Sveikinu visas MAMAS! Ir naujas pasakojimas, ir šį kartą iš ten, kur pilna lietuvių. Keukenhof parkas

, netoli Amsterdamo. Kadangi jau išpuoė tai, kad turėjau pusdienį Amsterdame ir vietoje to, kad važiuočiau į miestą, nusprendžiau apsilankyti, garsiajame, tulpių parke. Mat žmonės rekomendavo, o ir parko lankymas balandžio, geguzes mėnesiais yra geriausias ( logiška, mat būtent tada žydi tulpės). Iš Schipol orouosto, į parką – veža specialus ekspresas

. Tiesa bilietų jame negali įsigyti, bet tai gali padaryti už autobuso, stovinčiame ,,vagonėlyje”

23 eur. Ir tikrai tikiuosi stebūklo.
Stebūkla pamatau, vos tik atvykstame. Autobusų čia daugiau, nei sudėjus Vilniaus ir Kauno autobusų parkus. O turistų:

Indai, turkai, lietuviai, lenkai, latviai, suomiai – žodžiu, ko tik nori. Visi grūdasi, kad patekti į vidų, toks jausmas, kad tas gėles išskins.
Pasiimu parko žemėlapį ir pirmyn. Kairėje pusėje – tulpės

, dešinėje – tulpės, vienur mėlynos, kitur karpytos, dar kitur geltonos ir t.t. Parkas būtutikrai gražus, jei ne spūstis žmonių. Tiesa, prie tulpių lysvių, prieiti neimanoma, mat parką nuo jų

, kaip ir dera Olandijoje, skiria kanalas. Pačiame parke, yra keletas pastatų. Viename iš jų, smagus dėdė

, rodo kaip surišti puokštę. Kitame, gali pavalgyti: vandens kaina 3.20 eur. Tad jei esate biudžetiniai, keliautojai įsidėkite, lauknešėlį. Teko matyti, lenkus ant pievutės, kiaušinukus lukštenančius. Neturiu, nieko prieš, gal pavydu šiek tiek, kad pats kumpio, kokio, neįsidėjau…
Dar kitame pastate, vyksta orhidėjų paroda, ir jei esate buvę tailande, ši – tikrai jūsų nenustebins… Keliauju toliau, dar vienas ,,paviljonas” o jame – vietiniai dailininkai

, štampuojantys ,,one of the kind” meno kūrinius ir stumdantys juos po 30-50 eur.. Na, aš gal kitą kartą, ką nors nusipirksiu

… Čia sužaidžia žmonių jausmai, juk reikia tulpių svogūnu parsivešti, o kad jie 5 kart brangiau kainuoja, gi kitokios tulpės, ir galėsiu kaimynui pasigirti…
Beje, kiek pastebėjau, vietiniai irgi lankosi parke, tik gal ne tulpių žiūrėti, o tiesiog pasivaikščioti. Mat parke, ne tik gėlės ir jau minėti paviljonai, bet ir

zuikiai, antys, gulbės.

Beje, jei kada nors stebėjoteės iš kur atsiranda tulpių atvirukai,

tai štai jums puikus pavizdys. Keukenhof parke, pilna fotografų su išmaniausia technika.
Štai tokia diena, tulpių parke.

Na ir žinoma, keleta faktų, kuriuos sužinojau parke:

Tulpę galima priversti žydėti ankščiau laiko – užtenka palaikyti ja keleta mėnesių šaldytuve.

Juoda tulpe, tai geltonos ir raudonos tulpės mišinys.

Tulpės naudojamos, salotoms.

,,Karpytos tulpės” – apkrėstos virusu.

Kaip visad. Instagramoje : BENTNOR

Sudiev

5 thoughts on “Nyderlandai: Koukenhof parkas – ar verta? (su video)”
  1. Tai kam – suaugusiems ar vaikams – labiau Koperniko muziejus patiko? Nes jau kelis kartus lyg turėjau galimybę ten apsilankyti, bet vis kažkaip suabejoju, o ir Varšuva visai netraukia…Nors prieš Kalėdas labai gražiai atrodo.

2. Koperniko centras labiau vis tik tinka ir patinka vaikams, nes mes, suaugusieji, daug dalykų žinome tiesiog iš patirties. O apskritai tiek man, tiek vaikui labiau patiko Tartu AHHAA mokslo centras. Tam pritarė ir mūsų gidė. Nors šiaip jie pakankamai skirtingi.

3. Ypač vakarinėse nuotraukose gražiai atrodo miestas. Bet turbūt paskutinis miestas mūsų reitingų lentelėse, kuriame norėtume praleisti laiką :))

4. Miestas daugumos keliautojų atmintyje iškyla kaip sovietmečio betono- asfalto džiunglės su kamščiais gatvėse. Man irgi. Loretos taip gražiai aprašyta ir iliustruota. Iš tikrųjų senamiestis su barbakanu vienoj pusėj iki Vazos paminklo ar net prezidentūros su Karalių rūmais pakeliui visai gražūs. Apie Koperniko muziejų nesu pagalvojęs, bet užstrigus mieste mielai ten nueičiau. Mačiau plane , jog nuo Prezidentūros eiti pakrantėn. Mano Varšuva: http://keliautojas.blogspot.com/2011/04/varsuva-musu.html

5. Varšuvoje buvome balandžio paskutinę savaitę, labai maloniai nuteikė jau žali žydintys medžiai: kaštonai, magnolijos. Pas mus pražydo po savaitės. Varšuva patiko labiau nei tikėjausi. O draugams parodžius nuotraukas, keletas nusprendė artimiausiu metu važiuoti. Pasakojimas „Varšuva prabėgomis” įdomus ir padėjo lankytinų vietų pasirinkimui. Ačiū. Dar važiuojantiems pasiūlyčiau, suradus laiko pusdienį skirti Wilanowo rūmams, tikrai gražūs rūmai ir parkas.