Eilinį kartą , pavilioti TRAVEL centro , 2014.02.08 iš Šiaulių išvykstame į Latviją , į 16 – ąjį Tarptautinį ledo skulptūrų festivalį Jelgavoje , kurio tema – „ STEBUKLŲ ŠALIS ” .
Po geros valandos pasiekiame Jelgavą – Žiemgalos sostinę . Miestas užima 60,3 km/2 plotą , gyventojų skaičius – 64516 . Jelgavos istorija prasideda nuo 1265 m , kai Lielupės upės pusiasalyje didysis Livonijos ordino magistras Konrad fon Mender čia ėmė statyti pilį . Vietovė tuomet vadinta Mitau . Didžiausias Mitau priešas tuomet buvo lietuviai . Dabartinę Jelgavos teritoriją tuomet puldinėjo kunigaikščiai Algirdas ir Kęstutis . Apie pilį susiformavo dabartinė Jelgava .
Vos tik išlipę iš autobuso , apžiūrime Janio Čakstes bulvaro promenadoje esančią skulpturą – fontaną „ Jelgavos studentas ” . Besifotografuodami paliečiame lietsargio lazdą , nes legenda pasakoja , kad ji neša sėkmę …
Pirmasis mūsų turistinis objektas – Jelgavos Šv. Trejybės bažnyčios bokštas . Šv. Trejybės bažyčia buvo viena iš pirmųjų Europoje pastatytų mūrinių liuteronų parapijinių bažnyčių, be to, bažnyčia laikoma ir pirmuoju mūriniu statiniu Jelgavoje. Ji buvo pradėta statyti pagal olandų statybos meistro Joriso Jorisono Frėzės (Joris Joriszn Frese) projektą . Pirmosios pamaldos bažnyčioje įvyko jau 1575 metais.
II pasaulinio karo metu Jelgavos miestas buvo beveik visiškai sunaikintas.Smarkiai nukentėjo ir Jelgavos Švč. Trejybės maldos namai.1954 m. Tarybinės armijos pionieriai susprogdino bažnyčios pastatą, karinėms reikmėms palikdami tik bokštą.
Jelgavos Švč. Trejybės bažnyčios bokštas kaip valstybinės reikšmės kultūros paminklas 1998 m. buvo įtrauktas į Valstybės Kultūros paminklų sąrašą.
2004 m. bokštas buvo uždengtas stikliniu stogu.Šiuo metu jo aukštis siekia 50,17 m, bokšto forma išlaikė architekto Martino Knocho jam suteiktą išvaizdą.
Jelgavos Šv. Trejybės bažnyčios bokšte aplankome interaktyvios istorijos ekspozicijų sales , kuriose įrengti įvairūs multimedijų sprendimai , parodų salę ir apžvalgos platformą , iš kurios atsiveria Jelgavos panorama iš 37 metrų aukščio . Aikštėje prie bokšto skulptūra fontanas „Trejybė ” , kitoje bokšto pusėje – paminklas I – jam Latvijos prezidentui Janiui Čakstei . Šalia paminklo , vakare , besigėrėdami vakariniu miestu , išgirdome Šv. Trejybės bažnyčios bokšto laikrodžio melodiją .
Vėliau , pasimėgaudami 200 metrų ilgio tiltu „ Mitava ” , persikeliame per Driksos upelį , ir , jeigu tiltu einate pirmą kartą , nepamirškite sugalvoti norą – kad noras išsipildytų , per tiltą būtina eiti tylint …
Kitas mūsų objektas – Jelgavos pilis – buvusi Kuršo hercogo E. Birono žiemos rezidencija .
1737 m. dabartiniams rūmams pamatus padėjo Kuržemės hercogas Ernstas Johanas Bironas, Rusijos Dvaro architektui Rastreliui pavedęs sukurti naują baroko stiliaus rezidencijos projektą.Rastrelis projektavo ir garsiuosius Rundalės rūmus, Peterhofo rūmus ir Žiemos rūmus Sankt Peterburge.1919 m. pilį visiškai sudegino Bermonto-Avalovo vadovaujamos armijos kariai, kariavę prieš naujos Latvijos Respublikos nepriklausomybę.
Rūmuose yra 674 langai , 615 durų ir 669 kambariai , o ant stogo – 25 kaminai !
Nauja nepriklausoma valstybė rūmus atnaujino, bet juos vėl sunaikino Antrojo pasaulinio karo liepsnos.Po karo rūmus atnaujino ir dabar juose šeimininkauja Latvijos Žemės ūkio universitetas.
Tolimesnis mūsų maršrutas – Liciši , kur yra didžiausia Latvijoje ožkų ferma , kuri veikia nuo 1992
metų . Ūkis apsuptas miško prie Misas upės , čia laikoma maždaug 140 ožkelių ir ožiukų , kuriuos
visus čia galime apžiūrėti . Po to laukia degustacija , ragaujame savotiško skonio pieno produktų .
Na ir kelionės kulminacija – 16 – asis Tarptautinis ledo skulptūrų festivalis Jelgavos Uzvaros parke .Šių metų tema – STEBUKLŲ ŠALIS .
Trims dienoms Jelgavos Uzvaros parkas pavirto Stebuklų šalimi , ledo skulptūrų meka . Iš 65 pateiktų ledo skulpturų eskizų buvo atrinkta 30 . Menininkai dirbo individualiai ir komandose . Kiekvienas skulptorius turėjo po1 ledo bloką individualiai kūrybai ir po 15 – komandiniam darbui .
Beje , ir ledas ypatingas – pradėtas ruošti dar 2013m kovo mėnesį . Kad išgauti krištolinį ledą , be oro puslelių , vanduo destiliuojamas 3 kartus , po to užšaldomas . Tokio ledo šiam festivaliui prireikė 70 tonų . Labai gaila , kad daugelį šių meno kūrinių aptirpdė negailestinga teigiama oro temperatūra , tačiau tai nepakenkė šventiškai renginio dvasiai ir visi grįžome puikiai nusiteikę ir pilni įspūdžių !

4 thoughts on “Latvija: 16 – asis Tarptautinis ledo skulptūrų festivalis Jelgavoje „ STEBUKLŲ ŠALIS ” 2014”
  1. o man smagu, kad sita bendruomene prisiminei ir apie koalas su kengurom papasakojai. Nesinori tiket, kad tie mieli padarai koalos – smirda 🙂

2. „Mat, jei jau lietuviai nusigauna iki Tailando”!?!
    Galiu tikrai patvirtinti, kad lietuviu keliaujanciu ar net gyvenanciu, siais laikais bele kuriam pasaulio uzkampyje sutiksi 🙂