Kordoba – senovinis Ispanijos miestas, įsikūręs autonominiame Andalūzijos regione, dešiniajame Gvadalkivyro upės krante (isp.k. Rio Gualdalquivir) – provincijos centras ir vienas žymiausių Ispanijos miestų. Kordobą įkūrė romėnams patogioje strateginėje šalies padėtyje, todėl ji greitai tapo alyvuogių ir vyno prekybos centru. Tai buvo vienas svarbiausių miestų Iberijoje Romos imperijos laikotarpiu ir romėnų provincijos sostine, vyskupijos centru, paskutiniojo vestgotų karaliaus gimtasis miestas.

756 metais, musulmonams užkariavus Ispaniją, Kordoba tapo islamiškuoju šalies centru. Valdant Abd-Rahmanui šis miestas tapo vienu iš labiausiai išsivysčiusių Europos miestų, o 1031-1236 metais buvo kalifato ir taifos sostinė. Dabar miesto senamiestis įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą.

Kordoboje turistus žavi siauros senamiesčio gatvelės, susispaudusios aplink miesto mečetę, pastatytą senojo žydų kvartalo centre. Kadaise toje pačioje vietoje stovėjo romėnų šventykla, vėliau vestgotų šventovė, kurios liekanas galima matyti ir dabar. Tik vėliau, tarp VIII ir XI amžių šioje vietoje iškilo „Mezquita“ – Šiaurės Afrikos mečečių stiliaus Didžioji mečetė – vienas didingiausių musulmonų religinių pastatų Pasaulyje, garsėjęs kaip didžiausia ir gražiausia mečetė Europoje. Didžioji mečetė tuomet buvo unikali, simbolizuojanti ankstyvojo islamo dvasinę jėgą ir tokia liko iki šiol. Tiesa, 1236 metais, miestą užėmus krikščioniams, Ferdinandas III įsakė mečetę perstatyti į krikščionišką  katedrą. Dabar tai žymiausias miesto pastatas – iš išorės visiškai neišvaizdus, bet iš vidaus – nežemiško grožio, atitinkantis islamo tradicijas. Prabanga turi būti intymi ir asmeninė, o ne viešai demonstruojama, kaip įprasta europietiškam stiliui.

Turistai, norintys patekti į šią mečetę, visų pirma turi pereiti apelsinmedžių giraitę (isp.k. Patio de los naranjos), įveikti palmėmis, kiparisais ir alyvmedžiais apaugusius takelius, kol pasiekia daugybę arkados kolonų, remiančių begalines arkų eiles. Jų čia priskaičiuojama daugiau nei 850. Tolimiausiame, į Meką atgręžtame Didžiosios mečetės gale yra švenčiausia vieta – aštuonkampė maldos niša tarp rožinių ir žydrų kolonų su bizantinėmis mozaikomis ir arabiškais rašmenimis. Viduryje stovi krikščioniška katedra.

Čia galite laiptais pakilti į 93 metrų aukščio varpinę – Torre del Alminar – kadaise buvusį mečetės minaretą. Iš viršaus atsiveria puiki panorama į miestą. Atkreipkite dėmesį įėjimo į mečetę vartus. Jie čia buvo pastatyti 1377 m. jau šalį valdant krikščioniams.

Dabar vieną žymiausių Ispanijos istorinių objektų galima aplankyti ir naktį. Ištisus metus Kordobos katedroje rengiamos naktinės ekskursijos, kuriose gali dalyvauti iki 80 žmonių. Vietas būtina rezervuotis iš anksto. Tai galite padaryti internetu, čia: reservas.elalmadecordoba.com. Šių ekskursijų metu galite išvysti visą katedros grožį ir didybę, atskleistą naudojant šiuolaikines technologijas: neįtikėtinu apšvietimu, specialiomis skaitmeninėmis projekcijomis, garsiniu fonu. Bilietų kaina į tokias ekskursijas: suaugusiems – 18 eurų; vaikams iki 7 metų – nemokamai, o tarp 7 ir 9 metų – 9 eurai.

Kordoboje yra išlikę ir daugiau senovinių elementų: miestą juosia didinga siena, gatveles puošia  maurų architektūra. Gajos amatų tradicijos – ypatingai aukso ir odos dirbinių, todėl gausu suvenyrinių parduotuvių, kuriuose zuja turistai.

Išlikę Alcázar rūmai, pastatyti XIV a. maurų, kuriuose viduramžiais vyko inkvizicijos, griuvėsiai. Taip pat išlikęs 16 arkų tiltas, pastatytas romėnų ir rekonstruotas maurų. Calahorra pilis. Sena sinagoga. Viana rūmai. Romėniškas mauzoliejus. Buvusi Šv. Sebastiono ligoninė. Calahorra bokštas. Jame veikia muziejus, pasakojantis apie Kordobos miesto gyvenimą X amžiuje. Taip pat įdomus Kordobos Archeologijos muziejus (isp.k. Museo Arqueológico), kuriame saugomi romėnų ir maurų dirbiniai. Galbūt Jus sudomins Bulių kovų muziejus.

Kordoba – tai senovinis miestas, kuriame sugyveno ir vieną kitą praturtino ištisos civilizacijos. Tai labai įdomi ir turtinga Ispanijos lankytina vieta.