Bet, už tokia mašiną mokėt po 30eur/dienai vistiek pigu, juk mes penkios.IMG_5865

O iš savo nemažos patirties galiu pasakyti, kad reikia imti pigiausią jums tinkamą automobilį, su nelimituotu kilometražu ir kuro politika – pinas/pilnas, perskaityti viską ar nėra dar kokių naujų mokesčių ar nesąmonių ir užsisakyti papildomą francizes draudimą čia. Tada bus pigiausia. Jei norit, kad būtų visai be problemų ir nieko nereikėtų daryt – vietoje pirkit dienos draudimą, kuris yra apie 20-25 eur/dienai. Galbūt tas draudimas, kurį siūlo užsakant mašiną internetu, yra geras, bet nuomotojai visada jį ignoruoja, nors mašiną vistiek jums duos. O kas iš jų  gudrauja, išaiškėtų tik atsitikus autoįvykiui, o to niekas nenori per atostogas, todėl perka tą, ką darbuotojai įsiūlo. Bet tai tik mano nuomonė, kurios net pačiai ne visada pavyksta laikytis 🙂

****************************************

Kadangi vakaras, važiuojame į viešbutį Vigevano miestelyje, kur mus rusiškai aptarnauja emigrantė iš Moldovos. Klausia, kodėl mes dabar atvažiavom, juk vasara jau baigėsi, o išpardavimai dar neprasidėjo – pasirodo čia aplink daug outletų ir į jų miestą, o dar moteriškos kompanijos užsuka nebent apsipirkti. O mums tiesiog reikėjo nakvynės pakeliui, be to pagrindinė aikštė pasirodė labai graži.

Ir nors gana stipriai lyja, imam skėčius, dedamės neperšlampamas striukes ir einame link senamiesčio. Bet pirmiausiai lendame į administratorės rekomenduotą restoraną pavalgyti – pasiilgome jau itališko maisto per 3 metus.Ligūrija mano10

Nors tikėjomės, kad kol valgysim, lietus aprims, bet tenka jau šiandien sušlapti ir nors aikštė labai graži, tačiau pasigrožime ja po arkadomis ir grįžtam atgal.IMG_20181027_215550Ligūrija mano13

Sekanti diena taip pat lietinga, bet mes važiuojame prie jūros link Genujos, o pajūry oras dažnai nepavaldus jokioms prognozėms, be to vėjas tuos lietaus debesis galbūt prasklaidys.

Planų turėjome daug, bet juos teko keisti ne tik šiandien, bet ir visos kelionės metu ne kartą…

Beje apylinkės, bei vaizdai per langą tiek nuo Milano link Genujos, tiek link Bolonijos labai jau neįspūdingi, nežinotum kur esi, tai gali sumaišyti su kokios Olandijos ar Vokietijos greitkelių vaizdais, todėl, kai pasiekėm pirmą šios dienos tikslą Camogli – negalėjom tuo grožiu atsigėrėti – pagaliau kelionė prasidėjo…IMG_20181028_125702

Tik į miesteį yra du nusileidimai nuo kalnų – gps mums nuvedė ne ten kur norėjome, todėl stenkitės patekti į uostą arba nusistatykite tikslą į Basilica di Santa Maria Assunta, kuri yra labai graži, tik buvo uždaryta. Visgi gerai yra ruoštis kelionei, nes jeigu kažkas būtų sakęs aplankykite būtinai Camogli, tai atvažiavę ten kur atvedė navigacija, būtumėm nesupratę, kur tas grožis. O kai žinai kaip turi būti, tai ieškai kol randi.Ligūrija mergų4

Lietus nelyja, nuo jūros pučia šiltas vėjelis, pastatų spalvos tiesiog kerinčios – galėjau būti ten nors visą dieną.IMG_20181028_132311DSCF5889

Planavom keltis laiveliu į Fruttuoso vienuolyną, gal būt dar į Portofino… Deja, dėl stipraus vėjo laivai neplaukia. Labai gaila… nors ryt žiūrėdami žinias, džiaugsimės, kad nekėlė…

Laiko liko, apsukam kelis ratus po miestelį, nes įlįst kur nors pavalgyt nebespėjame – 14 val. – Italija… Važiuojam į supermarketą, perkam jūros gėrybių ir šiaip visko keliom dienom. Kažko užkandam ir apžiūrim dar vieną gražų pajūrio miestelį Sestri Levante. Labai simpatiškas, dar saulutė trumpam išlenda…DSCF5899IMG_20181028_162827

Tada jau apsigyvenam dviem parom viloje ant kalno, kur net pro dušo langą džiugino tokie vaizdai.

