Ankstus 2017 m kovo 23 rytas. JK keliai tokiu metu judant link Gatviko oro uosto tušti, taigi anksti praeiname visas patikras ir sėdami pusryčiauti. Lėktuvas pakyla dar po valandžiukės, o Kanarų salų vaizdus pro langą jau pamatome po kelių valandų skrydžio. Aukščiausia viršukalnė priklauso Teidės ugnikalniui, įsikūrusiam Tenerifės saloje.
Sėkmingas nusileidimas oro uoste ir dar greitesnis praėjimas pro pasų tikrinimo postą. Pirmasis įspūdis – visi oro uosto darbuotojai atrodo atsipalaidavę.

Prieš porą savaičių užsisakėme automobilį nuomą, nuomos punktas randasi pačiame oro uoste, o jame dirbančios merginos greitai mus užregistruoja bei įteikia automobilio raktelius. Citroen c4 cactus pasitinka mus baltai švytėdamas. Tikra atostogų mašinytė.
Į apartamentus, kurie randasi LasPalmas nuvykstame per 40 min. Iš tiesų galima nuvažiuoti per 20-25 minutes, tačiau tenka paklaidžioti, nes googlemaps rodo neteisingą adresą. Pagaliau mes vietoje, susitinkame su apartamentų šeimininku Manuel, kuris aprodo viską bei duoda kelias rekomendacijas lankant įvairias turistines vietas saloje bei rekomenduoja keletą vietų kur galima paragauti jūros gėrybių.
Jėėė, pagaliau mes GranKanarijoje. Įsikūrėme, atsišviežinome ir lekiam i artimiausią Lidl apsipirkti pigių būtinų maisto prekių ir gėrimų. Vakare laukiame atvykstant dar vienos poros, taigi norime pripildyti šaldytuvą ispaniškomis dešromis bei šaltu alumi.

Vakare iš oro uosto pasiimame brolį su drauge ir lekiam į apartamentus. Visi apturėjome ilgą dieną, taigi ilgai neužsisėdime. Ryt laukia pirmoji pažinties su GranKanarija diena.
Naudinga info.
Automobilį nuomavomės per Autoreisen. Perskaičius begalės atsiliepimų, ši kompanija gavo geriausią įvertinimą atsižvelgiant į visus auto draudimus, auto būklę bei kainą. Auto savaitei kainavo EUR 108. Gavome su pilnu benzino baku, privalėjome grąžinti su pilnu baku. Benzino per visą savaitę (važinėjant kiekvieną dieną) pylėm 3 kartus, iš viso apie Eur60-70.
Apartamentus nuomavomės per airbnb. Tikrai rekomenduoju šią svetainę, galima rasti pigių ir kokybiškų būstų: nuo kambario iki vilos nuomų. Mums keturiems apartamentai (3 miegamieji, valgomasis/svetainė, virtuvė, vonia) kainavo £388.
Jei apsistojateapartamentuose, ieškokite Lidl parduotuvių. Jų saloje pilna, o jose rasite pigių ir kokybiškų būtinųjų prekių pusryčiams bei užkandžiams (ispaniškos dešros, šviežios bandelės ir pan), bei šalto alaus, vyno ar šampano. Mes pirkome ir geriamojo vandens didelės talpos buteliais.

Kovo 24 d
Ramiai papusryčiavę ir apsižiūrėję ką lankysime šiandien išsiruošiame į kelią. Diena šiek tiek lietinga ir ne pati karščiausia. Pirmasis mūsų lankomas objektas Caldera de Bandama. Tai lyg priminimas apie anksčiau šioje vietoje išsiveržusį ugnikalnį. Beveik tobulos apskritimo formos kraterį pamatome jau užkilus į Pico de Bandama kalną. Smagu apsidairyti aplinkui.

Palipus kelis žingsnius apačion galite sustoti pasimėgauti kokiu gėrimu kavinukėje. Apačioje matėme ir keletą žmonių figūrėlių, kurie leidosi žemyn į patį kraterio centrą.
Toliau leidžiamės kalnų keliukais link Trevor miestuko, apsupto kalnais ir šiandien dengiamo debesų.

Judant link jo tenka kelis kartus pasinerti tiesiai i lietaus debesis, gerai, jog lietaus tik vos vos pakrapnoja. Smarkiau įsisiautėja jau mums prisiparkavus šalia Teror centriuko. Pasišokinėdami per balas beveik per apytuščią pagrindinę gatvelę pasiekiame miestelio baziliką.

