Pamenu, kaip kadaise po savaitgalinės kelionės Stokholme gailėjausi, kad nepasiėmėme kartu tada dar keturmečio vaiko. Nors miestai dažniausiai nėra ta vieta, kuri itin džiugintų vaikus atostogų metu, tačiau Stokholmas, o kaip šiemet paaiškėjo, ir Bristolis yra itin draugiški vaikams. Stokholmą su vaiku aplankėme kitą kartą, o šių metų Velykinių atostogų metu atradome Bristolį ir ne tik jį. Tiesa, ten skridome su tikslu aplankyti nuemigravusius artimo rato asmenis, tačiau pradėjus domėtis ką ten galima pamatyti neskaitant pasiilgtų artimųjų, paaiškėjo, kad sprendimas pasiimti vaikus netgi labai pasiteisino, ir ne tik dėl artimųjų.
Mano svarbiausias gidas skrendant į Bristolį buvo puikus tinklapis http://visitbristol.co.uk/ , kuriame galima rasti ir tikslias instrukcijas kaip pasiekti nurodytus lankytinus objektus. Žinoma, savaitės neužteko aplankyti net svarbiausių, turint omeny, kad nurodytu tinklapiu neapsiribojome – yra ten ir daugiau gerų vietų.

Pirma diena

Pradedame nuo Bristolio, o konkrečiau – nuo centre šalia krantinės esančio Turizmo informacijos centro. Pasiimame žemėlapį, reikalingų autobusų grafikus, visokių brošiūrėlių apie lankytinus objektus, kuriose randame ir nemokamus vaučerius vaikams apsilankyti Zoologijos sode – neabejotinai tai viena svarbiausių vaikams įdomių krypčių. Ten ir važiuojame, autobuso sulaukę stotelėje, esančioje prie gražios Bristolio Katedros parko.

Pravažiuojame pro nemažiau gražų Bristolio universitetą.

Zoologijos sode pilna žmonių, besiilsinčių ant pievelės jo centre. Apie žvėris nieko išskirtinio negaliu pasakyti , bet mūsų vaikams jie kažkodėl greitai atsibosta. Bazuojamės ties žaidimų aikštelėmis, laukdami kol vyresnysis už kelis papildomus svarus pasikarstys virvėmis.

Iš Zoologijos sodo, parko takeliais einame iki miesto simbolio – žymiojo Clifton Suspension Bridge – tilto, nuo kurio atsiveria Avon upės slėnio panorama – panašu, kad yra nemažai mėgstančių ja grožėtis sėdint ant pievelės tilto prieigose.

Vakare dar būtų smagu pasiplaukioti laiveliais miesto kanalais, bet vaikai jau nebenori nieko, todėl apsiribojame taškymusi fontane laukiant autobuso namų link.

Reikia paminėti, kad Anglijos (ar bet jau jos dalies, kurioje šį kartą keliavome) draugiškumą šeimoms įrodo turbūt visose mokamose lankytinose vietose ir transporte esantys šeimyniniai bilietai, kuriuos pirkti yra pigiau nei kiekvienam atskirai. Kiekvieną kartą autobuse perkant bilietus dviem suaugusiems ir dviem vaikams, vairuotojai pasiūlydavo family ticket. Jei tuo pačiu maršrutu žadama ir grįžti, verta pirkti return bilietą.

Antra diena

Mes vėl Bristolio centre, netoliese tos pačios krantinės yra du svarbūs vaikų interesams orientuoti pastatai: Akvariumas ir @Bristol – kaip ir technologijų muziejus, man sukėlęs asociacijas su jau minėtam Stokholme kadaise lankytu Technikos muziejumi ar mytrips aprašytu Brėmeno Universum moksliniu centru. Kiek pasvarsčius, lankymui iš jų dviejų išrinkau @Bristol, kuriame praleidome gerą pusdienį, įskaitant pasinaudojimą piknikų zona (salę, kurioje civilizuotai galima suvalgyti savo atsineštus užkandžius) ir vizitą Planetariume, kuris papildomai kainavo kiekvienam po svarą, tačiau nelabai pasiteisino, idant vaikai nelabai suprato pasakojimo, kuris matyt ir buvo įdomiausia dalis pusvalandį žiūrint į žvaigždes.

