Jungtiniai Arabu Emyratai (JAE)
Dar pries keleta metu keliones i JAE kainavo nemazus pinigus, todel siu metu atostogu pasirinkimas buvo labai paprastas. Ir stai, vasario menesi as skrendu i sia sali. Pasirinkau viesbuti Sardzoje, kad nereiketu vazineti iki plezo. Nors viesbutis ir ne keliasdesimties aukstu, taciau jura ir papludimys buvo ranka pasiekiami, tik perejus per kelia.
Nuvykus ir apsigyvenus viesbutyje, isaiskejo sios vietoves pliusai, salia buvo lankomi objektai, bei autobuso „city tour” sustojimo vieta. Nuo neatmenamu laiku Sardza buvo vienas is turtingiausiu regiono miestu, o iki XIX amziaus pradzios buvo svarbiausias uostas Persu ilankoje. Dabar – tai trecias pagal dydi salies emyratas.
Nors internete visur raso, kad JAE yra sausringas krastas, kur lietus labai reti, o krituliu vidutiniskai per metus iskrinta 13 mm, kas prilygsta 3-4 lietingoms Europos dienoms. Man pasiseke ir teko pamatyti kaip lyja ir pusto smeli 🙂 Vasario menesi oras nera labai karstas, juroje vanduo gal + 21. Taigi kad nereiketu sedeti kambaryje ir ziureti kaip lyja, ta diena praleidome vazinedami city tour autobusiuku po Sardza.
Artimiausias lankomas objektas, gal vos uz kokiu 2 km nuo viesbucio buvo akvariumas su muziejumi. Akvariume yra daugiau nei 250 rusiu povandeniniu gyventoju, juros arkliukai, rajos, rykliai ir t.t.

Visi Sardzos lankomi objektai yra netoli vienas nuo kito. Nuo akvariumo matesi stebejomo bokastas Al Qasba. Todel vykome jo apziureti.

Centriniame turguje, dar vadinamu melynuoju skveru, praleidome daugiausiai laiko. Mat cia yra daugiau nei 600 parduotuveliu 🙂

Savivaldybe teigia, jog mieste gausu graziu parku. Be 35 esamų parku, savivaldybe planuoja 10 nauju parku ivairiose miesto vietose. Savaitgaliais, visuose parkuose gali buti labai daug zmoniu. Ar didele ar maza, visi jie turi zalia veja, specialiai pastatytas sporto aiksteles (paprastai krepsinis, tinklinis ir futbolas). Didziausias parkas 630,000 kvadratiniu metru Sardza nacionalinis parkas.

Taip pat apziurejome miesto centra ir kitus lankomus objektus

Nors Sardza buvo pirmasis is septyniu turizmui atsiverusiu emyratu, iki siol isliko „sausasis” JAE emyratas. Cia ne tik draudziama vartoti alkoholinius gerimus, bet ir nera galimybes ju nusipirkti. Bet ….visai netoli uz Sardzos prekiauja alkoholiniais gerimais. Todel budama smalsi turiste, butinai turejau apziureti ta vieta. Kad ten yra kokia nors parduotuve, niekada nepasakyciau, nes atrodo kaip uz miesto esantys garazai. Jokio apsvietimo, vakare tamsu stovi tik keleta masinu. Parduotuve atrodo kaip koks sandelis- kioskelis. Isdelioti gerimai parodymui, o visi kiti dezese. Parduodami tik brangus gerimai (kaip pvz Absolut degtine ir t.t.) pasakai ko nori ir tau atnesa is sandelio gilumos. Viska supakuoja i juoda maisa, kad nesimatytu. Taciau labiau nei parduotuve, nustebino jos pirkejai. Sarzda kiekvienais metais aplanko 1,5 milijono turistu, taciau sioje vietoje ne su ziburiu nerastum turisto.
Dar vienas mitas, kuri galima paneigti – tai kad be tarptautiniu teisiu neisinuomosi masinos. Imanoma ir su musu teisemis issinuomoti masina ir ja vazinetis.
Kadangi ne kasdiena atskrendu i sia sali, dar reikejo apziureti 6 emyratus, issimaudyti Indijos vandenyne bei pasivazinejus dzipais sutikti vakara dykumoje.

5 thoughts on “Jungtiniai Arabų Emyratai: Atostogos JAE”
  1. Įdomi šalis. Nesu įsistikinęs, ar mane traukia, bet tikrai įdomi. O dabar kitas dalykas, susijęs su pavedimais. O paypal ar mokėjimai.lt nebuvo galimi variantai? Nes ir vienas ir kitas, o ypač mokėjimai.lt tai ima gerokai mažesnius komisinius nei bankai, tarkim, tarptautinio pavedimo eurais komisinis yra tik 0,2 euro.

2. Puikiai, tiek idomiu dalyku ir informacijos! Traukia mane tie krastai, net labai. Ypac toji nuostabi persu architektura ir zmoniu gerumas..
    Jordanojoj paragavau truputi ju krastams budingo gerumo ir paslaugumo, ir tas pakerejo.

3. Labai geras pasakojimas. Neprailgo. Jau seniai norėjau i tuos kraštus, dabar dar labiau noriu.. 🙂

4. Pervesti pinigus reikėjo Irano turizmo agentūrai Key 2 Persia. Banko sąskaita JAE, Dubajuje. Nepamenu kodėl nenaudojom Pay Pal, o apie mokejimai.lt neteko girdėti. Dėkui už info, bus sekančiam kartui, gaminamės Indijos vizas :).