Darra Adam Khel – kaimas apie 40km i pietus nuo Peshawar’o ir tiek pat i rytus nuo Afganistano pasienio.
Oficialiai, tai uzdrausta teritorija uzsenieciams, taciau neoficialiai vietiniai jau pripranta prie kartas nuo karto atvykstanciu „pakvaisusiu” keliautoju.
„Darra” – taip sia vietove vadina vietiniai, labai ipatingas kaimas Pakistane su jau simta metu besitesiancia saunamuju ginklu kopijavimo ir gaminimo tradicija. Kopijuojama viskas: nuo paprastu pistoletu, „Kalashnikovo” automatu, iki kiseniniu saunamuju rasikliu kurie nuo iprastu rasymo priemoniu daug kuom ir nesiskiria. Beveik visas gaminamas „arsenalas” atsiduria Pakistano pasienyje su Afganistanu esanciuose genciu rajonuose (tribal agencies), kuriuose Pakistano istatymai neturi galios.
Taip, si vieta uzdrausta uzsenieciams, bet su keliais simtai Pakistano rupiju draudimas labai lengvai apeinamas!
Viskas vyksta taip: atvaziavus autobusu is Peshawar’o iki „Darros” (kelias uzsieniaciams atvira zona) ir praleidus centrineje kaimelio gatveje vos kelias minutes, prie taves is karto prisistato vietinis „sargas”. Aisku jis nera piktas, juk tai „Pashtun’u” zemes ir jie garseja savo svetingumu, taigi jis is karto priseda su tavimi isgerti puodeli arbatos ir paaiskina visa situacija.
„Tai uzdrausta zona ir pas tave nera leidimo, bet jokiu problemu ir as busiu labai laimingas aprodyti tau aplinkui” – taria mums „”sargas”. Suprantama, ne uz aciu 😉
Jei pas jumis noro tik pasizvalgyti, „mokestis” jums tik keli simtai rupiju, bet jeigu yra noro pasaudyti, kad net ir is Kalashnikovo, tada jau atskira kalba ;)) Mes (as, japonas ir anglas) pasirinkome pirmaji varianta, nes nei vienas is musu nebuvo didelis saudymo i ora entuziastas!
Taigi, isgerus daugiau nei po viena puodeli arbatos atejo laikas „pazintinei ekskursijai”. Musu „sargas” rodo mums kelia i salutine gatvele kur randasi ginklu ir kulku fabrikeliai atskirai gaminantys ginklu detales. Gali vaikstineti ir fotografuoti, bet tik „nenubraidyk” per toli nuo tako, nes gali ir „nelaime” nutikti 😉
Ginklai is isvaizdos tokie pat kaip ir originalai, taciau kokybe ir kaina labai skiriasi. Norintiems isigyti pistoleta tektu pakloti ~4000 pakistano rupiju (apie 70$), kalashnikovas 10000 (~170$), ginklas-rasiklis nuo 500 iki 2000 rupiju (priklauso nuo kokybes) ir tt…
Visos „ekskursijos” metu girdisi suviu garsai ir nepripratusiai ausiai tai tikrai sukelia jauduli. Taciau jokiu problemu, nuramina musu „sargas”, nes tai, tik pries pirkima pirkeju isbandomi ginklai, kurie saudomi tiesiog gatveje i ora!
I mano klausyma ar Talibanas taipogi ginkluojasi ginklais is sios vietoves „sargo” atsakymas buvo neigiamas. Pasak jo, Talibanas naudoja originalius ginklus, nes sios kopijos nepatikimos ir lengvai gali sprogti tiesiog rankose dar neissovus kulkai! „Grazu”!
Taigi, po mazdaug valandos trukmes „ekskursijos” mums buvo pasiulyta eiti ir vel prisesti prie arbatos puodelio ir palaukti transporto atgal i Peshawar’a. Mes aisku labai ir nesigincijome 😉

Justas (Belzas)

5 thoughts on “Pakistanas: Darra Adam Khel – ginklu gamintoju kaimelis!”
  1. Bandau isivaizduoti draugu veido israiskas, jeigu pasiulyciau pakeliauti dviraciaiais po …. Mongolija 🙂 Skaiciau ir negalejau patiketi, kad tai vyko is tikruju. Jus tikrai isproteje:) Zinoma geraja prasme. Si aprasyma lyginciau su kazkada skaitytu apie vieno lietuvaicio kelione autostopu po Afganistana.
    Xgenomai, aciu uz ispudzius apie kelione po Maroka, pasinaudojau. Kas zino kada ir kaip teks naudotis ir sitos keliones informacija 🙂

2. Aš šitą pasakojimą jau seniai xgenome perskaičiau, ir niekaip negaliu pamiršti. Manau, kad idėja po Mongoliją keliaut dviračiu yra kone TOBULA!

Šių ir kitų metų atostogos jau suplanuotos, o štai 2012 jau galima ir važiuot. Kas prisijungia? 🙂