Šeimininkė viską aprodžius pasiteirauja kokie mūsų planai ir išgirdusi, kad planuojame ryt traukiniu aplankyt Cinque Terre, purto galvą ir siūlo nevažiuot, sako stiprus lietus.  Na, o ką mums daryt, vien dėl to čia apsigyvenom, eisim per lietų…

Vakarienei tradiciškai jūros gėrybių sriuba ir vynas

Ligūrija mergų1

Ryte mus pasitinka ne tik kad lietus, bet tiesiog audra – namas net  dreba, langines plėšia, lauke šiukšlių konteineriai vartosi.

Nors taip dar niekada nebuvo, kad vos prasidėjus kelionei reiks prarasti dieną, bet kitos išeities nėra – liekam namie. Popiet merginos susigundo nuvažiuoti iki outleto, bet dėl audros jis uždarytas.

Vakare namiškiai domisi kaip ten pas mus, nes per žinias rodo, kad stichija nusiaubė Venecijos apylinkes, Ligūriją ir kažkur pietuose. Portofino miestelyje audra išmetė į krantą uoste stovėjusias jachtas, žmonės istrigo keliom parom, nes visus kelius užvertė medžiais.

Ryte šviečia saulė, visgi čia ne Lietuva, savaitėm nelyja 🙂

Važiuojame į La Spezia iš kurios traukinukas kursuoja, po Penkių žemių miestelius. Deja, dėl užverstų kelių nei traukiniais, nei automobiliais ten patekti neįmanoma ir neaišku kada sutvarkys. Taip…čia ne Vokietija ir ne Švedija, greitai nesigaus…

Kol merginos aiškinasi su kasininke, kuri duoda telefono numerį pasiteiravimui, aš imu  žemėlapį ir keičiu planus – ,,kaip diena taip naujiena”. Gerai, kad nors nelyja.

Važiuojame į Portovenere. Ir nors matosi audros padariniai visame miestelyje, bet jis toks nuostabus, kad visa tai tiesiog nesvarbu.

Tiek krantinė, tiek nuo visur atsiveriančios panoramos, tiek pačiame kyšulyje stovinti sena bažnyčia labai įspūdingos, o jau bažnyčios durys, tai kažkoks meno kūrinys, gaila į vidų vėl nepavyko pakliūti.

DSCF5921IMG_20181030_121449IMG_20181030_115159

Ligūrija mano9

Saulė šildo, sėdam kavinėje kas taurei spritzo, kas kavos puodeliui – taip gera, nesinori keltis.Ligūrija mano11

Važiuojame į Luką. Labai gražus, jaukus miestas, bet… ryt čia turi prasidėti Lucca Comics & Games festivalis ir visame senamiestyje montuojami visokie robotai, supermenai ir kiti komiksų bei žaidimų veikėjai – toks lengvas bardakas, visiškai nederantis prie senamiesčio atmosferos. Prie viso  to dar prisidėjo helovyno dekoracijos…Ligūrija mergų

Bet kaip sakoma ,,auksas ir pelenuose žiba” , tai jokios komiksų herojų iškamšos nesugadino Lukos įspūdžio – suvalgėm labai skanių Carbonara makaronų, išvaikščiojom senamiesčio labirintus, pakilom į labai gražų, alyvmedžiais apsodintą Guinigi bokštą, nuo kurio atsiveria nepakartojama miesto panorama kalnų ir saulėlydžio fone.

