Vasario 10-24, 2013

Gyvenu Dubajuje jau aštuonis mėnesius, Lietuvos nemačiau jau daugiau nei metai, todėl svarsčiau aplankyti gimtinę arba kokią nors tolima egzotišką šalį. Vitenamas ir Tailandas atkrito po pirmųjų svarstymų, beliko JAV, Australija arba Naujoji Zelandija. Kadangi į JAV avia bilietai gana pigus lyginant su pastarosiomis šalimis, tad po keliolikos minučių patuštinu savo saskaitą 2200 LTL ir laukiu kelionės į JAV. Du menesiai prabėga greitai per kurios susiplanuoju aplankyti New York’ą, Cikagą, Washington’ą bei San Francisk’ą. Visas pasakojimas suskirstytas į kelionės dienas, tad žemiau pateikiu visa chronologiją:

Pirma diena

Kol dar neužmigau del baisulinio nuovargio, nes visgi nemiegojau apie dvi paras, rašau pirmosios dienos ispudžius. Pirmasis kelionės blynas šiek tiek prisvilo, nes teko paplušeti Dubajaus oro uoste del leidimo vykti į JAV. Oro uosto darbuotojai niekaip negalėjo suprasti, kad aš esu iš Europos Sąjungos ir galiu vykti be vizos. Na žodžiu savaime viskas susidėjo į vietas ir leido vykti. Taigi laukia 6 valandų kelionė į Maskvos Šeremtjevo oro uostą. Kelione prailgsta, nes veikti nera ką, o ir kelionės laikas nuo 2:40 val ryto iki 8 val ryto, reikia suprasti – poilsio metas. Juolab, kad iš nežinojimo apsirengiau tokiais rūbais, kurie nelabai tinkami ilgoms kelionėms-džinsai, šilti rudeniniai batai. Kita kartą keliaujant tiktų sportiniai bateliai ir sportinė apranga. Kartkartėmis numiegu valandą ar pusvalandį, pavalgau skanius pusryčius lektuve, arbatos ir jau leidžiamės Maksvoje. Greita pasu patikrą ir aš jau laukiamajame. Visų pirma pribloškia seniai matyti pavargusių žmoniu veidai. Toks vaizdas, kad oro uosto darbuotojai dirba ir gyvena oro uosta. Paakiai pajuodę, sunkiai besigaudantys, gal ir dėl alkoholio. Taip pat pribloskia kainos – jautienos biurgeris su bulvytėmis ir sprite – 490 RUB, vandens buteliukas – 160 RUB, Alaus bokalas ir riešutai – 240 RUB. Ko pasekoje isleista 890 RUB, kas prilygsta 31 USD. Kita karta duty shop bus nusipirkta ‘fliaga’ brendžio ir gurkšnojama. Taigi surandu įlaipinimo vartus, praeinu patikrą ir sedu į ganėtinai patogu ir apynaujį Airbus lektuva. Is sono sedi amerikieciai ir pagyvenusiu rusu pora. Tad susipazistu ir ruosiuosi ilgam skrydziui. Is tiesu laukia 10 valandu skrydis, kuris praeina labai greitai. Nes galima ziureti aibe filmu, kas valanda stiurdeses vaiksto su gerimais ir maistu. Tad isbandau ne tik sultis, bet ir balta, raudona vyna . Kelioneje perziuriu pora geru filmu ir stiuardeses iteikia specialius lapus, reikalingus JAV migracijos departamentui. Klausiu ar man to reikia, stiuardese nelabai supranta angliskai, linkteli ir sako “Da“. Supildau visas grafas ir sustoju ties – praso deklaruoti visa maista gabenama i JAV. Juk as gabenu lauktuves pusbroliui, gyvenanciam Cikagoje.Tad saziningai uzdedu