ROAD TRIP. AUSTRIJA

Kelionės pradžia: 2022 07 03

Kelionės pabaiga: 2022 07 11

Keliautojų skaičius: 2

Kelionės tikslas: daug gamtos ir kalnų, mažai miestų

Kelionės kaina: ~1400eur (550 nakvynės, 400eur kuras, visa kita maistas, pramogos, vinjetės)

Pradėjus planuoti kelionę į Austriją (balandžio pradžioje)  kilo labai daug klausimų dėl maršruto planavimo, kelionės biudžeto, nakvynių ir t.t., teko naršyti forumus, kurių komentarai yra 5-10 metų senumo (still very helpful). Tad šiame įraše pasidalinsiu aktualia mūsų kelionės automobiliu į Austriją informacija, tikiuosi būsimiems keliautojams tai bus naudinga.

Orus Austrijoje, ypatingai kalnuose rodė ypatingai lietingus, likus kelioms dienoms iki kelionės net atrodė, kad reiktų keisti maršrutą, prisidėjau daug šiltų ir neperšlampamų drabužių, bet atvykus daugiausiai lepino saulė, 20 laipsnių šilumos, tik viena diena buvo tikrai lietinga. P.S. kad ir kaip šilta apačioje, kalnuose reikia apsirengti šiltai.

Prieš kelionę įsigijome online vinjetes per Čekiją ir Austriją, bei kelionių sveikatos draudimą.

1 DIENA

Vilnius – Katowice (~750km, ~10val.)

Nakvynės kaina 40eur

Kelionę per Lenkiją pasirinkome sekmadienį ir tikrai nesuklydome, keliai buvo laisvi, spūstyse laiko nesugaišome, kelionė taip pat nenuvargino, tad vakare pasivaikščiojome po Katowice (kuris paliko itin malonų įspūdį). Kiti keliautojai taip pat renkasi tarpinę nakvynę Čekijoje, tokiu atveju per dieną vairuoti tektų apie 1000km, ~12val. Prieš priimant sprendimą, būtina pasitarti su vairuotoju 😀IMG_20220703_202057_055

2 DIENA

Katowice – Wachau (~450km, ~5val.)

Nakvynės kaina 65eur

Antra diena buvo suplanuota su mažiau vairavimo, lėtam Wachau slėnio pažinimui. Pirmadienis, Čekijoje daug kelio darbų ir spūsčių, apvažiavimų, tad šios dienos vairavimas buvo labiau varginantis ir žymiai lėtesnis nei per Lenkiją.

Nakvynę pasirinkome 30km. iki Wachau slėnio ir tai buvo pirmoji klaida 😀 nakvynę dabar rinkčiausi Wachau slėnio pabaigoje, galbūt Melk miestelyje (pats slėnis tęsiasi 30km). Maniau praleisime pusę dienos vaikštinėdami po vynuogynus ir abrikosų laukus, miestelius trumpai apžiūrėdami, bet patogus parking‘as yra tik miesteliuose, pamačius gražų vynuogyną sustoti nėra kur, neradome ir turistinių takų. Taip pat yra du keliai iš abiejų Dunojaus krantų, tad kelionės pradžioje nebuvo aišku kuriuo iš jų važiuoti. Mano manymu, Wachau slėnis yra labiau pravažiuojamasis, vaikštinėti galima po Krems an der Donau, Spitz, Melk, bet irgi tam visos dienos neskirčiau (visiškai subjektyvi mano nuomonė 🙂IMG_20220704_185549

3 DIENA

Wachau- Melk- Wolfgangsee- Hallstat- Zell am See (~420km, ~5.30val.)

Ši diena viena mano mėgstamiausių. Jei oras būtų puikus, iškart trauktume prie ežerų, bet lietingą rytą išnaudojame Melk vienuolyne (bilieto kaina 13eur.). Privažiavus Wolfgangsee ežerą, ištinka pirmasis WOW efektas Austrijoje, info centre gauname žemėlapį, sumokame už parkingą apie 4eur, debesys prasisklaido ir puikiai praleidžiame pusdienį vaikštinėdami palei ežerą. Kita stotelė Hallstatt, ir tai jau yra antrasis WOW efektas šią dieną, praleidžiame čia valandą, nes po truputį temsta ir nesinori vairuoti tamsoje pavojingais keliais, bet tikrai norėjosi pabūti ilgiau. Apie 21val. atvykstame į Zell am See, čia praleisime 4 dienas. Rytoj – Alpių kelias.

