Artėjant šaltam ir tamsiam metų laikui,visus traukia šiltieji kraštai.Kadangi kelionė į kokį Egiptą būtų ,,suvalgiusi” visus metų atostogoms skirtus pinigus,tai nutarėm ,,pasišildyti” Romoje ir neapsirikome-oras buvo nuostabus,o miestas tiesiog sužavėjo.Neaprašinėsiu Romos įžymybių, nes apie tai ir taip daug informacijos.Pasidalinsiu daugiau praktiškais patarimais,kurie tikiuosi padės abejojantiems ir nepasitikintiems savo jėgomis,kokie buvom ir mes:)

Keliaujam dažniausiai savo automobiliu,todėl,kai radom nebrangių lėktuvo bilietų ir ilgai nesvarstę juos nupirkom,pasijautėm avantiūristais.Pagrindine problema-visiškai minimalios anglų kalbos žinios,bet guodėmės tuo,kad jie ten irgi ne anglakalbiai,be to pietiečių gestų kalba labai išraiškinga.Kas irgi pasitvirtino:)
Tai,va-pasiruošimui turėjau pusę metų,o ruoštis kelionei man patinka ne mažiau negu keliauti.Pirmiausia nusipirkau Alma littera išleistą lietuvišką kelionių vadovą ,,Roma”(raudonu viršeliu-visad su tavimi),pagal kurį pasižymėjau žemėlapyje norimus aplankyti objektus,markeriu nusibraižiau ten siūlomus pėsčiųjų maršrutus,susiradau,gatves kavinių,kuriose rekomenduojama pavalgyt.Užbėgant į priekį,noriu pasakyt,kad viską, ką planavau, pamatėm,netgi su kaupu,nes liko viena diena,kurią praleidom užmiestyje.O taip atsitiko todėl,kad kažkaip įsivaizdavau atstumus tarp žymiausių vietų daug didesnius,todėl beveik visur pabuvojom po du kartus-dieną ir vakare,kai viskas apšviesta.Ir dar reikėjo rast nakvynę,kurią taip pat užsisakinėjom internetu pirmą kartą. Dėl nakvynės sutarėm neišlaidaut ir ieškotis pigiau,nes mes kempingų užgrūdinti,mums prabangos nereikia,o pinigus,kuriuos sutaupysim nakvynei,nutarėm išleisti valgydami jų nuostabų maistą.Mmm…ir neapsirikom,juolab kad jis nebuvo brangus.Sunkiausia ruošiantis buvo numatyt kiek mes spėsim pamatyti per dieną,bet paskaičius GABE-s straipsnį, nusiraminau-jei jie su kūdikiu per tris dienas tiek aplankė-apeisim ir mes.Savaite prieš išskrendant sekėm oru prognozę,o ji kasdien keitėsi-tai 13,tai 22laipsniai,tai- saulė,tai- lietus,o buvo 25,taip,kad kaip visada prognozė ir lieka tik prognoze.
Aišku visi nuogąstavimai buvo bereikalingi,viską mes radom,Kopenhagoj į kitą lėktuvą persėdom ir sėkmingai saulėtoj Romoj išlipom.Kadangi buvom keturiese,o expres traukinukas vienam kainuoja 11 eurų,nutarėm važiuoti su taksi,be to ir viešbučio nereiks ieškoti-bus greičiau.Paklausėm taksisto kiek iki Termini stoties kainuos,sako 40eur.,bet kai atstovėję eilę į kitą įlipom,tas jau paprašė 50,bet nuvežė iki viešbučio,tiksliau hostelio,visą kelią pračiauškėjo,aplink palmės,gėlės,gražu,nuotaika puiki.Tačiau pamačius nakvynės vietą man,kaip užsakiusiai kambarį,pasidarė šiek tiek neramu.Nors pats geležinkelio stoties pastatas labai gražus,o traukinių garso iš už storos sienos išvis nesigirdi,bet zujantys aplink žmonės,išskyrus turistus vien indusai,kiniečiai ir juodaodžiai nuteikia nesaugiai.Bet tai tik pirmas įspūdis,nes net vakare,einant dviems moterims jokio nepageidaujamo dėmesio jie nerodo,net sakyčiau suka akis į šalį.Ir nenuostabu,nes turistų dėka jie ten pragyvena .Hostelio kambarys,pasirodė prastokas:keturios lovos,iš jų viena dviaukšte,ir spintelė-stalas,bei dvi kėdės.Keturiems kambariams du wc, dušas,šaldytuvas,ryte atneša pusryčius,kurie valgomi,kol neparagauji gero itališko maisto.Tačiau tokia nakvynė keturiems parai kainavo tik 68eurai.