IMG_20181030_161439Ligūrija manoLigūrija mano1Ligūrija mergų2IMG_0464

Kadangi praradom dieną ir nežinom ar keliai į Cinque Terre atsidarys, stengiamės aplankyti kuo daugiau iš suplanuotų vietų ir visai sutemus, visiškai tuščiame ,,stebuklų lauke” pasigrožime Pisos katedros aikštės architektūriniu ansambliu. Galvojome užsidėsime pliusiuką, bet tai ne tik pliusiukas, tai tikra stebuklų aikštė, o prie naktinio apšvietimo ir be pozuotojų, ji tiesiog nuostabi. Nors nebuvo labai vėlu, gal 21 val, bet turbūt Vilniuj vidurnaktį Katedros aikštėj sutiktum daugiau žmonių, negu čia. Matyt ruduo…IMG_20181030_201206

Pervažiuojame į sekančią nakvynės vietą gražiame name, kuriame yra keliems šeimininkams priklausantys apartamentai, bet mes nieko daugiau nesutikome, tik mašinos kelios stovėjo.

Važiuojame šiandien į kalnus. Pradžiai stabtelim prie Borgo a Mozzano, bet lynoja, tai pasigrožim tik  viduramžių tiltu ir vingiuojam link Calomini vienuolyno, kuris, deja uždarytas – kažkaip visos šventos vietos mums šioj kelionėj užvertos.IMG_20181031_133908DSCF5982

Grįžtam atgal ir stojam Colodi – aplankom Garzoni sodus, kurie gana apleisti ir tikrai neverti nepigaus bilieto.Ligūrija mano14DSCF5992

Taip pat užlipame neįtikėtinai stačia ir po lietaus slidžia Borgo di Colodi gatvele. Nors už tokį sunkų lipimą tikėjomės viršuje kažkokio ,,prizo” ar siurprizo, bent jau gražių atsiveriančių vaizdų, bet ten viskas taip ir baigiasi. Nesuprantama kaip ten galėjo kažkas gyventi – nei motoroleris, nei asilas turbūt neužneštų jokių daiktų, nei žmonių, viską pats turi ant kupros temti, o jei pas daktarą kokiai močiutei reikia? Na, vien dėl to gal įdomu ten palipti.IMG_20181031_143319Ligūrija mano12

Na, tokia ne itin įspūdinga diena gavosi, daug mažų nusivylimų, nors gal tiesiog nebuvo jokių ,, vau”.

Vakarą užbaigiame pasivaikščiojimu po Pistoia, gražu, kaip ir beveik visuose Italijos miestuoseIMG_20181031_170925Ligūrija mano3

Vakarienei namie gaminame moliuskus su pankolio gumbu ir grietinėlė – Belgijoj panašius valgėme restorane su porais, bet su pankoliu gavosi dar skaniau.Ligūrija mano2

Ryte šviečia saulė, šilta, oras nuostabus. Skambiname į La Spezia – traukinys važiuoja!!!

Ir nors aš niekada nesiveržiu ten, kur būtinai reikia visiems, kur vieta tokia  lankoma, kad joje visada minios žmonių, bet dažniausiai tos vietos būna tikrai nuostabios, kaip skeptiškai tu bebūtum nusiteikęs. Po Camogli ir Portovenere galvojau, ar verta grūstis į tą Cinque Terre, kai beveik tokie patys ir tušti, ir pasiekiami lengviau ir pigiau. Bet tenka pripažinti, kad tie miesteliai tikrai verti aplankymo, koks jis bebūtų sunkus ar brangus. Manau, kai nekepina vidurvasario saulė, tikrai vertėtų nuo vieno iki kito paėjėti pėsčiųjų takais, bet mes to nebuvom suplanavę, tik palipom šiek tiek nuo Vernazzos, vaizdais pasigrožėti.IMG_6097IMG_20181101_130124

Aplankėm dar Riomagiore ir Manarolą, visų penkių nesistengėm pamatyt, nesinorėjo skubėti…DSCF6052Ligūrija mano5IMG_20181101_135539

suspėjome šį kartą netgi iki 14 val į restoraną papietauti – tokių ,,Kijevo kotletų” iš ančiuvių 🙂