IMG_20220705_163025IMG_20220705_182008

4 DIENA

Nakvynės kaina 85eur x 5 naktys

Keturias dienas nusprendėme apsistoti netoli Zell am See miestelio, iš čia beveik visus lankytinus objektus galima greitai pasiekti automobiliu, leisime sau ir mašiniukui pailsėti nuo didesnių apkrovų. Šalia yra daug gražių miestelių apsistoti dar gražesnis už Zell am See man pasirodė Kaprun, taip pat patiko Lofer.

IMG_20220706_064503Mano veiklų sąrašiukas (ne visos įgyvendintos, bet gerai turėti pasirinkimą):

Innsbruck 136km

Krimlio krioklys 50km link Innsbruck

Lichtenšteino tarpeklis 50km

Ėjimas aplink Zell am See ežerą 10km

Didysis Alpių kelias

Kaprun krioklys (Sigmund-Thun Klam)

Schmittenhöhe kalnas

Šios dienos planas – Alpių kelias (prasideda Fusch), o pabaigoje išvysime Pasterze ledyną. Bilietą pirkome internetu, kaina 38eur lengvajam automobiliui. Nors atrodė, kad čia praleisime tik 3-4val., bet užtrukome visą dieną, daug stotelių, kuriose galima išlipti pasivaikščioti.IMG_20220706_171146

5 DIENA

Lietinga, su lietpačiais apėjome Zell am See ežerą, puse ežero labai patogu vaikštinėti, o puse yra palei greitkelį, ežero matosi mažiau, nes užstatyta namais. Jei diena jums pasitaikys saulėta, tikrai galima sugalvoti įdomesnių veiklų, viena iš jų, kurios nespėjome, išsinuomoti dviračius ir minti į Lofer pusę.

6 DIENA

Keltuvu užsikėlėme į Schmittenhöhe kalną (kaina apie 25eur.) ir 4val. leidomės žemyn palei tris tvenkinius. Stovėjimo aikštelių šalia keltuvų yra berods keturios, visos nemokamos.

Tikrai rekomenduoju šį žygį, jam nereikia ypatingai puikios fizinės formos, nooors kitą rytą vos galėjau paeiti kaip puikiai raumenys atidirbo ;))

7 DIENA

Šiandien paskutinė diena, tad nusprendėm pasimėgauti Vienos šniceliu, pavaikštinėti po kalnų miestelius, taip pat užsikėlėme į Kaprun High Mountain Reservoir (kaina apie 25eur pirmyn/atgal). Pastarasis didelio įspūdžio nepaliko, yra kur pavaikštinėti 30-50min., taip pat galima lipti aukštyn, ar leistis žemyn, abi trasos užtrunka apie 7val, spėčiau rimtai nusiteikusiems turistams.

8 DIENA

Zell am See – Vienna – Katowice (~790km, ~8val.)

Iš Zell am See išvykome 9val, navigacija vedė per Vokietiją, ilgai ieškojome online vinjetės, nieko neradome, įvažiavus jokių ženklų nematėme, taigi pravažiavome be kelių mokesčio. 13val. buvome Vienoje, ten praleidome kelias valandas ir keliavome tarpinei nakvynei į tą pačią vietą Katowice.

9 DIENA

Katowice – Vilnius

Pirmadienis. Keliuose daug eismo, spūsčių, nors išvykome apie 10val., su keliais sustojimais, apsipirkimais, namuose buvome tik 23val. Goodnight.

Kainos Austrijoje:

Spritz kokteiliukai 5,5eur

Šnicelis nuo 13-15eur kalnų miesteliuose, Vienoje daugiau

Parduotuvėse dauguma prekių tik šiek tiek brangesnės arba tokios pačios kaip Lietuvoje

Kuras taip pat tik keliais centais brangesnis

Ačiū, kad skaitėt!

Deja, nespėjome pamatyti Innsbruck miestelio ir Tirolio kalnų, tikiuosi, kitą kartą, apjungiant ir Vokietiją.

5 thoughts on “ROAD TRIP. AUSTRIJA”
  1. Jūsų nuotraukos labai gerai atskleidžia kelionės nuotaiką, labai gražu.

2. Gražu. Ir keista – man Kazachstanas niekaip nesiasocijuoja su žaluma, miškais ir ežerais ir tuolab kanjonais. Bet aišku, kai labiau pagalvoji, kokio dydžio ta šalis, gal ir nebe taip keista pasidaro.

3. Kazackhstane pragyvenau daugiau kaip 10 metų ir galiu pasakyti, kad su žaluma asocijuojasi tik keletas regionų ir pati Almata. Stepės, nuostabios vietos žvejybai, kalnai, žiema slidinėjimas, konjonas vienas 🙂 ir išties įdomus pamatyti, tuo labiau jei tai tavo pirmas konjonas.