Vaikai pernelyg nedžiūgauja, kai pasišauname patenkinti turistinį smalsumą ir nueiti iki gotikos šedevro – St. Mary Redcliffe bažnyčios.

Kol vaikai ilsisi bažnyčios kiemo parkelyje, jos viduje prie mūsų priėjusi paslaugi moteriškė siūlosi aprodyti bažnyčią, tačiau atsisakome ir pasitenkiname į rankas įbruktu planeliu su aprašymu.
Toliau, pakeliui praeidami pro Queen Square (Karalienės skverą?) einame į Castle Park (Pilies parką), kuriame nedidelė, per karą nukentėjusi, todėl neveikianti Šv. Petro bažnytėlė.

Iki vakaro likę truputį laiko ir ryžto aplankyti dar kažką. Ok, tebūnie Oldbury Court Estate – vos 4 km. nuo Bristolio centro esantis parkas su daugybe įdomių dalykų, kaip skelbia aprašymas. Sėdame į autobusą Nr. 5, vairuotojui pažadėjus, kad pasakys, kur reikia išlipti. Tuos 4 km. važiuojame daugiau nei pusvalandį, išlipę dairomės nesamų parko ženklų, pradedame klausinėti retų praeivių, kurie vis rodo vieną kryptį. Ja gerokai paėję ir nieko neradę vėl klausiame, pasirodo reikia grįžti iki ten nuo kur pradėjome ir eiti į kitą pusę. Kadangi laiko jau praktiškai nebeliko, apsisprendžiame grįžti namo ir to parko nebeieškoti, tik dar grynai smalsumo vedama susistabdau senuką klausdama, tai kur gi vis dėlto tas parkas yra, jei jis apskritai yra. Jis pasirodo labai kalbus – ir pasakoja, ir pats klausinėja. Sako, kad daugelis čia klaidžioja, nes nėra jokių nuorodų – reikia eiti ten ir ten, ir nemažai. Galbūt kitą kartą.

Trečia diena

Metas kelti koją iš Bristolio, tad šįkart važiuojame į šiaurę iki didžiulės istorinės, vienos seniausių Anglijoje Berkeley pilies su dar didesniu parku. Be to, kad pilyje veikia muziejus, čia yra organizuojami įvairūs renginiai, koncertai, joje buvo filmuojamas ne vienas filmas, taip pat galima švęsti vestuves. Po trupmpo pasivaikščiojimo po pilį, gerą pusdienį šliaužiojame aplink pilį esančiame parke su fontanais, sodais ir kitais tipiškais tokios pilies atributais.

Šalia pilies – Drugelių sodas, kuriame veisiami retų rūšių drugeliai – jie tiesiog skraido lankytojams virš galvų ar ant lapo išskleidę savo margus sparnus mėgaujasi tropine šiluma.

Grįžtame į Bristolį. Dar turime šiek tiek laiko, tad užsukame į Greville Smyth Park, kur tikėjausi išvysti kažkokius egzotinius medžius bei vaizdingas panoramas, kaip kad buvo rašoma. Viskas baigiasi tuo, kad vaikai pasikarsto žaidimų aikštelėje ir netrukus išvažiuojame.

Ketvirta diena

Kitą dieną praleidžiame Čederyje – jaukiame ir išpuoselėtame miestelyje, kuris garsus ne tik savo sūriu, bet ir stalaktitų – stalagmitų urvais.

Pasivaikščioję po urvus, į kuriuos beveik pasižadu daugiau nebeeiti, nes man jie niekuo nebesiskiria nuo anksčiau lankytų Slovakijoje beigi Čekijoje, tik, atrodo, mažesni; aplankę muziejų, kuris įeina į bilieto paketą, lipame į kalną, ant kurio – apžvalgos bokštas ir kelių kilometrų pėsčiųjų takas, norintiems pažygiuoti po kalnus. Tikiuosi, kad mano kompanija žygelio neišsigąs, bet jį atlaikome tik aš ir mažiausias mūsų grupės narys – keturmetis. Pakeliui sutinkame besiganančius arklius, kalnų ožkas, kurie itin džiugina mano kompanioną. Žygį baigiame pavargę, bet laimingi ir einame pirkti žymiųjų Čederio sūrių.