Ligūrija mano4

Pagaliau už visus tuos mus persekiojusius nesklandumus mes, kaip kompensaciją, gauname šią nuostabią dieną, kurią užbaigiame visai negirdėtame, bet labai įdomiame Pietrasantos miestelyje, kurio centrinėje aikštėje puikavosi laikinos ekpozicijos su įspūdingais moterų biustais. Pati aikštė taip pat labai graži, su fone besiraitančia gynybine siena, kuri buvo puikus fonas skulptūroms.IMG_20181101_185009IMG_20181101_185143IMG_20181101_185619

O dar draugės, rizikuodamos bauda dėl uždelsto parkingo, apsipirko batų parduotuvėje – na, tiesiog tobula diena.

Sekanti skirta Bolonijai, oras vėl subjūra, bet šis miestas garsėja tuo, kad gali jį apžiūrėti per lietų nesušlapęs, nes beveik visi šaligatviai po arkadomis. Negalėčiau pasakyti, kad mums jis labai patiko, bet įdomių vietų tikrai netrūko. Tačiau didžiausią įspūdį paliko vienos iš miesto bibliotekų aplankymas – Biblioteca comunale dell’Archiginnasio. Pasivaikščioti po nuostabius koridorius galima laisvai.IMG_20181102_141259Ligūrija mano6Ligūrija mano15Ligūrija mergų5

Pietums paragavome patiekalų, kurie kilo būtent iš Bolonijos – Tortelini su grietinėle ir makaronų su Bolognese padažu.Ligūrija mano8

Važiuojame kuo toliau link oro uosto ir stojame ties Modena nakvynei – paskutinio viešbučio nebuvome iš anksto užsisakę, nes nebuvome nutarę dėl Bolonijos – jei būtų buvęs oras šiltas, būtumėm dar Ligūrijoj dieną praleidę, o lietui lyjant, galima ir su arkadų miestu susipažinti.

Apsigyvenę viešbutyje, kaip tikri italai 21 val einame į šalia esantį restoraną ir prisikemšam pilvus įvairiom gėrybėm – švenčiam kelionės pabaigą.Ligūrija mano16

Skrydis vakare, todėl dar turim laiko, tačiau nors šiandien lankytinos vietos tikrai vertos dėmesio, bet ta ,,čemodaninė nuotaika” matyt neleidžia pilnai įvertinti to ką matėme.

Pirmiausia stojame Fontanellato – gražus miestelis su pilimi ir ją supančiu vandens kanalu.IMG_20181103_105047Ligūrija mano17

Toliau aplankome labai keistą, bet gražią vietą – Borgo Grazzano Visconti, netoli Pjačensos.  Tai neo viduramžių stiliumi pastatytas kaimas, kuris atsirado restauruojant XIV a. pilies likučius, kur iš senų pastatų likusi tik maža XVII a bažnyčia, o visa kita atsirado  1954m. – na, taip bent jau rašo Wikipedija.IMG_20181103_122412IMG_20181103_124244Ligūrija mano7

Miestelyje vyksta visokie renginiai, mugės, aplink yra parkas, restoranas – graži vieta laisvalaikiui praleisti.

O išvada peršasi viena – koks bebūtų oras, kokia bebūtų šalis, kelionės bet kokiu atveju yra gėris – eikit pirkti bilietų :))IMG_20181103_201333

4 thoughts on “Rudeniniai Ligūrijos siurprizai”
  1. Aš po Lansarotės labai užsinorėjau į Grand Kanariją, tik kad tie skrydžiai su persėdimais iš Lietuvos nepatogūs… O jau kai tas bulvytes su kanarietišku padažu pamačiau, tai net silpna pasidarė 🙂

2. Jau žinau kas prisijungtų steiko pavalgyt ))))) Bet tai žiauru, iš kur tų atostogų tiek gaut, kad ir šis ir dar visokias kitokias vietas pamatyti????

3. Tai va… jau žinau, kas prie bulvių valgymo prisijungtų ir… nujaučiu, kas prie steiko 🙂