Aikštė šalia jos tuščia, dauguma sulindę į aplinkui tūnančias kavinukes ir restoranėlius. Mes pasekame jų pavyzdžiu ir įsitaisome vienoje kavinukėje tiesiai prieš baziliką – „Pinomaa“. Visada norisi paragauti ką nors iš vietinių patiekalų, užsisakome „papas arugadas“ (bulvės virtos jūros druskoje) su šalia pateikiamu česnakiniu padažu „mojo“, „conejoensalmorejo“ (triušienos patiekalas, labai populiarus kanarietiškos virtuvės patiekalas), kroketai (man labiau primena Amsterdamo virtuvę).

Vos tik prisipildom skrandžius nustoja ir lietus. Taigi leidžiamės patyrinėti Teror miestuko senamiestį bei įsigyti porą suvenyrų iš mažų krautuvėlių.

Sekantis taškas – Arucos miestukas, kurio viduryje pūpso juoda neo gotikinė bažnyčia, ji jau iš tolo traukia dėmesį ir atrodo labai išskirtinai apsupta baltų ir rausvų namukų.

Pirmasis mūsų tikslas pamatyti šį miestuką nuo aukščiausio taško Montana de Arucas. Nuo čia atsiveria nuostabi Arucos panorama. Kitoje pusėje matosi Las Palmas, o labiau į kairę susižavėję žvelgiame į pakrantę talžančias bangas.

Net ir nuo šios viršukalnės matome, jog šios ypatingai didžiulės. Taigi nusprendžiame leistis link pakrantės pasigėrėti jomis.
Besileidžiant stojame dar vienoje panoraminėje aikštutėje, kuri apsupta kaktusinių augalų.

Šalia stoviniuojantys jaunuoliai perspėja neliesti šių augalų – vienas iš jų gavo gerą spyglių dozę ir dabar skausmo iškreiptu veidu rankioja mažyčius aštrius spyglius iš pirštų. Mokomės iš kitų klaidų ir augalus apžiūrime jų neliesdami.
Nusileidę link jūros susižavėję stebime didžiules lūžtančias bangas ir bandome nufotografuoti didžiulius ant akmenų įsitaisiusius krabus.

Los Charcones – nedidukas paplūdimys, yra pora baseinėlių, kuriuos skalauja jūros vanduo. Galima apeiti ratu, tik saugokitės, kad nenuneštu kokia didesnė banga.
Paskutinis šiandienos taškas pamatyti vieną gražiausių miesto paplūdimių Playa de las Canteras, įsikūrusiame Las Palmas. Apartamentų šeimininkas rekomendavo automobilį pastatyti prekybos centre Centro Comercial El Muelle, kuriame nemokamai galima palikti auto 3 val. Nuo šio centro iki paplūdimio vos 10 minučių pėsčiomis.

Paplūdimį apžiūrime jau vakarėjant, pasivaikščiodami grįžtame į auto ir vakarieniaujame tame pačiame El Muelle prekybos centre. Viršutiniuose aukštuose įsikūrusios kavinukės, kuriose galima visai nebrangiai pavalgyti, plius atsiveria nuostabūs vaizdai iš terasų.

Diena praleista nuostabiai, susiplanuojame ką lankysime rytoj ir griūname miegoti.
Naudinga info
Caldera de Bandama kraterį galite apžiūrėti ir iš arčiau, nusileidus į jo apačia vienu iš dviejų trasų. Duokite bent 2 valandas nužingsniuoti į apačia ir pakilti atgal.
Teror miestukas – tipiškas Kanarų salų kalnų miestukas. Bazilika ir ją supanti aikštė labai graži, nepamirškite paklaidžioti aplinkui bei užsukti ir į siauresnes gatveles. Sekmadieniais čia vyksta miesto turgus, į kurį ir mes vėliau užsukome.
Arucas – rekomenduojame apžiūrėti miestą nuo Montana de Arucas viršukalnės. Arucas garsėja savo romo gamykla, jei norite pateikti į ją, važiuokite iš ryto, nes popiet jau būna uždaryta turistiniams vizitams. Aplink juodąją bažnyčią pastebėjome nemažai kavinukių, taigi tikrai rasite kur prisėsti ir atsigaivinti romo gėrimu.

Kovo 25 d
Papusryčiavę ruošiamės į kelią. Šiandien mūsų planuose važiuoti į salos gilumą, pakilti į kalnus.
Turistiniame vadove randame rekomendacijų aplankyti Barranco de Guayadeque. Pakeliui į jį kertame sausros iškankintas dykynes. Kažkuris iš mūsų pamatome mažyti keliuką, vedantį į kalvą, kurios viršukalnėje juoduoja uolos plyšiai. Smalsumo vedini stojame ir, saulutei smagiai kaitinant, kopiame į pačią kalvos viršukalnę.

