Norite pajusti tikrąją Angliją-aplankykite neoficialią Vakarų Anglijos sostinę-Bristolį ir jo apylinkes. Taip, tai tikra tiesa. Senai jau svajojau aplankyti šį miestą ir jo apylinkes , o labiausiai norėjau , kad tai pamatytų mano tėvas, kuriam 81 metai. Be to,šiame mieste šiuo metu gyvena mano sesuo su dukromis ir nesenai atvyko mano dukra. Atvirai pasakius , netikėjau, kad galima per 2-3 dienas tiek daug pamatyti ir sužinoti.
Pasirodo Bristolis –tai miestas , kuriame buvo gaminami žymieji viršgarsiniai keleiviniai Concorde lėktuvai, čia istorinėje prieplaukoje išmetęs seniausias keleivinis garinis laivas SS Great Britai, kuris plukdė žmones per Atlantą. Taip pat miestą garsina įspūdingas kabantis tiltas Clifton suspension Bridge, kuris buvo sukurtas inžinieriaus Brunelio1831 m. ir kaip paminklas užbaigtas 1864m. po jo mirties; Bristolyje 1910m. buvo pradėti gaminti prabangūs automobiliai ; čia sukurtas garsus Ribena gėrimas iš juodųjų serbentų , kuris gaminamas iki šiol; Bristolio senamiestyje įsikūręs ne vienas autentiškas angliškas pub“ as. Ir galėtume dar vardinti ir vardinti…

Šalia Bristolio yra vienas gražiausių ir žinomiausių Jungtinės Karalystės miestų –Bath , garsėjančių romėniškomis pirtimis bei karališkomis maudynėmis . Į šį miestelį mes susiruošėme iš ankstaus ryto. Prisipažinsiu, kad labai neįprastai atrodė sėdėti kairėje pusėje mašinos ir matyti , kad važiuojame dešine puse. Reikėjo priprasti, buvo nejauku, gerai , kad vairavo dukra. Bath miestelyje lankiausi jau antrą kartą , bet įspūdį paliko didelį , na jau nekalbu apie tėvą , kuriam ši kelionė į Angliją buvo pirma. Labai gražus miestelis. Miestelio centre vyko foto paroda apie Angliją , tai pagyvino dar labiau Bath miestelį. Galima šį miestą apvažiuoti turistiniu dviejų aukštų autobusiuku , bet mes nutarėme geriau pasivaikščioti po jį. Bath miestas – tai vienintelė vieta Jumgtinėje Karalystėje , kur jūs galite maudytis natūraliame karštų mineralinių vandenų baseine .Šios Romos vonios yra įtrauktos į pasaulio paveldo sąrašą.

Antros dienos tikslas buvo aplankyti mažiausią Anglijos miestelį –Velsą ir Glostonbury miestelį. Kėlėmes anksti. Norinčių važiuoti šį kartą buvo nemažai, todėl vieni pasirinko važiuoti autobusu, kiti –mašina. Šie miesteliai irgi randasi netoli Bristolio miesto.

Velsas –mažiausias Anglijoje miestas, kuriame gyvena 10000 žmonių. Čia verta apsilankyti vien dėl nuostabios Velso katedros. Nustebino savo didingumu ir gražumu. Tokių katedrų, tur būt , nedaug kur pamatysi. Buvome užėję į vidų , gaila, aišku, kad ne visur galima buvo fotografuoti, nes tikrai buvo ką. Čia pamatėme unikalų dar veikiantį viduramžių laikų mechaninį laikrodį. Taip pat pasivaikščiojome Bishops Palace , po vyskupo rūmų teritoriją , pamaitinome aplink rūmus plaukiojančias antis. Juokingiausia buvo, kad mūsų mažoji keliauninkė buvo jau išalkusi ir pagalvojo , kad sudžiovinta duona padėta valgyti žmonėms, o čia anglai pasirūpinę , kad žmones galėtų pavaišinti šiuos paukščius. Pamatėme didingą gražią eglę , dar tokios niekur nematėme, prisirinkome paslapčia kankorėžių, kurie iš tikro buvo neįprasti, tikėdamasi, kad gal išauginsime tokį medį ir Lietuvoje..