varnele, kurios pasekoje praejes patikros vartus praso atidaryti lagamina. Pries atidarant maloniai pasisveikinu su pareigunu ir pasakau kad gabenu datuliu medu. Tad nusisypso ir sako gali keliauti, netikrinisim! Apsidziaugiu. Iseinu is oro uosto, nusiperku autobuso bilieta uz 16 USD i manhatano autobusu stoti. Ten islaipina ir kitas vairuotojas klausia kur reikia vaziuoti. Pasakau adresa ir liepia lipti i kita autobusa. Bevaziuojant susibendraujant ir jau kalbam apie JAV, krepsini ir futbola. Vairuotojui pasakau savo viesbucio adresa, paduodu 5 USD arbatpinigiu ir jis mane nuveza tiesiai priesais viesbucio duris. Spaudziu ranka ir laimingas keliauju i Viesbuti. Nors viesbutis is isores neatrodo ispudingai, bet vidus tikrai gerai islaikytas. Sumoku 123 USD uz 4 naktu nakvyne, keliaunu i kamabri, greitai nusiprausiu. Atrodo normaliai nemiegojau , skridau 20 valandu , dabar Dubajuje naktis, bet miegas neima, tad keliauju grozetis miestu. Pats pirmas ispudis – WOW, automobiliai, zmones, oras – viskas kitaip. Traukiu fotoaparata ir fotografuoju kas papuola. Stai pries akis Madison square garden, Empire State building, herald square, union square. Einu Broadway gatve ir viskuo stebiuosi. Po tam tikros atkarpos vis naujas mazas parkas su kavinemis ir parduotuvemis. Uzsibreziu aplankyti little Italy. Bet kelione prailgsta, nes jau pradedu jausti nuovargi, galva nesugeba sutalpinti tiek info. Ir kojos pinasi – vadinasi laikas keliauti namo. Bekeliaujant uzeinu i italiska uzeiga, nusiperku puse picos. Atrodo lietuvoje ar dubajuje man to neuztektu, bet usa dydis tikrai geras. Net ir mazas puodelis kavo atitinka max dydi europoje ar dubajuje. Uzvalgau, keliauju atgal, uztinku bariuka ir kaip tikras somelje uzeinu ragauto vyno. Pirmoji taure Malbec is Argentinos. Gamintojo pavadinimo neklausiu, nes padaveja nelabai zino. Vyno taure geriasi greitai, nes vynas is tiesu visai neblogas, juoduju serbentu aromatas, su visai geru balansu tarp rugstingumo ir taninu. Nors ilgai skonis neijaucia, tad vynas skirtas gerti dideliais kiekiais. Uzsisakau antra taure – Merlot is JAV. Pastebiu kad prie gretimais sedincios merginos jau ziuri i mane. Turbut labai romantiskai atrodau su raudono vyno taure. Ir as ziuriu i jas. Bet antroji taure del nuovargio taip apsvaigina, kad susimoku ir maunu is baro, nes vaizdas toks lyg jau buciau uzmiges ir vel atsikeles. Pareinu namo, bandau rasyti, bet po triju sakiniu smingu su visais rubais ir pirmos dienos ispudzius pabaigiu rasyti siandien. Tai yra antros dienos ryta.
Tiesa sakant pries kelione baiminausi sniego audros Nemo, apie kuria taip rase visos Lietuvos ziniasklaidos priemones, taciau nusileidus JFK oro uoste, sniego buvo maziau nei Maksvoje, giedras dangus, gatvese sniego yra, bet tikrai ne daug. Matyt audros padariniai priklauso ir nuo to kas su ja tvarkosi.