Nuo čia atsiveria nuostabus rytinės salos vaizdas.

Šalia pastatytoje informacinėje lentelėje randame informacijos, jog tai Almogaren – šventoji vieta, senovės gyventoju naudota aukojimui bei kitoms apeigoms. Žvilgsnis užkliuva už akmeninių aukurų ir juose išskaptuotų kanalų, turbūt pasitarnaujančių kraujui nutekėti.

Pasigrožėję saulės išdegintomis slėniais bei kalvomis, leidžiamės į kelią pamatyti Barranco de Guayadeque. Tai naturalus rezervatas, apsuptas kalnų. Šis slėnis nepaprastai gražus, užklotas žaliuojančią skraistę. Vos 10-15 minučių kelio automobilių ir atsidūriame vešliai žaliuojančioje aplinkoje.

Automobilį pasistatome šalia restoranėlio Restaurante Tagoror Cueva de Bartolo. Čia daugiau mažų restoranėlių bei gyvenamųjų namų, kurie įsikūrę urvuose.

Pasivaikščiodami apeiname aplink kalną, kuriame isikūręs urvų kaimukas, ir stojame pietauti viename iš restoranėlių. Nuostabus kalnų vaizdas bei įdomi pramoga pietauti urve.

Pietauti pasirenkame Restaurante Vega. Užsisakome jau mūsų pamėgtas bulves „papas arugadas“ bei naują patiekalą gofio.

Gofio primena tirštą sriubą ir tinkamas užsisakyti prie bulvių arba duonos,arba mėsos patiekalo.

Atsigaivinę alumi bei pigiai prisipildę skrandžius toliau leidžiamės į kelią. Visi vienbalsiai nutariame keliauti link pietinio salos krašto – Maspalomas. Ši vietovė mėgstamiausia ir pati užimčiausia turistų. Aplinkui begalės įvairiausių viešbučių, turistinių pramogų ir pan. Pastebėjimas – kainos čia šiek tiek didesnės nei pvz šiaurinėje salos dalyje, arba keliaujant į salos gilumą.
Susimokėję už automobilio stovėjimą, kulniuojame apsižvalgyti po bene garsiausią salos paplūdimį Playa De Maspalomas. Čia prisėdame pailsinti kojas bei pasigėrėti bangomis. Paplūdimys didžiulis ir atrodo tuštokas, tačiau vasarą atgija bei prisipildo poilsiautojų.

Pabraidę po bangas, judame link garsiausio Maspalomas objekto – Dunas de Maspalomas – didžiulių kopų. Iki jų tenka pražingsniuoti smėliu.

Vakarėjant čia kaitra jau nebe tokia didelė, taigi greitai pasiekiame pirmąją kopą ir užsiropščiame ant jos pavėpsoti į aplinkui atsiveriančią panoramą.

Toliau važiuojame vakarieniauti į apartamentų savininko Manuelio rekomenduotą jūros gėrybių restoranėlį, įsikūrusį ant jūros kranto.

Sotūs ir laimingi krentame miegoti.
Naudinga info
Keliaujant link Barranco de Guayadeque pravažiavome nemažai piknikui skirtų vietų su įrengtais suoliukais bei stalais ir netgi griliui skirtomis vietomis. Alternatyva tiems, kurie nenori išlaidauti restoranuose ir kavinukėse.
Jei norite kokybiško bei nebrangaus maisto kavinukėse bei restoranuose, venkite tokių turistinių miestukų kaip Maspalomas, Puerto Rico ir pan. Kainos užkeltos vos ne dvigubai, o maisto kokybė netgi prastesnė.

Kovo 26 diena
Ketvirtąją dieną Gran Kanarijoje nusprendžiame grįžti į Trevor miestuką bei pamatyti jo sekmadieninį turgų, į kurį suplūsta ne vien tik turistai, tačiau ir vietiniai. Saulutė smagiai ritinėjasi dangumi, gražiomis spalvomis nudažydama miestuko aikštę, kurioje jau nemažai prekystalių.

Daugiausia įvairiausių kepinių, sūrių arba mėsos gaminių, kurių galite čia pat vietoje ir paragauti. Nesusilaikome nenusipirkę paragauti keletos kepinių. Šie tirpsta tiesiog burnoje.
Apsidairę po turgelį toliau kalnų keliukais judame link Cruz de Tejeda.

