Intro. Keliaujant į Indiją, Delis vienaip ar kitaip yra neišvengiamas kelionės startas. Taip pat, grubiai tariant, Delyje gali rasti visa tai, kas yra blogiausia Indijoje. Tačiau paieškojęs giliau, gali užkliūti už kai ko geresnio.

Visų pirma, Delis yra milžiniškas scam – išdūrinėjimo – miestas. Kvailina visi: taksi ir rikšų vairuotojai, vietiniai gidai, viešbučių personalas (gal išskyrus top-end vieteles). Pirmą kartą atvažiavus į Delį gali susidaryti įspūdis, kad visi scam’eriai – viena didelė ir galinga struktūra, nusiteikusi prieš tave ir tavo vakarietišką ego.

Pirmas kontaktas su Indija – Delio oro uostas. Tik atskridus nereiktų išsigąsti, jei kyla staigus noras sėsti į artimiausią lėktuvą, kuris skrenda į, pavyzdžiui, gardaus maisto Kretos salą ar net tingiąją Turkiją. Pirmąsias valandas keiki visus – ypač tuos, kurie įkalbėjo/rekomendavo čia atvažiuoti, šlykštiesi viskuo – pradedant Delio slums’ais (lūšnynais), primenančius Glastonbury festivalį po lietaus, baigiant perdėtu indų paslaugumu. Tačiau bėgant valandoms, vėliau dienoms, tau tai pradeda patikti. Tai ir yra Delio magija.

Ne paslaptis, kad dirbk-pirk-mirk robotukų armijai tapo įprasta kalbėti, kaip madinga važiuoti į rytus, į Indiją, į Delį. Pagaliau vis daugiau žmonių pradeda atsibosti all-included viešbučių apyrankės, gidai su į viršų iškeltais skėčiais, barselonos, milanai, turkijos ir nardymai. Vis daugiau vakariečių meta sau iššūkius ir kraunasi kuprines kelionei į Rytus. Pamatyti save iš šono, vieniems tai patinka, kitiems – visai ne.

Karvės. Kaip ir visur Indijoje, jos yra eismo dalyvės. Ką bedarytų, joms privaloma suteikti pirmenybę, ir čia negalioja jokia dešinės rankos taisyklė. Sukelti eismo įvykį su karve – tragedija. Tai – absoliučiai bloga karma. Netgi matėme „žalią“ šūkį: „Plastic is drastic. Plastic is killing our cows. Avoid it.“

Kinas. Nepakartojamas patyrimas – išbandyti ir vėliau palyginti patį prasčiausią Delio kino teatrą, į kurį įėjimas kainuoja 20 rupijų, ir brangiausią – 250 rupijų. Užteks tam skirti pusdienį. Viename nieko tokio, jei kas nors nusičiurškia kino salės kampe, kitame kreivai žiūrima, jei ateini su flipflopais.

Transportas. Dviračiai-rikšos (trumpa kelionė kainuos apie 10-20 rupijų), auto-rikšos, autobusai, metro, privatūs taksi… Metro ypatingai švarūs. Tik nenustebk pamatęs įspėjamąjį užrašą: „nevažinėti ant stogų, bauda“. Taip nutinka, kai metro perpildytas. Tuomet labai skubantys nesididžiuoja ir rizikuoja, bet pavažiuoja ant stogo.

Pavojai. Paradoksalu, bet pavojingiausia ir kartu saugiausia (daug backpacker’ių) vieta Delyje – rajonas Main Bazaar. Jame pilna apsvaigusiųjų nuo hašišo ir heroino, smulkių vagysčių autobusuose. Keliaujant traukiniu bagažą patartina prirakinti geležinėmis grandinėmis. Tačiau apskritai Delyje, kaip ir visoje Indijoje, gali jaustis saugiai: indai naivūs žmonės, labai daug ir nuoširdžiai šypsosi, galbūt bandys išvilioti pinigų, bet tau pačiam nieko blogo nepadarys.

Šaltinis: www.pravda.lt paklausė, o www.voyage-voyage.lt atsakė