Islaidos :
31 USD Maksvos oro uoste;
21 USD Kelione is oro uosto i viesbuti;
45 USD SIM kortele su neribotu MB kiekiu ir neribotais skambuciais visose JAV;
10 USD pica;
20 USD dvi vyno taures;
5 USD ivairus pirkiniai, tokie kaip vanduo, ziebtuvelis;

Antra diena

Kadangi pirmos dienos ispudzius pabaigiau rasyti antra diena. Tad laikausi tradicijos ir antros dienos ispudzius rasau treciaja. Antroji diena prasidejo gana gerai, vis gi miegojau geras 10 valandu. Aisku del laiko skirtumu nakti vis pabusdavau, bet gal ir del to , kad mano lova dviaukste ir as miegu antrame aukste, tad kiekvienas krustejimas ivaro baimes, kad galiu iskristi. Greitai atsikeles, nusiprausiu, pasiimu kompiuteri ir einu i lounge rasyti ispudzius. Dar pasidarau kavos, nes laukia 30 min rasymas.
Taigi antra diena prasideda lietumi ir ruku. Nenusimenu, visgi lietuvoje esame priprate prie lietaus ir apsiniaukusio oro. Uzsisegu galvos apdangala ant striukes, apsirengiu storesniu megztiniu ir einu laukan. Dar pries tai uzsibreziu aplankyti Walstreet, 9/11 memoriala, Ellis island, Laisves statula, Brooklyn bridge, Centrini parka, Jungtiniu tautu pastata, Times Square.
Pirmasis vizitas yra i zemutini manhatana, kur galima surasti 9/11 memoriala ir wallstreet. Susirandu Penn stotele, paklausiu informacijos kuriame perone laukti, nusiperku 2.50 USD vienkartini bilieta ir sulaukes traukinio, judu link wallstreet. Kelione nepraligsta, nes uz 15 min pasiekiu reikiama stotele ir jau groziuosi nuostabiu New York‘u. Nors ta diena lijo ir buvo rukas, bet New Yorkas nesustojo stebinti savo dydziais ir matmenimis. Atrodo lyg visi pastatai buvo statomi apimti didybes manijos. Vel traukiu foroaparata ir fotografuoju viska kas papuola. Stai grazi banzycia, dangoraiziai, siaip idomus pastatas su vandens bokstu ant stogu. Na reikia kiekvienam is musu paciu pamatyti New York‘a savo akimis, kad galetum apibudinti ta ispudinga vaizda. Kai is gatves lendi i maza skvera ir is visu pusiu tave apsuba didingi pastatai, kuriu virsu gali pamatyti tik uzvertes galva. Stai google maps pagalba susirandu Walstreet, dar pries tai praeinu salia 9/11 memorialo statoma dangoraizi, kurio virsaus, dengiamo ruko, net negalima pamatyti. Uzejes i 9/11 memorialo parduotuve paziuriu filma apie amerikos tragedija. Salia stovintys amerikieciai matau jau braukia asara… Nusiperku suvenyrus – puoduka ir saldytuvo magneta su NYPD emblema. Norejau nusipirkti ir maike su policijos emblema, bet nemanau kad Dubajaus migracijos departamentas tai suprastu teigiamai. Vis gi i 9/11 memoriala patekti nepavyko, nes norint patekti, reikia is anskto uzsiregistruoti. Tad sia vieta atidedu rytojui. Toliau laukia wallstreet. Kaip ir tikejausi, kostiumiuotu darbuotoju daug nemaciau, juolab kad siandien pirmadienis. Kadangi niekas nesimaiso, kartas nuo karto traukiu fotoaparata ir fotografuoju toliau. Po kaire seniausia miesto baznycia, po desne jau New York stock exchange. Tik spek sukiotis ir iamzinti. Walstreetas tikrai patiko. Gal del to kad visi pastatai tokia didingi, atrodo lyg visi is luitu butu isskaldyti.
Toliau laukia Ellis sala su laisves statula. Bet kadangi rukas ir kruizo darbuotoja ispeja, kad gali nieko nesimatyti,tad sia kelione nukeliu rytojui. Nes mano ismanusis rodo , kad rytoj nusimato sauleta diena. Juolab, kad Ellis sala su migracijos muziejumi yra uzdaryta po Sandy uragano ir bus atidaryta tik vasara.
Toliau judu link Brooklyn bridge, visai salia praslenku pro didingai atrodancius ir kazkur jau matytu teismo rumus. Kirba mintis, ar tik salia situ rumu nebuvo filmuojamos aibe filmu ar serialu su teismo procesais. Viskas iamzinta nuotraukomis. Ir toliau judu link tilto, kuri visa galima pereiti pesciomis, virs tuo metu vaziuojanciu automobiliu. Visas tiltas atrodo ispudingai, itemptas daugybe lynu, pro kuriuos matosi manhatano tiltas ir kitoje puseje stuksantis zemutinis manhatanas. Tuoj susirandu viena auka ir paprasau padaryti nuotraukas. Iskart jas perziuriu – matosi aukstas lietuvis su zalgirio saliku manhatano tilto aplinkoje.
Toliau laukia kelione link Mazosios Kinijos ir Italijos. Tiesa sakant pries kelione isivaizdavau kad tai bus viena idomiausiu aplankytu vietu. Taciau pirma karta New York‘e nusivyliau. Nes sios gatves nieko neissiskyre. Tai buvo paprastos gatves su italu ar kinu restoranais. Uzejau butent i Italu restorana. Italu nematyti nei kvapo, tik italais apsimetantys lenkai. Bet uzsisakau pietus, sangiovesse vyno taure, susimoku ir keliauju tolyn.
O tolyn laukia Centrinis parkas, Jungtiniu Tautu ir Trumpo pastatai, kurie del ruko, jokio ispudzio nepaliko. Na bet Times square – tai kazkas „Amazing“. Daugybe reklamu, ekranu su ivairiausiais vaizdais. Na net sunku ir nusakyti, ka gali jausti aukstas lietuvis tarp aukstu, ivairiomis spalvomis zaizaruojanciu pastatu. Vel traukiu fotoaparata ir filmuoju. Vargu ar tai ka iamzinau atstos tai ka galima pamatyti.
Laikas greitai bega, jau 20:30 valandu vakaro, akys merkiasi ir kojos pinasi. Tad traukiu namo, salimais uzeinu i picerija, sumoka 8 dolerius, puse picos, dar salimais esanciame bare islenkiu bokala belgisko balto alaus. Dar 30 minuciu namuose praleidziu prie kompo ir einu miegoti lygiai 10 valanda vakaro. Nes trecia diena laukia laisves statula, neaplankytas 9/11 memorialas, empire state building, centrine stotis ir dar daug kas, kas gali neitiltpi i viena diena.

