Kelione i Amerika, taip jau yra i metus darau po dvi – tris keliones, 1 didžiule ( Tailandas Indija Amerika) kitos mažutės, Europa, ar kokie artimi krantai…

Susitvarkiau dokumentus, gavau viza, nusipirkau bilietus ir pirmyn, skrydis i Kopenhaga ir is ten su SAS i NEWARK (Norėjosi i new Yorka, mat jei per koki siaubo filmą ką bombina, tai būtent new yorka, tad man jis tarsi Amerikos simbolis). Skrydis gan idomus, nes diena kažkaip labai jau ilga pasidaro, išskrendi vidudieni, skrendi 9 valandas ir nusileidi 3 valanda 🙂 ka galiu pasakyti apie pati skrydi, maitino tikrai labai gerai: maistas su visais apetaizeriais buvo pasiūlytas 7 kartus, neskaitant ledu, saldainiu, bei Tiramisu torto (mhhh kaip gera prisiminti) – neveltui tai vadinama SAS biznio klase…
Ką gi kapitonas praneša, kad pradėjome žemėti ir pažiūrėjus pro langą iš toli šviečia krūva dangoraižiu, praskrendama didžiuli amerikietiskojo futbolo stadioną, ore be mūsų virs miesto sukasi dar kokie 8 keleiviniai lėktuvai, o malūnsparnių net nesuskaičiuosi, beveik kaip iš filmo ( neskaitant I am legent, kur new yorkas tuscias 🙂 ) nusileidus New Arke skubame i kita terminalą, berods leidžiasi Sasas i B, o mumi reikia i A, mat ten visos masinu nuomos, mūsų tikslas Washingtonas, mat salia jo įsikursime pas draugus.. na o paskaičiavus, kad masinos nuoma kainuoja nuo 50 iki 150 doleriu, plius už 4 litrus (galona) benzino, mokam tik 3 dolerius, Masina nuomuoti tikrai apsimoka ( mes keliavom 4iese, 3 vaikinai ir mergina).. Ką galiu paakyti apie nuoma, tinka visos teises ( mano laminuotos – senos)… būtinai reikia pasiimti GPS ( + 10 doleriu) mat be jo išvažiuoti gan sunku, ir šiaip patarimas, nuomokit su pilnu baku ir su pilnu grąžinkit, geriausios sąlygos (mat jei degalais pildo nuoma, gali tekti sumokėti iki 7 doleriu už galoną) , jei neturit 25riu metuku, vadinasi + 20 doleriu dar… Taigi vykstame i Anapoli, kelias tikrai paprastas 5 juostos ir visi greitai lekia, ženklai be galo paprasti, įspėja po 3 kartus, kad bus posūkis. Sustojame pirmoje degalinėje, paragauti amerikietiško ,,junk foodo” – net coca cola cia kitokio skonio, tiktu žodis smooth ( lietuviškai švelni, bet man ji tarsi vonios vandeniu atskiesta) 🙂
Atvykus I Annapili, pusvalandis nuo Washingtono ( mes ten apsistojome keletai dienu pas draugus) pradėjome planuoti, ką gi turime apžiūrėti… Pirma diena keliaujame i Baltimore, ,,Mūsų” amerikietis perspėja, kad sis miestas pasižymi didžiuliu nusikalstamumu, bei pateikia statistika, – viena žmogžudyste dienai,, Tačiau atvykus sekmadieni, atrodo čia išvis nėra nei nusikaltėliu, nei žmonių, kurie galtu nuo jų nukentėti – miestas tuščias. . Pačiame centre salia HARD rock kavines, yra įsikūręs Baltimores cheeze cake faktory restoranėlis, jep tenka pastovėti eilėse, kad gauti staliuką bet tikrai Verta paragauti to pyrago… porcijos kaina apie 6 dolerius 🙂 Tačiau, jei nebijot kalorijų ( o restorano padavėja mane tikino, kad ten jų tik 200 🙂 ) paaukokit šiam reikalui 12 doleriu ir paimkit dviguba porcija 🙂
2 diena vykstame i Washingtono, mhh baltieji rūmai tačiau George’as matyt išvykęs, mat aplinkui zuja tik keli policininkai, kurie nuo šalčio atrodo irgi tuoj susilenks 🙂
Washingtone, gražu, taciau nepatartina užsukti i ,,bloga kvartalą” ( gal vertėtu, sakyti afro amerikiečių kvartalą, mat Eminemas tarp juodu buvo trik vienas – geriau nerizikuoti) 🙂
