Džiaugiuosi, kad atradau šį Didįjį Žygį po Baltijos šalis, džiaugiuosi, kad toks jis yra. Jeigu bū
čiau jo neatradus pereitais metais , taip ir būčiau nesužinojus tiek daug apie Lietuvą , Latviją , Estiją , nepatyrus to, ką galima patirti keliaujant tokiu būdu.
Aplankėm daug šalių , bet šis žygis išsiskyrė: tiek daug emocijų , naujų atradimų.. Nusiperkant kelionę į užsienį iš turizmo agentūros tu gauni komfortą viešbutyje ir nusiperki , jei aišku nori ir leidžia piniginė
ekskursijas , kurios būna organizuojamos patyrusio gido , iš kurio daugiau sužinai apie tą šalį . Bet , gal būt, pats įdomiausias kelionėje momentas, kai tu pats susiorganizuoji, suplanuoji kelionę pagal tam tikrus nurodytus maršrutus .Tą ir galima patirti Didžiajame Žygyje po Baltijos šalis. Jei jūs iš tikro norite kuo daugiau sužinoti apie mūsų Lietuvą , Latviją ir Estiją, būtinai dalyvaukite šiame nuostabiame žygyje , nes tai vienas iš geriausių būdų pažinti Pabaltijo šalis.
Iš šalies atrodo, perskaičius knygelėje 30 objektų , kad tai yra labai lengva , viskas parodyta, išaiškinta bet iš tikro jūsų laukia daug netikėtumų, daug naujo, nepatirto..
Aplankyti visus Estijos ,Latvijos ir kai kurios esančius važiuojant pakeliui Lietuvos objektus pagal nurodytus Didžiojo žygio po Baltijos šalis suplanavome 2009.07.02-05.

Pirma Diena (2009.07.02.)

Susiruošėm važiuoti. 5 ryto. Keliaujam penkiese: aš, Gintas, sesuo Laima ir Jonas ir mažiausias keliauninkas Vilius, jam 10 metų. Vedlys-navigatorius(Broniaus balsas), aš paskirta kelionės gidė,
Gintas –vairuotojas, Jonas paskirtas bendrauti reikiamu momentu su racija , stebėti kelią ir filmuoti. Pradedam kelionę su gera nuotaika su pajuokavimais, išgirdus navigatoriaus(Broniaus) balsą .
Pirmas sustojimas prieš Zarasus, prie benzino kolonėlės kavinės , užkandame ,užsipilam benzino ..
Valio ,šaukiam ,kai pamatom Latvijos sieną. .Bet džiaugtis pasirodo nėra kuo, nes keliukas prasideda
ne koks, suprantame, kad visgi Lietuvos keliai nuostabūs, palyginus su jų.
Pirmas pagal planą numatytas objektas-Agluonos duonos muziejus ,Latvijoje. Atvažiuojam prieš 8,dar neatidaryta, niekas mūsų nelaukia čia. Laima pajuokauja‘ niekas čia kaime po muziejus nevaikšto ko jūs
stebitės, kad uždaryta“. Apeinam aplink pastatą ir pamatom duonos parduotuvę, pasakom ,kad esam iš Lietuvos, norim patekti į muziejų. Gerai, kad mus įleidžia, nes pasirodo ten jau vyksta darbas, už muziejaus stiklo matome kaip moterys kepa duoną. Apžiūrim be gido patys muziejų, pasidarome nuotraukas prie
nurodytos vietos , nusiperkam latviškos duonos su lašinukais ir skubam toliau ,nes 9 val. turime būti antrame
objekte –P.Gailumo keramikos dirbtuvėse ,v iso dar reikia nuvažiuoti 74 km. Aš supažindinu su antru
maršrutu, papasakoju apie keramiką, apie Latviją.Gerai, kad ruošiausi prieš kelionę ,mačiau jo darytą „varną “
nes važiuojant kaimo keliuku, kur nėra jokių rodiklių, pamatom ‚varną“ prie gelių darželio …ir suprantame, kad gal visgi bus čia. Apeinam sodybą, nusifotografuojam prie „varnos“ ,suprantam ,kad tikrai čia, nes išstatyta ir kiti keramikos darbai ir ruošiamės traukti toliau, kai užgirstam keramiko balsą. Pasakom ,kad esame dalyviai ir kad sunkiai labai radom, nėra jokių rodiklių ,kad jis čia gyvena. Pasirodo jiems negalima rašyti rodyklių ir randa jį tik paskambinę telefonu. Jis mus nuveda parodyti kaip jis daro keramiką, labai smulkiai pasakoja, labai įdomu. Su Laima nusiperkam po „varną“, visgi tai jo darbas ir vienetiniai egzemplioriai ir tik dėka jos
mes radome keramiko P.Gailumo dirbtuves. Atsisveikinam su nuostabiu žmogumi ir traukiam toliau. Trečias maršrutas –Vecgulbenės dvaras ,Latvijoje. Atvažiavę ieškome, kur įeiti ,nes daug pastatų, o rodyklių nėra. Įeiname į viename pastate esantį viešbutį, klausiame kur surasti mums ,o pasirodo čia reikia susimokėti ir mus palydi į parodą. Pagalvojame, kad ne taip paprasta surasti tuos objektus.
Užkandame savo darytų butebrodų ir važiuojam toliau, jau link Estijos, nes sekantis maršrutas-Piuso uolos. Pravažiuota jau 381 km. ,aplankyta 3 objektai.
Bus daugiau..

One thought on “Latvija: Keliones ispudziai pagal Didziojo Zygio marsrutus 2009m.”
  1. Daugumos nuomone, mano taip pat, pietinė Kroatija yra gražesnė už šiaurinę, kurioje jūs buvote, todėl, esant galimybėms, kitą kartą pabandykite leistis nuo Senj į pietus, Šibenikas, Trogiras, Splitas, Dubrovnikas, ne tik jūra, bet ir miestai nuostabūs.

Alpių keliui 17 val. nėra per vėlu, mes važiavom 18 val, rugpjūčio pabaigoje, svarbiausia, kad būtų giedra, kitaip per debesis nieko nematysit.