Toliau mūsų laukė dar vienas miestelis –Glostonbury. Įsodinome į autobusą keliauninkus ir patraukėme
link Glostonbury . Nesisekė mūsų keliauninkams keliauti autobusu, nes sulūžo autobusas (pasirodo ir Anglijoje būna) ir teko joms laukti kito, todėl susitikome gerokai po valandos. Pasirodo Glostonbury miestelis garsus tuo, kad čia vyksta didžiausi festivaliai Europoje , didžiausi plyno lauko , muzikos ir scenos meno festivaliai pasaulyje ir pritraukia labai garsius muzikantus ne tik iš visos Europos , bet ir iš pasaulio. Bilietai kainuoja mažiausiai 100 svarų, bet jų gauti labai sunku, nes paskelbiama internete tam tikru laiku ir visa Europa gaudo…Istorija įdomi , kiek teko girdėti. Vienas ūkininkas sugalvojo išgarsinti savo miestelį ir sugalvojo savo žemėje sukviesti žmones paklausyti muzikos , taip ir prasidėjo… Tai buvo 1970m. Iš pradžių susirinko keliolika žmonių , po to vis skaičius augo ir dabar siekia jau daugiau nei 130000 žmonių. Įdomi festivalio istorija kiekvienų metų . Buvo metai, kad dėl purvo , didelio lietaus festivalis nevyko kelis metus, bet tai tik keli metai. Festivalio organizatoriai susiduria su daug problemų, nes čia išdygsta didelis palapinių miestelis, kuriam reikia ir pavalgyti, ir išgerti , ir nusiprausti , ir transporto problemos ir…juk festivalis vyksta ne vieną dieną . Tai juk viena iš didžiausių lauko susibūrimų pasaulyje, todėl yra problemų ir kitų , pavyzdžiui šiais metais organizatoriai galvoja, kaip sumažinti išmetamą anglies dioksido kiekį , siekiant padėti kovoti su klimato kaita . Todėl šiais metais sugalvojo apdovanoti žmones, kurie atvažiuos į šį festivalį visuomeniniu transportu ar dviračiais .Tiems bus nuolaida pagrindiniam valgymui , saulės dušams , prieiga prie komposto tualetų ir nuolaida festivalio marškinėliams . Dar ne visos nuolaidos paskelbtos..Organizatoriai puikiai supranta, kad tai apsunkina žiūrovų atvykimą , nes nelengva tokiu būdu keliauti, gal netgi brangiau, bet todėl jie siūlo nuolaidas, kurios palengvintų gyvenimą festivalyje.

Šiame grandioziniame festivalyje kiekvienas gali pasirinkti ką nori pamatyti, išgirsti, nes čia atskiros zonos ir cirko arenai, ir spektakliams, ir šokių salei, ir garsiems muzikos atlikėjams ir įvairiems šou ir t.t. Gal galėtų daugiau parašyti tai, kas dalyvavo šiame festivalyje, bet , jei pažiurėtute festivalio puslapyje, galėtute susidaryti vaizdą apie šįą galingą fiestą .Kažkas nerealaus , fantastiško. Sako, kad šis ūkininkas iki šiol dirba savo laukus , važinėja traktoriuku, nors galėtų ir nedirbti…Tiesa, sužinojome, iš vienos kavinės savininko, kad galima ir nemokamai atvykti čia pažiurėti šio festivalio, bet reikia kažką duoti šiam festivaliui, pavyzdžiui atsivežti kavinę ant ratų ir maitinti žmones ar prisidėti prie organizavimo, juk čia darbų tikrai netrūksta , yra įkurtas Glostenbury festivalių biuras. Glostenbury miestelyje pabuvojome Glostenbury Abbey muziejuje, pavaikščiojome po didžiulę teritoriją , kur griuvėsiai liudijo apie tai, kad senais laikais čia stovėjo pilis . Ši vieta garsi tuo, kad manoma, kad čia galima Karaliaus Artūro ir karalienės palaidojimo vieta. Pabuvojome Karaliaus Artūro koplyčioje, uždegėme žvakutę. Jau sutemo , skubėjome atgal į Bristolį, nes norėjome dar pabuvoti seniausiame Bristolio pabe, kuris randasi senamiestyje ,išgerti angliško sidro ir alaus , pamatyti Bristolio prekybos centrą ir pavakaroti prie atsisveikinimo stalo. Juk rytoj – kelionė atgal į Lietuvą.

One thought on “Jungtinė Karalystė: Bristolis ir jo apylinkes-butinai aplankykite tai”
  1. Labai jau jaukūs tie Vokietijos miesteliai, tik keista, kad bobulytės smerkiančiai žiūrėjo. Vokiečiai gi sako, kad jie gyvena laisvoje šalyje, be ribojimų ir suvaržymų, nors bobulytės, turbūt, visur vienodos, ar laisvoj , ar nelabai laisvoj šaly.