Tai panoraminė aikštutė, iš kurios atsiveria nuostabūs salos vaizdai.

Nuo čia kuo puikiausiai matosi ant kalno keteros iškilęs vienas iš salos turistinių objektų Roque Nublo – Nublo akmuo.

Nukreipus žvilgsnį į šalį, jei nedebesuota, kuo puikiausiai išvysite Tenerifės salos vaizdą bei jos pasididžiavimą Teidės ugnikalnį.

Ši aikštutė tiesiog kunkuliuoja nuo lankytojų, čia pat rasite keletą suvenyrų parduotuvėlių, restoranėlių ir net viešbutuką.

Toliau kalnų keliukais leidžiamės link Tejeda miestuko, įsikūrusio kalno papėdėje. Tai vienas gražiausių mano matytų kalnų miestukų. Ramios gatvelės, neperpildytos turistų, smagiai kaitinanti saulutė, paukštelių čiulbėjimas…ech, tikras rojus žemėje.

Nusprendžiame čia lengvai užkąsti: kanarietiškų bulvių ir lengvo alaus.

Toliau į kelią leidžiamės gaubiami kalnų rūko, kartais įvažiuojame ir į patį debesį.
Paskutinis šios dienos tikslas – apžiūrėti pakrantės miestuką Puerto de las Nieves. Šis uostukas nepaprasto grožio ir, rodos, dar nenutriptas turistų, todėl mėgaujamės rytinės salos vaizdais bei rodos visai šalia kėpsančios Tenerifės vaizdais.

Grįžę į apartamentus ir atsigavę pėsčiomis leidžiamės link Las Palmos senamiesčio, čia viename iš parkų radę lauko kavinukę smagiai vakarojame.

Naudinga info
Būtinai aplankykite Puerto de las Nieves, tai nuostabiai idiliškas uostas. Iš čia galima „pasigauti“ keltą į Tenerifę.

Kovo 27 diena
Šiandienos planuose – kopimas link Roque Nublo. Kuprinėse vanduo, šaltas alus ir pikniko maistas. Kalnų keliukais pasiekiame aikštutę, kur keliautojai palieka savo automobilius, ir pradedame kopti link Puerto de las Nieves.

Aukštai kalnuose saulutė kaitina, tačiau trasos pradžioje mus pavėsiu gelbėja medžiai.

Po gero pusvalandžio kopimo pagaliau pasiekiame Roque Nublo akmenį. Apeiname aplink jį bei gėrimės nuostabiu vaizdu.

Jei paklausite ar tikrai verta kopti, tai atsakysiu: „Verta ir dar kaip!“.

Piknikui randame vietą pušynais apsuptoje specialioje aikštutėje. Pasisotinę važiuojame link Puerto de Mogan. Kelionė tęsiasi kalnų keliukais, kurie kartais taaaaaip susiaurėja, jog net kvapą gniaužia priartėjus arčiau kelio pakraščio. Pakeliui „sutinkame“ avių bandą

bei trumpam stabtelime paragauti bananinio likerio, kurio pasiūlo pakraštyje sūrius pardavinėjantis vietinis verslininkas.

Puerto de Mogan mus pasitinka prabangiomis jachtomis, plūduriuojančiomis krantinėje, bei idiliškomis pajūrio miestuko gatvelėmis.

Paplūdimys čia mažytis, tačiau jaukus, todėl sukrentame pailsėti ant smėliuko ir stebime aplinkui šurmuliuojančius turistus bei vietinius.

Į apartamentus grįžtame pavargę ir pilni kuo geriausių dienos įspūdžių.

Kovo 28 diena
Kelionės pradžioje šią dieną norėjome paskirti kelionei link slaptojo paplūdimio, tačiau dėl netinkamos avalynės nutarėme nerizikuoti ir pasirinkti alternatyvų variantą: nusileisti į vieną iš vakarinėje pusėje esančių laukinių paplūdimių.
Automobilį palikę šalia vieno iš mažų keliukų, toliau leidžiamės pėsčiomis.

Akmenukais nusėtas keliukas tik iš tolo atrodo saugiau, tačiau leistis reikia atsargiai, nes nuslydus galima nugarmėti tiesiai ant apačioje esančių riedulių.

Pagaliau pasiekiame krantą. Keliuku nužingsniuojame pakrante kol atsiremiame į uolos kraštą, toliau eiti galime nebent tik vandeniu. Įsikuriame netoliese, uolos pavėsyje.

