Aplankykite Kėdainius pėsčiomis. Maršrutas sudarytas pėstiesiems. Amžiaus grupė įvairi. Maršruto trukmė – maždaug 3 valandos, apie 2,2km.
Ekskursijos maršrutas: Didžiosios rinkos aikštė – Rotušė, Evangelikų reformatų bažnyčia ir Radvilų muziejus – sinagogų kompleksas – sinagoga smilgos gatvėje, Šv Juozapo bažnyčia ir buv. karmelitų vienuolynas – istorinė XVII gimnazija, Vytauto Ulevičiaus medžio skulptūrų muziejus, Evangelikų liuteronų bažnyčia.

1. Maršrutas prasideda Didžiojoje rinkos aikštėje – tai viena iš aikščių išsaugojusių XVII a. laikų suplanavimą. Šalia jos susitelkusios istorijos, kultūros vertybės ir senieji XVI – XVII a. pastatai tokie kaip: buvę stiklų namai, pirklio Šaflerio namas, burmistro Jurgio Andersono namas, rotušė. Dabar aikštėje vyksta įvairus kųltūriniai miesto renginiai.

2. Sekanti stotelė čia pat už 45m įsikūrusi Rotušė. Tai Renesanso stiliaus pastatas, viena iš tryjų išlikusių rotušių Lietuvoje. Šiuo metu čia rengiamos parodos, koncertai, reprezentaciniai ir kultūros renginiai.

3. Toliau keliaujate į Evangelikų reformatų bažnyčia kurią rasite adresu Senoji g.1, apie 130 metrų nuo rotušės. Tai viena seniausių ir didžiausių protestantiškų bažnyčių visoje buvusioje Abiejų Tautų Respublikoje. Jos kriptoje įrengtas Radvilų mauzoliejus, kur saugomi 6 unikalūs XVII a. nacionalinės reikšmės dailės paminklai – kunigaikščių Kristupo Perkūno (1547 – 1603), Jonušo (1612-1655), Mikalojaus (1610-1611), Jurgio (1616-1617), Stepono (1624-1624) ir Elžbietos (1622-1626) Radvilų sarkofagai.

4. Ketvirtoji maršruto stotelė Sinagogų kompleksas kurį rasite adresu Senosios rinkos a.12, apie 400 metrų nuo Evangelikų reformatų bažnyčios. Sinagogų kompleksą sudaro XVII a. vasarinė sinagoga (1784 m. po gaisro perstatyta) – viena iš dviejų baroko stiliaus sinagogų Lietuvoje ir mažoji žieminė sinagoga, statyta XiX a. pr. Mažojoje sinagogoje, kurioje išlikęs autentiškas vidaus planas, įsikūręs Daugiakultūris centras.

5. Keliaujate į Kėdainių sinagoga Smilgos g.13. apie 200m nuo sinagogų komplekso. Sinagoga pastatyta XIX amžiaus viduryje. Ją pastatė turtingiausias miesto siuvėjas I. Vilneris. Pastatas yra dviejų aukštų. Pirmajame aukšte melsdavosi vyrai, antrajame – moterys. Ši neveikianti sinagoga priklauso Lietuvos žydų bendruomenei. Ant šios sinagogos sienos atidengtos dvi memorialinės lentos lietuvių ir hebrajų kalbomis žymiam žydų religiniam mąstytojui Vilniaus Gaonui Elijahu.

6. Šv. Juozapo bažnyčia Radvilų g. 10 apie 400m nuo sinagogos. Atvykę rasite medinę liaudies baroko stiliaus bažnyčią su varpinę kurią pastatė vienuoliai karmelitai. Tam prireikė net 60 metų, nes vietos gyventojai, reformatai, priešinosi karmelitams. 1963m. bažnyčia buvo uždaryta ir paversta sandėliu, 1991 m. restauruota ir grąžinta tikintiesiems. Išlikęs XVIII a. baroko altorius, Šv. Juozapo ir Švč. Marijos su kūdikiu paveikslai su apkaustais, rokoko stiliaus vargonai.

7. Nužingsniavę 450 m nuo Šv Juozapo bažnyčios sutiksite buvusį Karmelitų vienuolyną kuris įsikūręs Didžiojoje g.19. Karmelitų vienuolynas Kėdainiuose įsikūrė 1704 m. Veikė iki 1832 m. Nuo 1842 m. iki I pasaulinio karo perstatytuose vienuolyno pastatuose buvo įsikūręs carinės kariuomenės kavalerijos dalinys. 2000m. į restauruotas buvusio vienuolyno patalpas persikėlė Kėdainių krašto muziejus.