Penkta diena

Bristolio įlankos pakrantėje esantis Weston super Mare su smailu bokšteliu jo centre ir žymiuoju miesto simboliu Gran Pier (nežinau kaip pavadinti virš vandens iškilusį didžiulį pastatą – molas?), kuriame visuomet pilna žmonių, besibūriuojančių kavinėse, parduotuvėse ir kituose masinio susibūrimo objektuose – populiarus kurortinis miestelis, į kurį savaitgaliais plūsta žmonės, sudarydami kamščius šalia miestelio esančiuose transporto žieduose. Žinoma, pirmiausiai traukiame į paplūdimį, apeiname jau minėtąjį Grand Pier, vaikai paplūdimyje vaikai pajodinėja ant asiliukų. Gaila, kad Bristolio įlankos paplūdimiai yra netinkami maudymuisi – vanduo dumblinas ir nešvarus, nors kai kas jame braidžioja. Svarbiausia, kaip supratau, pagulėti paplūdimyje šalia vandens, kas kad purvino, nors man asmeniškai tai nelabai suprantama. Iš paskutiniųjų stengiuosi negirdėti sesers skeptiškų replikų anglų adresu.

Netoliese Weston super Mare užsukame į sidro fermą su firmine parduotuvėle – ragaujame, perkame. Dar truputį pavažiavus – Gyvūnų ferma, kurioje gyvūnų gardus apeiname maitindami ožkas su bilietu nusipirktu maistu.

Šešta diena

Dar vienas akivaizdžiai populiarus kurortinis miestelis – Brean pasitinka didžiulėmis aikštelėmis, pilnomis namelių ant ratų – stacionarių ir atvažiavusių. Jam tikrai verta paskirti visą dieną ką ir padarome – be paplūdimio su tradiciškai plačia dumblo juosta pakrantėje, miestelyje – kalnas, pritraukiantis minias turistų, trokštančių dieną praleisti besigėrint nuo kalno atsiveriančiomis gražiomis panoramomis. Pereiname kalną ir jo pakraštyje esančius tvirtovės griuvėsius, solidariai su kitais pasėdime paplūdimyje ir persikeliame į miestelio Atrakcionų parką. Vaikai laimingi.

Septinta diena

Vieną dieną pabandėme pasivažinėti po Exmoor nacionalinį parką. Panašu, kad norint patirti parko privalumus, jame reikėtų ne pravažiuoti mašina kaip kad mes darėme, o keliauti dviračiu, dar geriau – lipti, plaukti, eiti. Taigi, apylinkių vaizdais grožėjomės daugiausiai pro mašinos langą, sustodami tradiciniam paplūdimiui kuriame niekas nesimaudo ar išgerti kavos/alaus jaukiuose angliškuose miesteliuose.

***

Deja, per visą kelionę taip ir nesuradau progos įgyvendinti vieno iš kelionės tikslų – paragauti legendinių Fish&Chips, kurių taip pasiilgsta bičiulis australas, kažkada pora metų praleidęs Škotijoje, o dabar jau kuris laikas nusėdęs Lietuvoje. Užtat, nepaisant to, kad jau netrukus reikia važiuoti į oro uostą, paskutinę minutę dar subėgioju į drabužių/batų parduotuves. Tam turiu akivaizdžiai per mažai laiko, todėl spaudžiant maišelį su trim laimikiais tenka grįžti bėgte. Vėliau bėgam ir į lėktuvą, dėl ko nemažas oro uostas atrodo dar didesnis. Užtat jaučiu saldų malonumą dėl to, kad Lietuvoje pirkti nebereikės, nes čia drabužių/ batų kainos man atrodo neproporcingai didelės.

Grįžtant prie lankytinų vietų, Aglijoje (ar bent pietvakarinėje jos dalyje pradedant Bristoliu) yra galybė žvėrių parkų, įsikūrusių didžiulėse teritorijose – juose galima pamatyti tokius žvėris kaip liūtus, tigrus, žirafas ir daugelį kitų, čia apgyvenintų natūraliomis (sąlyginai, žinoma, bet vistik) sąlygomis. Nei viename jų taip ir nesuradome progos apsilankyti, bet palieku kitam kartui – nuemigravę artimieji ten dar užtruks, bilietų į Bristolį kaina netgi labai prieinama (neakcentojant vietos kainų), ir tai ideali kryptis moksleivių atostogų metu, ką jau kalbėti apie batų bei drabužių kainas, ypač nuolaidų metu.