3 diena, išsiruošiame i DELAWARE valstija, ji pasižymi tuo, kad joje nėra mokesčių apsipirkinėjant, kitaip sakant jei new yorke perkate Iphone uz 400 jus mokate 400 + 8 procentai tax, jei perkate delaware, jus nemokate taxu 🙂 taigi, šioje valstijoje, yra daugybe outlet’u arba lietuviškai išparduotuviu, tačiau čia nieko bendra su maximos rugiapjutem ir kvailais sportline ispardavimais, kur parasyta kosmine kaina perbraukta ir užtepliota, mažesnė, bet vis dar kosmine kaina 🙂
Čia kiek kitaip, yra didžiulės firmines parduotuves ,kaip Celvin Klein, Tommy H, nike sony ir t.t. kur išparduodamos prekes, pasirinkimas tikrai didelis, o kainos tikrai juokingos, pvz CK švarką galima nusipirkti už 50 doleriu, na akropolyje ck švarką rasit už 500 žalio, tad apsilankyti outletuose verta, kaip gi rasti OUTLETA? visu pirma tikrai patariu nuvykti i Delaware valstyja, ir atkreipti dėmesį i Rehoboth miesteli, vasara turėtų būt tikrai gražus ir pilnas turistu miestelis miestelis, mat jis prie pat juros ir prie pat Ocean city ( dar vienas gražus, Nidos tipo miestelis, vandenyno pakranteje). Tad tikslas Rehoboth, – pasiektas, shoppingas padarytas.
Pasipuošėme – laikas i Majami, bilietus turim iš Filadelfijos, mat juos pirkau internetu, (orbitz.com ten radau man reikiamus bilietukus Philadelfija – Majamis ir atgal 163 doleriai). 2 valandų ir salti keičia šiluma, jau lėktuve ir taip besišypsantys amerikonai, pasidaro linksmesni ir labiau atsipalaidavę, o mes Lietuviai – vasario mėnuo ir vasara !! – kaifas! Nusileidus majamyje, vėl gi masinos nuoma, ( nete radom tikrai gera pasiūlymas ( vadinasi Usave 1dienai masina kainuoja apie 35 dolerius + jei nėra 25 metuku 20 bauda ir 10 uz GPS) 🙂 Jei norite pigaus viešbučio majami beach’e patarčiau užsukti i Lombardy inn, kaip nekeista, toks 30ies kambariu hostelis randasi, tarp prabangiu Trumpo statiniu, ir kitu garsiu tinklu viešbučiu, tačiau šiame viešbutuke, naktis kainuoja 80dol (už 4ieti – 2 king size lovos, su virtuvėle ir atskiru tualetu), personalas irgi labai malonus, žodžiu tikrai pasisekė, ta hosteli man per užsienio forumus surasti 🙂
Pirma diena, apsižiūrime po Majami beach, smėliukas – vandenynas, ir jau vakarėja, ką gi – deginsimiems ir maudysimės ryt ! Aplankome vietini shopping mall’a ir i viešbutį, mat mūsų pasivaikščiojimas pajūriu pasirodo truko 3 valandas 🙂
Išaušus rytui, nusprendžiame važiuoti i Palm beach, ir Fort Laudatere, ten Amerikos turtuoliu vilos, ir tikrai yra i ka paziureti, jei majamyje Lincolno avenue ( tarsi vokieciu gatve vilniuje) kur visi pasirodo, kokius lambordzinius turi, ar kokia, pripusta po bikiniu, dovana tėvai mergaitei padare 18 metu proga, tai palm beache viskas yra ramiau, ir tokiu pasirodymu mažiau…
Palm beache, gražūs paplūdimiai, tiesa gan sunku rasti neprivatu, kur ir mirtingieji galėtu pasirodyti, tačiau toki randame, žmonių ne per daugiausiai (senukai ar šiaip sportininkai bėgiojantys su ipodu) 🙂 Įgavę švelniai bronzini atspalvi ( kai kas ,,virto vezio” spalva 🙂 ) patraukiame namo ( na taip vadinom hosteli kur apsistojome). Dar Lietuvoje, bežiūrint google maps i aki krenta keistas tiltas pačioje Amerikos apačioje. – taigi tikslas – Key WEST