Numetam daiktus ir skubam i miestą.Šiandien suplanavę nuo Campo de Fiori aikštės per Navonos aikštę,Panteoną,Trevi fontaną,aplankant kelias bažnyčias pasiekti Ispanijos aikštę.Kadangi ten metro dėl remonto nedirba,pabijojom tik atvykę ,,blūdyt”autobusais,todėl vėl renkamės taksi.Deja,daugiau stovim kamščiuose,negu judam,nors skaitliukas tai juda ir,,prijuda” mums 26eurus,nes sekmadieniais ir naktį brangesnis tarifas.Bet važiuojam vėl linksmai,taksistas pakeliui pameta duslintuvą,dėl ko apkaltina prastus prancūziškus automobilius,ir už gero pusvalandžio,pasivaikščioję, jau valgom itališkas picas užsigerdami vietiniu alumi,kuris karštą spalio dieną skanus kaip niekad…Už pietus keturiems susimokam 42eurus ir keliaujam toliau,grožimės,fotografuojam,niekur neskubam,pasėdim,išgeriam kavos ir džiaugiamės atostogomis,kuriu laukėm pusę metų…
Kitą dieną, jau įvertinę atstumus ir savo galimybes,pasikeičiame batus(ką labai rekomenduoju),kad vakarykštės nuospaudos nevargintų ir neskubėdami pasiekiame Koliziejų pėsčiomis,nors iki jo veža ir metro.Pasivaikštome po Romos Forumą,Kapitolijų ir per 2070 metų senumo Fabricijaus tiltą einame paklaidžioti Trasteverės gatvelėmis,prieš tai Gete,žydu kvartale, išgėrę skanios kavos ir suvalgę košerinių salotų.Taip nukeliavom iki D.Garibaldžio aikštės,kur atsiveria viena iš daugelio nuostabių Romos panoramų.Mieste daugybė fontanų,iš kurių trykšta geriamas vanduo,tarp kitko šaltas ir labai skanus(jei vandens gerti negalima-kabo apie tai perspėjanti lentelė).Pakeliui nesusilaikėm neparagavę nuo medžių krentančių ir ant šaligatvių ištykštančių persimonų,nusiskynėm po mandariną…ne dėl to ,kad už dyka,o todėl,kad tiesiai nuo medžio,nes vaisiai nėra brangūs-užmiesty lauko turgelyje visi vaisiai po 1eurą.Šiandien pietums ragavom makaronų su jūrų gėrybėm,valgėm Tiramisu,kuris, tiesiog tirpo burnoje…Nors nesu makaronų gerbėja,bet buvo labai skanu.Tada neskubant parėjom pėsčiom namo,kur prie vyno taurės su vietinėm alyvuogėm aptarėm dienos įspūdžius…
Kadangi trečią dieną lynojo,ją paskyrėme Vatikano muziejams.Nuvykome su metro ir pamatę gal 120 m. besidriekiančią eilę, beveik buvom nutarę nelaukti,tačiau pastovėję ir įsitikinę,kad ji juda gan greitai,pasilikome ir po gero pusvalandžio jau buvome viduje.Bilietai kainavo po 14 eurų.Nors visi buvę rekomendavo būtinai nueiti,nepasakyčiau,kad mums labai patiko.Tiesa,labai gražios patalpos,kuriose demonstruojami eksponatai,patiko popiežiaus karietų ir papamobilių nedidelė ekspozicija,Siksto koplyčia,nors mieste,Sant Ignazio Di Loyola bažnyčios lubos paliko ne ką prastesnį įspūdį,bet jas tapė ne Michelangelo,o A.Pozzo.Manau todėl toks didelis dėmesys pirmajai.Bet čia tik mūsų nuomonė.Dėl kažkokio vyksiančio renginio,nei ant Švento Petro bazilikos stogo,nei į rūsius nebepatekome,bet nieko-liks kitam kartui:)Pasivaikščiojom ir pradėjus lyti, įsitaisome pietauti.Iškritus pirmam lietaus lašui tuoj pat prisistato indų tautybės prekeiviai su lietsargiais-prie kiekvienos parduotuvės,kavinės.Ir iš kur jie taip greit atsiranda?Tik 5 eurai ir tu apsaugotas nuo lietaus?Bėda tik ta,kad lyja taip stipriai,kad joks lietsargis tavęs neapsaugos,grįžom šlaputėliai,nors nuo metro eiti tik 10min.Gerai,kad kitai dienai turėjome kitus drabužius ir batus,nes per naktį niekas neišdžiuvo.