35 USD pietus Italu restorane;
5 USD MCdonalds mesainis su suriu, kiausiniu ir saldzia bandele;
12 USD du bokalai alaus;
5 USD dvi keliones metro;
8 USD pica;

Trecia diena

Isausta trecia diena, uzsistatau zadintuva 7:50, bet atsikeliu anksciau, nes kambariokas keliasi 20 min anksciau. Tad su juo keliasi visas kambarys. Greitai nusiprausiu, pasidarau sukuosena, apsirengiu, paimu nesiojamaji i rankas ir leidziuosi laiptais i lounge area rasyti keliones ispudzius. Pasidarau skanios amerikietiskos kavos, isiberiu pieno milteliu ir skaniai gurksnodamas tikrinuosi, kas naujo internete. Zinodamas, kad 9/11 memorialo rezervacijos laikas 10 val ryto. Namus, kaip jau man iprasta, palieku 9:20 val ryto, tad vel reikia begte eiti link metro stoties. Greit susirandu reikiama perona, pries tai nusiperku 2,50 USD vienkartini bilieta. 9:40 atvaziuoja traukinis, kuris, kaip pranesa masinistas, pagal grafika veluoja, tad judesim kur kas greiciau, sustodami kas antra stotele. Tiesa sakant pasiseka, nes 9/11 memoriala pasiekiu lygiai 10 valanda ryto. PIlvas gurgia, bet einu I memoriala. Po tradicine patikros, patenku i memoriala – ground zero, kuriame stukso 2 kvadrato formos kriokliai, kurio sienomis bega vanduo, sutekedamas i kita lvadrato formos sulini, kurio dugno nesimato, kad ir is kokios vietos beziuretum. Aplink kvadrato formos krioklius surasytos zuvusiuju pavardes. Sie statiniai turiu prasme, kuri mano manymu, reiskia zuvusiuju sielu tekme ieskant amzinojo poilsio. Nes kai kuriu zuvusiuju kunu, po 9/11 tragedijos taip ir nerado. Na prasme, manau kiekvienas is musu suvoktume skirtingai, tad reikia kiekvienam tai pamatyti. Memorialo muziejus neveikia, vyksta rekonstrukcija, tad apsilankymas baigiasi po 20 minuciu. Isejes is atminimo vietos, patraukiu link battery bay park, kuris po audru yra nuniokotas. Beeinant juodaodis prekiautojas pasiulo kelione aplink laisves statula. 18 USD kaina nesikandzioja, tad kreditine kortele vel ‘nuskausminama’. Turedamas bilieta, patraukiu link ilaipinimo vietos, dar pries tai nusiperku uzkandos ir kavos, nes pilve zarna zarna ryja )). Atsidaro vartai ir su visa zmoniu mase patraukiu link laivo. Pries ilipant pareigunui parodau bilieta, kuris pagrumoja – ponaiti, ne ten stovite. Padekoju, ir patraukiu link tikruju ilaipinimo vartu.
Keltas atvyksta 11:30. Lipant I kelta, galima pasirinkti, sestis pirmame decke su sildytuvu, arba antrajame po atviru dangumi. Kadangi oras ta diena buvo vejuotas, 5 laipsniu silumos oro temperatura. Tad pasirenku pirmaji varianta. Juolab, kad plaukiant bus galima vaikscioti is pirmo denio i antraji. Laivas pajuda, visi zmones traukia fotoaparatus ir fotografuoja. Laivui paplaukus toliau nuo kranto atsiveria nuostabus manhatano vaizdai – vienas uz kita aukstesni dangoraiziai, tarsi lenktyniautu, kuris greiciau pasieks debesis. Atsidarau slankiojancias duris ir isejes I atvira deni dziaugiuosi, kad as ne virsutiniame denyje. Nes saltas vejas toks stiprus, kad mano dzinsus perpucia taip greit, kad po kelnemis esantis turinys