8. Istorinė XVII a. gimnazija įsikūrusi 190m nuo Karmelitų vienuolyno Didžioji g. 62 . Šiame klasicizmo stiliaus pastate 1653-1864m. buvo įsikūrusi Kėdainių gimnazija, XVII-XVIII a. tai buvo lituanistikos židinys, čia dirbo lietuvių kalbą mokantys reformatų kunigai ir intelektualai. Gimnazijos sienoje iš Didžiosios g. pusės yra memorialinė lenta šios gimnazijos matematikos profesoriui, karo inžinieriui, filosofijos ir medicinos mokslų daktarui Adomui Freitagui Torūniečiui (1608-1650). Gimnazijoje buvo parengtas ir čia veikusioje spaustuvėje išleistas reformatų leidinys ,,Knyga nobažnystės krikščioniškos‘‘ (1653), didžiausia XVII a. lietuviška knyga. 2002 m. restauruotame pastate, kuriame išlikę autentiški XVII a. skliautuoti rūsiai, įsikūre Šviesioji gimnazija, kurios puošmena – apsuptos arkų vidinis kiemelis po stiklo kupolu.

9. Pasigrožėję gimnazijos puošmena vidinių kiemeliu keliaujate į netoliese esantį Vytauto Ulevičiaus medžio skulptūrų muziejų kuris randasi J. Basanavičiaus g. 36 150m nuo gimnazijos. Šiame muziejuje yra eksponuojamos 52 medinės skulptūros. Visos jos pagamintos iš ąžuolo. Bene įspūdingiausias muziejaus eksponatas – milžiniška šachmatų lenta, kuri skirta žalgirio mūšiui atminti.

10. Evangelikų liuteronų bažnyčia kuri randasi už 400m Vokiečių gatvėje. 7. Apie ją praeityje telkėsi Kėdainių vokiečių bendruomenė. Tai saikingų meninių formų statinys, sienose yra išlikusių XVII a. freskų, vaizduojančių apaštalus Petrą ir Povilą, evangelistus Joną, Luką, Matą ir Morkų. Bažnyčioje palaidoti medicinos ir filosofijos daktaras Adomas freitagas ir medicinos daktaras Jonas Fišeris, o šventoriuje – Kėdainių gydytojas ir pašto viršininkas Frydrichas Kaneinis.

5 thoughts on “Lietuva: Aplankykite Kėdainius pėsčiomis”
  1. Kuo toliau, tuo labiau man patinka vokiški kraštai 🙂
    Gražios šventinę dvasią perteikiančios nuotraukos.

2. Šaunu. Užuodžiu gliukvaino ir meduolių kvapą, o marcipanus labai mėgstu. Aš dabar jaučiuosi kaip daugelis mūsų keliaujančių tik prie kompiuterio ir Travel kanalo per TV. Planavome lapkritį – gruodį važiuoti į Vokietiją dviese automobiliu Erfurtas – Miunchenas-Drezdenas. Jau buvo nupirktos lauktuvės pažįstamiems mūsų pirmai nakvynei Erfurte, atsispausdinau mūsų mielų mytrips’ų kelionių įspūdžius ir rekomendacijas bei kalėdinių mugių Vokietijoje darbo laikus. Kol draugą išleido darbas, atšalo ir prisnigo pas mus ir Erfurte.
    Linosos įspūdžius dabar skaitysiu kasdien.

3. Saunu Lonosa! Gera tradicija kasmet po kaledines muges pasidairyt. Man irgi patinka po vokiskas kaledines muges pamaklineti. Pernai maliausi po mazus miestelius aplink Bona – vynas buvo skanus, bulviniai blynai irgi :).
    O Colmaras ir vyno kelias su degustacijomis – puiki pramoga. As pries kelis metus buvau, labai, labai patiko!

4. Gal nebūtina žmones kankinti tokiais vaizdais, kvapais ir Kalėdine dvasia :)))))
    Tikiuosi, kad man bent meduolis dovanų bus :)))))

5. Tai, kad kaip nesistengčiau, bet nė vieno neįtikinau 🙁
    Na, Cesius nors bandė, o šiaip tai ir su mumis vykti daug norinčių neatsirado – visiems šalta, namuose sėdėti norisi 🙂