Sveiki,trumpai norečiau papasakot savo žygiavima i „kalna”,nesu labai puikus rašytojas,tai labai prašau neteisti :).Taigi,taip jau atsitiko,kad gyvenimas nuneše mane i Norvegija,o man mėgstančiam pakeliaut,lyg ir pasisekė ta prasme 🙂
Nuo darbų keliom dienom atitrūkęs ,griebiau fizini žemėlapį ir bandžiau ka nors „aukštesnio” susirast,kažkaip nuo seno mane traukė,kas toli ir aukštai :).Norvegija labai aukštais kalnais nepasižymi,bet megėjams tai kaip tik. Akis užkliuvo už Rondanes nacionaliniame parke esančiame „Rondeslottet „kalna,kurio aukštis apie 2178 m.,kiek pasedėjęs prie paguglinimo,daug negalvojęs ,susipakavau manta ir šokau į mašiniuka.Nustatęs savo gps(nors man labiau patinka terminas „pasakiklis”nes pasako kur važiuot 🙂 )ir apie 15 val. išvažiavau i nežinia,iki galutinio tikslo apie 260 km.,tai turėjau laiko dar syki apgalvot planą,kažkiek neramu,nes pirma tokia mano kelionė,nelabai aišku kaip ta tiksliai kalna rasiu,koks oras ten bus,na minčiu netrūko,bet važiuojant (nuo Lilehamerio link Ottos ,E6 keliu )gražūs vaizdai pro mašinos langa ,kažkaip ramino 🙂
Pirmas sustojimas buvo prie Lilehamerio

,kaip priklauso visos procedūros buvo atliktos ir judėjom tolyn,netoli Ottos antras trumpas sustojimas,

lengvas atokvėpis,kaip jau įprasta tautiečius sutikau,persimetėm keliais žodžiais ,džiaugsmais ir vargais pasidalinom ir patraukėm kas sau.
Neprivažiavus Ottos ,sukam i dešinę ir serpantinais kylam link Rondanės Nacionalinį parka,užkilus į kalną,

dar keleta kilometrų pavažiavus privažiuoji keleta informacinių akmenų apie nacionalinį parką.

Truputi pasisukiojęs radau keliuką su kelio užtvara(čia Norvegijoj be šitų kliučių niekaip neapseisi 🙂 ),vedantis dar auksčiau.Šiek tiek dar pavažiavus pagaliau privažiavau savo tiksla Rondane National Park !!!

Parkavimas aišku mokamas,reik siust sms,bet kaina įkandama,taigi lengvai užkandau,pasitikrinau animucija ir apie 19 val. iškeliavau.Mašinų aikštelė yra 810 m. aukštyje.

Nuo mašinų aikštelės iki Rondvassbu turisthytte

kur prasideda kopimas ,reik apie 1 val. žygiuot,kelias ir vaizdas puikus dar ir oras pasitaikes visai neprastas tai atstumas ištirpsta akimirksniu,toliau suradęs krypti link “Rondeslottet’ kur pasirodo nelabai sudėtinga rast(yra nuorodos),patraukiau lyg tikslo.Gamtos grožis ir nuostabus peizažas priverčia vis stabtelėt ir pafantazuot 🙂 ir aišku padaryt pora kadrų,visa šita procedūra šiek tiek gaišino,bet del to buvo vertą.

Pats judėjimas nebuvo lengvas ,nes visi padoresnis takeliai baigės ir teko žyngsniuoti akmenimis,

dar buvau šiek tiek išklydęs iš maršruto,tai tas labai atsiliepė,visdelto tas “T” raides reik sekti,norint sumažint savo “kuro atsargas” 🙂 .Artėjo kaip ir naktis,reikejo ruoštis nakvynei,nors laikrodis rodė 24 val. bet pritemo labai nedaug.Kadangi,tai pirma mano tokia išvyka,atsirado daug klaustuku ,kaip čia reiks pernakvot,aplink vien akmuo (aukštis 1814 m.),sniego dar like nemažai, rodė +4 temperatūros,kažkos nerimas apiemė,bet nejaugi gryši?,radęs lygesni paviršių,apsistumdęs šiek tiek akmenis,pasistačiau palapine,

nejučiom ir atėjo 1 val.Diena lyg ir baigta,liko valgis ir miegas .

Taigi,per 5 val. pakilau per 1000 m. nueita apie 13 km.
2 diena. Kėliaus anksti ryta,apie 6 val.,priežastis paprasta,praktiškai nesimiegojo nes buvo stiprus vėjas kuris tampė mano palapinę į visas puses ir guolis visai neminkštas buvo, neturėjau kuo psitiest ,tai ant akmens nelabai ka pamiegosi.Rytas kalnuose begalo gražus(nors ir suteme nelabai buvo),pamažu kilo rūkas,po to leidos,na labai fainiai,tiesiog reik pamatyt ir pajaust,aišku ir oras turi but tinkamas (šiemet su orais Norvegijoj labai prastai,lyja ir lyja).

Susirinkes savo daiktus ir apie 6.30 ,pradėjau kopti toliau,kadangi buvo like apie 300 m. (aukščio),maniau vieni juokai bus,bet klydau.Kopimas buvo pakankamai sunkus,akmenys pasidarė stambesni ir slidus ,galėjai bet kada kur nors koja ikišt ar nuslyst,sunku pasakyt kuo baigtus(telefoninio ryšio nebuvo ),tai kiekviena žingsnį turi žiūrėt kur dedi.Nuolankei sekdamas “T” ženkliuka,įlipau į numatytą kalna,kurio viršūne buvo paskendusi rūke,pamatavau kalno aukšti,rodo 2045 m. ,galvoju keista,gal aparatas klysta,kažkaip bandžiau save nuramint,kiek pavaikščiojes ,rūkas išsisklaidė ir tiesa greit išaiškėjo,pasirodo šita kalna turiu pereit ,kad pasiekčiau „Rondeslottet „,kol rūkas buvo nemačiau kad trekas tęsesi :),taigi,laikinas džiaugsmas baigės ir reikejo eit toliau,reikėjo leistis apie 200 m. žemyn ir vėl kilt apie 300 m. rodos lyg ir nedaug čia tu metrų,bet patikėkit ,tikrai nėra lengva.Dar toks vienas akcentas kalnuose,kai lipi ir girdi kažkur netoliese krentančius akmenis, o girdėjau pora kartu,tai lipimui duoda toki nemalonu jausmą,kai tau virš galvos kabo metriniai akmens luitai.

Bet baigės viskas laimingai ir 11 val. tiksla pasiekiau !!!
Buvau begalo laimingas kad pavyko tas, kas atrodė taip aukštai,apsidairęs,truputi pakadravęs.

leidausi žemyn tuo pačiu treku,nusileidimas pavyko neblogai,be nuotykiu,tik nuovargis turbūt padarė savo,kažkur palikau ar pamečiau savo fotiko mini trikojį,tai šiek tiek nuliūdino,bet kita vertus,gal tai duoklė kalnui už malonų priėmimą 🙂
Taigi,pirmas blynas manau neprisvilo,kelionė manau visai pavyko,gal greičiau žygis,nes praeita apie 26 km.,truko dvi dienas ,į viena puse(nuo mašinos) pirmyn ,ėjimas truko apie 8val. atgal apie 5 val.,įlipau 1350 m. aukštį.Beje,žmonių sutikau tik antra diena ir žemai,kiek suprantu nelabai daug žmoniu “Rondeslottet “ aplanko,renkasi kitokius maršrutus. Tai kaip ir viskas,gal kiek nelabai vykęs pasakojimas,bet ateitį manau bus įdomesni.