sumazeja pora kartu :DDDD. Nekalbant apie veida, kuris nuo salto vejo susitraukia taip, tegu tik neisizeidzia vilnieciai, lyg gerciau vilniaus degtine po astuoniu menesiu abstinencijos Dubajuje. Laikas laive bega greitai, viska fotografuoju ir filmuoju – stai Ellis sala, Laisves staula, kurios uzdarytos po sandy uragano, Governor sala, Brooklyn ir Manhatano tiltai. Po valandos fotoaparato atmintis sumazeja keliais simtais megabaitu. Bet susalu taip, kad islipus is laivo visas drebejau dar geras pora valandu. Nepadejo, net suvalgytas hot dogas, mesainis su bulvytemis ir spraitas be leduku. Na po tokios keliones, kunas taip pavargo, kad net nuejes iki Times square, tas neatrode toks jau ispudingas. Uzeinu i Madam Tussaud muzieju, kurio 42 USD doleriu kaina manes nesudomina, tad einu lauk ir pasiryztu aplankyti seses rekomenduota modernaus meno muzieju – MOMA, taciau mano nelaimei, kaip tik antradiniais jis uzdarytas. Po keliones laivu ir begalinio susalimo nuotaika taip subjuro, kad atrodo niekas jau neidomu. Tad nezinia kokios jegos vedamas patraukiu link Centrinio parko. Pries tai diena centrini parka aplankiau esant rukui, tad jis nepaliko jokio ispudzio. Siandien sviecia saule, tad vaizdas visai kitoks. Ramuma, grazus azuolynas, niekur neskubantys praeiviai, visur begiojancios amerikietisko dydzio voveres, turbut suvalgancios daugiau zemes riesutu, nei as per visus metus. Taip pat nesigirdintis surmulys mane taip atgaivina, kad prisedus kavineje su peppermint arbata, pakrauna energijos likusiai dienai. Turbut neveltui centrinis parkas toks isgirtas, reikalingas patiems niujorkieciams pabegti nuo iprasto miesto surmulio. Atgaves jegas patraukiu link centrines stoties. Beeinant aplankau Rockfelerio centra, Chrysler boksta, viska iamzinu ir ateinu link centrines stoties. Kuri ne karta matyta ivairuose filmuose, vis tiek palieka neisdildoma ispudi – Niujorkas tai nuostabus miestas.
Jau 17 val vakaro. Viskas, kas buvo uzsibrezta ir dar daug kas nebuvo – pamatyta. Tad paskutiniam deserto kasneliui pasilieku Empire State building. Griztu namo, susiprausiu, nusiperku 27 USD kainuojanti bilieta i 86 auksto observatorija. Iejes i empire state building pasitinka besisypsantis speciale unifroma apsirenges darbuotojas, kuris patikrines bilieta nurodo, kuria puse eiti. Pries kelione, buvau skaites, kad pasiruosciau didelems eilems pasikelti i Empire state building. Taciau vasario menesi jokiu eiliu nebuvo, tad pakilimas vyko greitai ir sklandziai. Apzvalgos aiksteleje visas Niujorkas kaip ant delno. Stai matosi nuolat judanti geltonos spalvos gyvate(taksi automobiliai), stai skraidantis sraigtasparniai, Hudsono upe plaukiantys laivai. Vaizdas toks ispudingas, kad apzvalgos aiskteleje pasilieku valandai. Laikas neprailgsta, nes beziurinti I zemiau esancius pastatus, apsvarsatu visas vietas kurias pamaciau siame graziame mieste. Leisdamasis liftu dziaugiuosi sia kelione i Niujorka ir viliuosi tokius pacius ispudzius patirti kituose miestuose – Washingtone, Cikagoje ir San Franciske.