Smagu kojas atgaivinti šaltame jūros vandenyje. Paplūdimys tankiai apdengtas akmenimis, ant didžiųjų akmenų išvystame ir visą koloniją krabų, saulute besilepinančių.
Pusdienį mėgaujamės laukiniu paplūdimių, maitiname vietinius driežiukus ir klausomės bangų mūšos. Kelionė atgal į kalną daug sudėtingesnė ir reikalaujanti fizinės ištvermės. Įsismarkavusi saulutė tikrai nepadeda šioje kovoje su kalnu.

Vakarienę nusprendžiame valgyti Las Palmoje, viename iš restoranėlių, įsikūrusių ant jūros kranto.

Kovo 29 diena
Šiandien vienbalsiškai visi nutariame pasidaryti poilsio dieną. Ilsėtis nusprendžiame Puerto Rico paplūdimyje. Mums atvažiavus jis jau kunkuliuoja nuo turistų ir vietinių, tačiau nesudėtingai randame gultus ir skėčius.

Aplinkui pilna įvairiausiu restoranėlių, paplūdimio pramogų, taigi nuobodžiauti netenka.

Vanduo tikra atgaiva tokią karštą dieną.

Išsinuomojame vandens dviratį ir į valias prisiturškiame.

Kovo 30 diena
Anksti ryte mūsų kelionės kompanionai sėda į lėktuvą. Mes su draugu turime dar beveik pilną dieną kur nors praleisti. Taigi lekiame pasižvalgyti nuo aukščiausio salos taško Pico de las Nieves.

Pasigrožime panorama ir nusprendžiame dar pasivaikščioti aplinkiniais kalnų keliukais.

Link oro uosto judame kalnų keliukais, nuotaika šiek tiek prastėja, nes greitai atsisveikinsime su šia nuostabia sala.
Autombilį priduodame greitai ir be jokių papildomų keblumų.
Oro uoste ramu, keliautojų nedaug. Rankinio bagažo patikrinimą praeiname be problemų. Oro uosto krautuvėlese dar nusiperku keletą kosmetinių priemonių su alijošiumi bei išleidžiu paskutinias monetas kanarietiškai druskai, likeriui ir saldumynams.

5 thoughts on “Ispanija: Automobiliu po Gran Kanariją”
  1. Laba diena,

kokiame kempinge buvote apsistoję Kroatijoje ir kaip jį vertintumėte kempingavimui su 6 ir 10 metų vaikais? Ar jame yra kokios karstynės, laipynės? Kaip švara tualetuose ir dušuose? Kokios geriamo vandens bei indų plovimo sąlygos?
    Rašėte, kad 5 min. iki paplūdimio? Koks paplūdimys? Akmenukų, kriauklių, smėlio? Ar greitai gilėja krantas?

Ačiū už atsakymus.

2. Laba diena,
    Atsakysiu į jus dominančius klausimus.
    Mes buvome apsistoję kempinge Campingplatz Plantaža, miestelyje Starigrad Paklenica. Kempingavimui su vaikais kempingas tinka. Pačiame kepinge yra vaikų aikštelė. Dušai ir toaletai tikrai tvarkingi.Geriamas vanduo yra. Kriauklės indams plauti, taip pat yra. Kempinge daug pavėsio. Mes keliaujame jau dešimt metų, Kroatijoje su pavėsiu problema. Iki jūros 5 žingsniai,nes kempingas yra ant jūros kranto.. Anksti ryte girdisi jūros šniokštimas. Paplūdimys smulkių akmenukų, staigiai negilėja. Maudosi daug mažų vaikučių. Miestelyje galima pasivaikščioti. Yra maisto parduotuvėlių, suvenyrų turgelių, restoranų.
    Linkiu gerų įspūdžių!

3. Laba diena. Norėjau sužinoti kokio amžiaus esate ir keliese keliaujate? Mes irgi labai mėgstame tokias keliones automobiliu, bet daug kas mus laiko bepročiais 🙂 Ar visada stojate tik kempinguose?

4. Laba diena,
    Man yra dvylika metų. Su tėvais keliauju nuo dviejų su puse metų. Dažniausiai keliaujame su šeima, bet kartais kitame ekipaže prisijungia ir seneliai. Musų aistra yra keliauti automobiliu, nes daug pamatai ir esi nepriklausomas nuo nieko. Vos kartą pabandęs keliauti automobiliu, negali nustoti. Kartais stojame ir apartamentuose, priklausomai nuo keliones laiko. Bet labiau mėgstame kempingus, nes visą laiką būni gamtoje. Daug kempingų Kroatijoje yra ant jūros kranto. Tad iki jūros būna vos keliasdešimt žingsnių.