16 thoughts on “Jungtinė Karalystė: PALEI BRISTOLIO ĮLANKĄ SU VAIKAIS”
  1. Kažko aš čia nesupratau??? Kelionė automobiliu, o automobilio nėra, šimtai aplankytų įspūdingų vietų, o tik kelios „pavargusios” atvirutės vietoj nuotraukų…

2. O prie ko čia auto nuotraukos?
    Nežinau ar jos pavargusios, bet tokios patampa kai imi ir mažini itin aukštos kokybės į saitą neįsikeliančias nuotraukas. Nepyk, bet visų 600 vnt. tikrai tokiu būdu nekelsiu. Gal kas nors kitas turės daugiau laiko 😉

3. Taigi, sutinku su Živile kad nuotraukas sukelti į puslapį yra baisiai nuobodus darbas, bet man, kaip ir Tukui jų vistiek norisi :-).

O Amerika tai jau tokia yra – galim nemėgti ten daugelio dalykų bet yra dar daugiau dalykų kuriuos manau tiesiog privalu aplankyt.
    Iš pasakojime minėtų mačiau ir čiupinėjau sekvojas. Jos mane praktiškai apkerėjo….

4. Galite pagalvoti, kad aš kabinėjuosi prie žodžių, bet išdėstysiu savo požiūrį:
    Pirma – auto nuotraukos čia tikrai ne prie ko, bet, aš, kaip keliaujantis automobiliu (manau, ir daugelis panašių į mane), pamatęs tą žodį pavadinime, tikuiosi maršrutų, kelių aprašymo ir viso kito, kas surišta su ilgu važiavimu nepažįstamomis vietomis, juo labiau Amerikoje.
    Antra – kelionė, tikrai neabejoju, kad turėjot nepakartojamą kelionę, bet, manau, nė vienas skaitytojas jos čia nesurado, todėl, jei būtų parašyta „Mes buvome JAV”, aš pilnai sutikčiau, kad straipsnis atitinka pavadinimą.
    Trečia – tas pats liečia ir nuotraukas, labai daug labai gražių, bet niekam nerodysiu.
    Todėl man kilo toks klausimas. Kokiu tikslu atsirado ši „Kelionė automobiliu po JAV”? Žmonės rašo, kad pasidalintų įspūdžiais, parodytų kitiems matytas gražias vietas, patartų, ką daryti ar ko nedaryti vienoje ar kitoje šalyje, o čia KAM?
    P.S. Tikrai nieko nenoriu įžeisti, ar dar ką nors blogo padaryti, paprasčiausiai, NESUPRANTU.

5. Apokai, matomai kiekvienas turi savo rašymo stilių ir tiek. Dar svarbu ko konkretus asmuo ieško ir tikisi iš kelionių aprašymų. Pavyzdžiui asmeniškai man planuojantis kelionę visada svarbiausia būna žinoti kertines lankomas vietas. Aišku smagu, kai yra ir nuotraukų, o dar ir nuotykiai įvairūs aprašyti, bet iš esmės nuotykiai iš serijos „atsikėlėme kažkur papuolėme užtrukome” ir pan. man labiau tinka šiaip pasiskaitymams, bet kai ieškau konkrečios info apie šalį jie mane nervina, nes puikiai žinau, kad kiekvienoje kelionėse visi patiria kažką panašaus ir eilę nuotykių.

Aš atsižvelgiau į dalį tavo pastabų, kai kur pakoregavau info, bet iš esmės to stebuklingo recepto nepateikiau, nes aš jo neturiu. Kelionių planavimas man yra labai paprastas ir trumpas reikalas. Iš visokiausių šaltinių susirenku konkrečios šalies lankytinus objektus, nusiperku žemėlapį ir viskas. Jokių rezervacijų, papildomų domėjimųsi nebūna. O visa kita vyksta savaime kaip ir visiems kitiems.