Kadangi Roma apžiūrėta,nutariam paskutinę dieną važiuoti link jūros,į Ostia Antika.Tai IV a.pr.Kr.romėnų įkurtas senoves Romos uostas,kuris sunyko VI a. Po Pompėjos ir Herkulėjaus tai geriausiai išlikęs senovės Romos miestas Italijoje.Nors jis yra tokiu pat atstumu nuo Romos kaip ir oro uostas,į jį gali nuvažiuot priemiestiniu traukinuku,su tuo pačiu metro bilietu,kuris 72 min.kainuoja tik 1eurą.Traukinys išvyksta iš Piramide metro stotelės kas 15 min.Muziejus po atviru dangumi kainuoja 6eurus.Mes su malonumu ten pasivaikščiojom,pasigrožėjom nuostabiomis grindų mozaikomis,žmonių ten labai mažai,po Romos,galima sakyti visai tuščia:)Tik nevalgykite muziejaus kavinėje-maistas ten brangus ir prastas.Po to praėjome Ostijos miestelio nuostabiomis gatvelėmis,ir tuo pačiu traukinuku pavažiavome toliau, prie jūros.Paplūdimiai ten visi aptverti,vos radom priėjimą,vanduo buvo gal 20 laipsnių,todėl vienas iš mūsų ketveriukės nutarė išsimaudyti.Grįžę į miestą dar pasidairėm po naktinę Romą ir nusipirkom lauktuvių.
Kadangi skrydis tik 14val,tai nutarėm dar nueiti iki Romos katedros,kuri liko neaplankyta ir pavalgyti,nes namie būsim tik vėlai vakare.Dar iš ryto pastebėjom,kad vyksta kažkokie streikai,sutriko eismas,todėl nutarėm į oro uostą vykti traukinuku,ir iš anksto bilietus nusipirkom.Bet matyt taip atsipalaidavom,kad nors ir atvykom į stotį prieš daugiau kaip 2 val.,bet iš kart neradom kelio iš kurio turėjo išvykti traukinys,todėl įsėdom tik į sekantį,o jau kai vėluoji,tai laikas tiesiog lekia.Į registraciją atvykus prieš 40min. mes pavėlavom,bet mus įleido,manau ne todėl,kad labai prašėm,o tikriausiai dėl to,kad skrydis buvo atidėtas pusę valandos.Taip,kad mūsų,, medaus statinaitę” šiek tiek apkartino šaukštelis deguto,kuris galėjo būti labai brangus:))Bet viskas baigėsi gerai.
Mums Roma labai patiko,nors esu girdėjusi ir prastų atsiliepimų.Dauguma iš jų keliavo su kelionių agentūromis,kur Roma bandoma aplėkt per vieną dieną,dar ir Popiežių pamatyt ir į muziejų nueit…Todėl neskubėkite,grožėkitės,skanaukite ir jums patiks!
Tiems,kam įdomu,kiek mums kainavo tokios atostogos (dviem asmenims):
viso 2600lt.,iš jų:
1000 lėktuvo bilietai
470lt.4 nakvynės
138lt muziejai
234lt taksi,metro
100lt lauktuvės
apie 650lt.labai skaniam maistui kavinėse ir vynui prieš miegą:)

One thought on “Italija: Roma ir ne tik…”
  1. Jei pagalvotumėme, tai tų pilių pas mus irgi netrūksta. Tik labai keista, kad viskas sukoncentruota į Trakus, o visos kitos pilys daugumos pamirštos. Kur Raudonės pilis, kurioje neaišku kodėl įrengta mokykla, o ne turistinis objektas… Panemunės nuostabi pilis, kuri uždaryta ir nešsileidžia turistų… Medininkų… Kauno… Visos jos dar nenunykusios nuo žemės paviršiaus ir laukia tik, kol kas nors atkreips į jas dėmesį ir imsis teisingų žingsnių. Turim tų pilių, bet nemokame jų ir jas supančių nuostabių vietų išnaudoti 🙁