Sekanti diena – operacija „Gozo“. N`iolika min. autobusu ir mes Cirkewwoj. Atfutbolinam įkyruolius su įv.pasiūlymais ir prie kasų. Kelto bilietas „round trip“ – 4.65 €.

Persikėlę į Mgarr, perkam dienos bilietą (2.60 €/žm.) ir į Rabatą. Iš ten autobusu į Šlendi (Xlendi) nedidelį kaimelį vaizdingoj įlankėlėj.

Kabarojamės uolomis į viršų.

Užlipus atsiveria žavi panorama – žali terasiniai laukai, tolumoje Rabatas, o apačioje Šlendi kaimelis su žydra įlanka.

Krantinės kavinukėj sėdi poilsiautojai ir megaujasi savotiška terapija, bangų purslai drėkiną jų kūnus.

Tikslas – pėsčiomis pasiekti Azure window. Pakeliui akmeninėmis tvoromis aptvertuose sklypuose vilnija grūdinės ir kitos kultūros.

Pakelėj mėtosi šovinių tūtelės, girdėjau, kad tauta mėgsta pašaudyti paukščius. Toliau karjerai, oho gylis – žmonės baikit nukasinėti ir taip mažytį Gozą.

Štai iš kur žaliava Maltiečių smiltainio namukams. O štai tolumoje pasimato ir mūsų tikslas.

Pasiekiam Dwejra bay.

Pailsinam kojas, grožimės vaizdu į berods Fungus uolą, ir neriam į turistų minią prie Azure window.

Pasivaikštom korėta pakrante, pasigrožim bangų mūša į uolas ir vaizdu į langą.

Šalia vidinė jūrą.

Dėl bangų išorinėj jūroj laiveliai neplukdo pro natūraliai susiformavusią arką. Ką gi – autobusu į Rabatą. Užkopiam į Citadelę, apjuostą nerealaus storio siena.

Nuo viršaus visa sala kaip ant delno, super panorama.

Ajo, Gozas daug žalesnis, nei Maltos sala.

Pakeliui į stotį randam Gozo salos vyno (anot pardavėjos – ši vynuogių rūšis auga tik Goze), degustuosim vakare…

Trečiadienis – oras puikus, nepasiektą pešikom Golden bay sieksim bus`u. Tiesioginio iš Meliehos nėra, taigi į Buggibą (a`jo mūsų Melieha palyginus visiškas kaimas, bet labai mielas ir jaukus) o iš ten Golden bay.

Prasivaikštom trimis įlankomis (Golden, Tuffieha ir Gnejna), atskirtomis uolomis, ir todėl tokiomis skirtingomis.

Apsistojam Golden bay – saulės vonios, atidarom maudymosi sezoną (~16° ), šauriečiams pats tas ar tas pats… : ), Baltijoje vasarą kartais šalčiau.

Atgaliniam kelyje pasimakalojam po Buggiba ir namo.
Nauja diena – nauji planai – istorinė sostinė, miestas tvirtovė Mdina (tylusis miestas) su 240 gyventojų ir ribotu eismu. Išlipę Rabato stoty, pamatom bus`ą link Dingli uolų, spėsim ir ten, kiek tos salos…

Uolos, saugojusios nuo piratų antpuolių – aukščiausias Maltos salų taškas ~ 253 m virš jūros lygio, kur susilieja jūra ir dangus.

Prasieinam pasaulio pakraščiu ir sukam link Buskett sodų, kur stūkso Verdala rūmai – Maltos prezidento vasaros rezidencija. Kiek skaičiau, į rūmus neįleidžia, bet po sodą pasivaikščioti galima.

Kelią mums pastoja ne prezidento apsauga, o sodo teritorijoje stovyklaujantys skautai. Na ir tiek to, nedidelis praradimas, kitų vartų neieškom ir minam link savo pirminio tikslo. Pusvalandis pėstute ir mes Rabate.

Pro vartus įžengiam į gilia 4000m senove alsuojantį miestą-muziejų po atviru dangumi.

Paklaidžiojam siauromis gatvelėmis, aikštėmis ir kiemais, pasigrožim panorama nuo miesto sienos (miestai aplipę Valetą kaip ant delno), sugėrę didingos senovės dvasią, dar paklaidžiojam Rabato gatvelėmis su tradiciniais įvairiaspalviais balkonėliais.

Vakaras, laikas namo.

One thought on “Malta – vasaros paieškos gelsvo smiltainio namukų salose II”
  1. Graži kelionė. Teko Bulgarijoj būt labai senai, bet palikusi labai gerą įspūdį