Pavadinimas toks, koks jis iš emės yra, nieko nekeisčiau, nes esmė ir yra ta, kad ir po Ameriką galima ne tik skraidyti, bet ir ją skersai išilgai automobiliu apvažiuoti. Ir dar su dviem vaikais 😉 Man atrodo, kad visa info, susijusi su nuotykiais valgant automobilyje, jo parkavimu, ala sunkesne dėl to kelione niema neįdomūs. Bet nesvarbu.

TUKAI, mažinant nuotraukas jų kokybė kenčia. Bet aš matyt jas sumažinau per daug (bijodama, kad per daug nesumažinus jų man ir vėl neįkels), taigi nuotraukos dalinai pakoreguotos 😉

6. Živile, labai malonu, kad nesupykai ir netgi kai ką pakoregavai. Turėtum sutikti, kad dabar tikrai daug geriau atrodo. Galėjai dar įdėti degančio sekvojų miško nuotrauką, būtų įspūdinga, bet tiek to.

„Dar svarbu ko konkretus asmuo ieško ir tikisi iš kelionių aprašymų.” – kadangi tikslios info dažnai čia nelabai rasi, tai dažnai reikalinga bent kryptis ar nuoroda, o dar geriau, kai tai iliustruota nuotrauka ir emocija (viską kitką galima „susigooglinti”)
    Viena iš didesnių mano svojoniu ir yra pasibastyti po Ameriką su automobiliu, bet tam reikalingas laikas, kurio aš kolkas neturiu pakankamai, todėl perskaitęs pavadinimą ir tikėjausi kažko TOKIO.

7. Degančią žolę ar smilkstančią sekvoją nufotografuoti labai sunku, nes nuotraukose liepsnelės vis tik matosi nekaip. O kaip perteikti tą ore tvyrantį degėsių kvapą?

Ir vis tik specialiai tau įkėliau ne tik apdegusias sekvojas (tokių tendauguma), bet ir foto ,kurioje šiaip ne tai pavyko užfiksuoti raudonmedžių kamienų ypatumus.

Taip, visoms JAV aplankyti reikia bent mėnesio – per jį įmanoma pamatyti visas lankytinas vietas ir tikrai esančias ne viename Amerikos krante. Beje, tai brangi kelionė (brangiausia ką man kaip turistei yra tekę aplankyti) ir būtent tai yra kas neatiitnka to ką išleidai ir to ką pamatei, deja. Bet žinoma, nepamatyti Amerikos per gyvenimą būtų nuodėmė 🙂

8. Zivile, ar nepasirodysiu nekuklus, pasiteiraves koks keliones budzetas jums gavosi ?

9. Ne, viskas gerai. Man ir pačiai tokios info labai dažnai trūksta.
    Kai aš tik ruošiausi šiai kelionei sutikau vieną dažnai keliaujančią moterį. Ji man pasakė ne iš vieno girdėjusi, jog vienam suaugusiam asmeniui kelionė po JAV atsieina apie 12 000 litų. Ir ką tu manai? Mes buvome keturiese (du vaikus skaitau kaip vieną suaugusį), tai mums, išeitų trims suaugusiems, kelionė atsiėjo 36 000 litų 🙂 Taikliai kaip į dešimtuką! Beje, tą pačią vasarą tiek pat laik JAV praleido ir mūsų pažįstami, tai biudžetas tikrai panašus.

Kad Amerikoje yra pigu tikrai yra mitas. Didžiausias iš visų. Aš kalbu ir lyginu visas savo keliones kaip turistė (ne kaip gyventoja, žinanti kas ir kiek ir kur pigiau kainuoja). Turistė, kuri keliauja vasarą (kada net skrydis lėktuvu yra brangiau), kuri tik kartą dienoje valgo (tiksliau užkanda) vidutinio lygio kavinėje, kuri neapsistoja nemokamai pas lietuvius ir pan. Keliaudmi JAV daugiausiai nakvojome pigiausiuose moteliuose, pusryčiaudavome po jogurtą mašinoje ir pan. Žodžiu, gyvenome ne prabangoje, bet ir ne per daugiausiai taupydami, kai yra tranzuojama, valgoma tik MC Donalds ir pan., nes tokiu būdu tikrai galima ne mažai sutaupyti.