Esant floridoje, reikia nukeliauti i pati pietini tašką, labai graži vieta, kuri tarsi išsikišusi i pietus nuo floridos valstijos, iki Kubos vos 90 myliu. visad pilna turistu, ir dideli kruiziniu laivu užsukančiu iš viso pasaulio. Kaip ir turistu destinacijose, kainos čia gan sukeltos, tad nakvynes be 150 doleriu parai nerasit, geriau tiesiog su masina atvykti ir pasiilsėti diena, aplankyti E.Hemingvejaus namus, nusipaveiksluoti prie pačio pietinio Amerikos taško, bei paplaukioti kateriais ( kruizo kaina apie 30 doleriu, alus šampanas ir vynas pilamas ištisas 2 – 3 valandas nemokamai, tai kas nori tikrai gali išbandyti savo jėgas 🙂 , taigi keliaujame siauru keliu, iš abiejų pusiu žydras vanduo susiliejantis su dangumi ir kateriai, mažos saleles, staiga pamatome didžiulį skelbimą – SEX SHOP OUTLET in 10 MILE, butu nuodėmė neužbėgti, juk čia ne šiaip sex parduotuve, o visas SEXO prekių sandėlis, tiesa jei neturit ID liudijančio jūsų 21erius metukus, jums ten užeiti nebus leista… Tesiam kelione ir ir praleidžiame ,,kepinančią” diena Key weste.
Būnant Amerikoje, tiesiog būtina pamatyti ir new yorka, Taigi 5 dienos poilsio majamyje, ir iššūkis mestas ,,saltajam” new yorkui. patraukėme i didžiųjų pastatu miestą,, Atskridus i Filadelfija, mus pasitinka draugas, kuris gyvena new jersey , ten apsistojame dienai ir iš pat ryto keliaujame i autobusu stoti, kelionei i didįjį obuolį… Įlipęs i autobusą paklausiu, – any discounts for students, ir iškišu savo studento pažymėjimą) – vairuotojo atsakymas – yeah its tfhree? Tree dolars ? klausiu aš. – No its FREE atsako vairuotojas. Ką gi, įdomu – NEW Jersey autobusu kompanija, studentams netaiko jokiu mokesčių, pasirinkus autobusą iš Luckyvilio i New yorka ir atgal, tad keliaujame už dyka,, New Yorke būtina viska apžvelgti iš paukščio skrydžio, taigi yra di apžvalgos aikštelės : the empire state (kur langai yra grotos, ir rockafell building ( atleiskit už klaidas, pasigooglinsit tiksliai sužinosit ) mes kėlėmės i pastarąjį, kaina 17 žalio žmogui, ir vaizdas matomas pro didziulius stiklus, ne metalines grotas, tikrai idomu ir verta.
Dar vienas nuotykis, beeinant gatve, buvom suvyti i mažą policijos užkardą, kažkas vis šaukė Lenny Kravitz will be here in 15 min, pasirodo, ten filmavo MTV TRL 🙂 ir Lenis turėjo dainuoti, taip, kad jei už lango matote klykiančius žmones, tai jie nėra tokie didžiuliai fanai, jie tiesiog suvyti ir išdalinti jiems plakatai, tai pasuklykavom ir išėjom 🙂 )
Teko man Amerikoje ir pas daktarus užsukti, mat Majamyje, pradėjau kosėti ir karščiuoti, ir močiutės medicina jau nebepadėjo, pabijojau plaučių uždegimo, mat mama buvo pasakojusi, kaip plaučiai per 4 dienas sudega, o man dar buvo likę 6 iki Lietuvos, aišku draudimas turėtu viska dengi, tačiau pats moki cash o vėliau eini aiškintis su draudimu, tai jei ką domina kainos tai užėjimas i med įstaigą 200 doleriu, plius pirmine konsultacija dar 350 amerikietiškų pinigu, tad jei rimtai nesergate – geriau ir neikite, o tai gaunate puiku Placebo efekta 🙂 ir pasveikstate nuo sumos kuria sumokate 🙂 )
Tai tiek, nepykit už gramatines klaidas, ir aišku vietiniai Lietuvos amerikonai tikriausia žino geriau ką ir kur daryti USA,< turėtų pasipilti komentarai, kaip ne ta dariau ir koks aš kvailas o kiti protingi ( tokia jau Lietuviu liaudis) :) )