10. Ačiū labai už nuotraukas. Va tokių dalykų tikrai dar neteko matyti. Žinoma, po paskutinio tavo komentaro iškilo begalė klausimų, bet, kol kas, artimiausiu metu dar nesiruošiu į Ameriką, tai ir neklausinėsiu.

11. Dabar suprantu tavo pastabas ir kai kuriuos dalykus vistik pasakojime galėjau paminėti.
    Keliaujant po JAV automobiliu aš atradau keletą dalykų, kurie man labai pagelbėjo:
    1. Idealiai, faktiškai kaip šveicariškas laikrodis, veikianti „lietuviška” navigacija (ją vežėmės todėl, kad kai pamatėme kokios jų nuomos kainos JAV auto nuomos punktuose, tai ir noras ten kažką nuomotis praėjo. Beje, navigaciją pirkti ir vėliau grąžinti :), o ne nuomoti ten labiau apsimoka).
    2. JAV nėra bėdų dėl motelių ir viešbučių. Jų tiek daug, kad apie juos rinktis info iš anksto ar kažką rezervuotis būtų tiesiog nėsąmonė.
    3. Ačiū Dievui pasiėmėme kompiuterį (nuo dabar jis bus visose kelionėse) ir viduryje kelionės prisiminėme man nepakeičiamą booking.com
    Tada baigėsi visi mūsų kasvakariniai naujo viešbučio rinkimaisi („labas vakaras”, „kokia kaina” ir t.t.), nes kiekvieną vakarą dėka navigacijos susirasdavome MC Donalds arba Starbuck’są, pasinaudodavome jų bevieliu internetu dar sėdėdami automobilyje ir už tą pačią kainą pradėjome nakvoti tvarkinguose viešbutukuose, o ne indusų moteliuose, fe.
    4. Nuomotis auto reikia ne pačioje JAV, o per kažkurias Europos firmas internetu. Šioje vietoje mes pralošėme labai daug pinigų, nes iš Europinių firmų auto nuoma yra du tris kartus pigesnė, tačiau esmė ta, kad nuomotis auto reikia iš anksto (nes atsiranda kokių trijų dienų patvirtinimas ir pan.), o mes būdami jau JAV ir pastoviai keliaudami to jau nebegalėjome sau leisti 🙁

12. Čia vis iš nepatyrimo rašant. Aš pats prieš pradėdamas savo pirmą rašliavą labai daug perskaičiau panašių kūrinių, todėl bent apytiksliai turėjau susidaręs įspūdį, ką reikėtų paminėti, greta to, apie ką norisi rašyti.
    Dabar jau vien tavo komentaruose daugiau įdomios ir naudingos informacijos, negu pačiame rašinyje. Sėkmės toliau tobulėjant:)))

13. Ei, bet juk nebūtinai visi straipsniai turi būti prikaišioti naudingos informacijos. Man visai neįdomu rašyt apie tai kaip rinkomės viešbučius ar kur mokėjom kelių mokestį. Ir skaityt man labiau patinka apie tai, kokių emocijų keliautojai patyrė.

14. Nemačiau ,,pradinio” varianto, bet dabartinis labai patiko 🙂 Perskaičius susidaro įspūdis, kad kelionė netgi labai pasisekė, net įdomu pasidarė, o kas gi taip nuvylė?
    O ta nuotrauka, kur sekvoja ant kelio nuvirtus, tai iš vis nereali kažkokia …

15. Linosa, pradinis variantas skyrėsi tik keliais sakiniais 🙂 Tiesa, nuotraukų daugiau dasidėjo.
    Nuvylė tai, kad kelionė labai brangi ir tikrai „neatpirko” to, ką pamatėme, nors toks kaip Kanjonas turbūt vertas didžiausių pinigų…
    Nuvylė sistema, kai kiekvieną dieną tenka dėl visko kovoti. Per tą mėnesį tikrai pavargome nuo prasto aptarnavimo, kai elementariai su vežimėliu nepraleidžia be eilės ir t.t., ir pan. Tikrai neatpasakosiu visko, bet iš visų mano kelionių (į kurias vykstame kaip pažintinių kelionių turistai) čia visa sistema buvo pati prasčiausia. Tikrai man tai priminė kokią Turkiją, Egiptą (tik be įkyrių pardavėjų), bet ne nerealią šalį. Tik tiek 😉