Islaidos :

5 USD keliones metro;
18 USD Laisves statula ir ko;
25 USD maistas;
27 USD Empire state Building;

Washingtonas

Ketvirta ir penkta diena

Isausta paskutine diena New yorke, kaip ir kiekviena diena, zadintuvo pagalba. Atsikeliu 8:00 val ryto. Kadangi daiktai jau sudeti is vakaro, dar belieka tik nusiprausti,isivalyti dantis ir pasidaryti sukuosena. Barzdos nesisukutu jau 5 diena, tad atrodau gerokai susenes, bet nors dziaugiuosi kad nereikia jungti barzdaskutes ir galiu megautis tuo dar likusias 2 savaites. Pries issiregistruodamas is savo hostelio butinai pasidarau skanios amerikietiskos kavos, dar pakalbu su kambarioku is vokietijos, sukertu sumustini is subway. Issiregistravimas vyksta gana skalndziai, tik mano laimei darbuotojas pataria iskart nusipirkti ir atsipausdinti autobuso bilieta. Kadangi darbuotojas siulo – taip ir padarau. Uz bilietas sumoku 16,50 USD, atsispausdinu, padekoju uz gera viesnage ir einu pro duris. Autobusas isvyksta 10:30, tad sutartoje vietoje laukiu jau nuo 9:30. Idomumo delei reikia pasakyti, kad autobusu stoties nera, tiesiog lauki kazkurioje nurodytoje gatveje. Autobusas veluoja, zmones lukuriuoja ir as turbut vienintelis, kaip grynas lietuvis, nervuojuosi. Autobusas pavelaves 30 minuciu atvyksta. Tad ilipu ir pasiruosiu 4 valandu kelionei I Washingtona. Kelione neprailgsta, nes apie valanda rasau savo kelioniu memuarus. Paskiau naudojuosi bevieliu internetu ir kraunuosi visus mano kelionei reikalingus aparatus – nesiojamaji, fotoaparata, ismanuji. Keliai geri, jokiu stulbinanciu vaizdu nepamatau, tik tiek kad keliai sudaryti is aibes viaduku ir tiltu, persipynusiu tarpusavyje.
16:30 valanda pasiekiu Washingtona. Tiesa sakant pats miestas atrodau ne toks mielas kaip New Yorkas, daug juodaociu, benamiu ir siaip itartinu tipeliu. Kiek teko skaityti pries kelione – Washingtonas ne pats saugiausias miestas. Islipes is autobuso nueinu laukiamojo, kur laukiu kol mano ismaniojo GPS atsisius Washingtono miesto zemelapi. Po keliu minuciu suzinau reikiama metro stotele, tad patraukiu link artimiausios. Is visu miestu metro, kuriais esu keliaves, si atrode ne tiek kad prasciausia, bet pati nemaloniausia, salciausia. Metro stotis primena kazkada vaikysteje zaista half – life zaidima. Plius metro sunku pamatyti baltaodi zmogu. Tad keliauja vienas baltaodis tarp daugybes juodaodziu. Kadangi gyvenau ir gyvenu kosmopolitiskuose miestuose, nekreipiu i tai demesi, nes jie tokie patys zmones kaip ir mes. Po 30 minuciu pasiekiu reikiama stotele, paeinu pora bloku ir susirandu savo hosteli. Kuris, kaip ir new yorke atrodo, gana padoriai, su virtuve, lounge area su tv ir t.t. Kadangi atvykau 17:00 valanda todel greitai pasidedu daiktus ir einu susipazinti su washingtonu. Washingtonas pasitinka lietumi, tad einant gatvemis jauciuosi vienisas – praeiviu ne su ziburiu nesurasi. Nebent benamiu, kuriu sutikau ir suradau bemieganciu net Konstitucijos aveniu, priesais baltuosius rumus. Lietus sugadina ne tik pirma pazinti, bet ir visos padarytos nuotraukos keliauja I siuksliadeze. Dar nustebina tai, kad visos kavines ir uzeigos yra uzdaromos jau 18 valanda, tad siaip ne taip susirandu kur pavalgyti, sumoku net 16 USD uz pora burgeriu ir suskruduzias bulvytes. Nuo lietaus striuke pasunkeja pora kartu, tad grizes namo viska pasidziaunu ir isijunges 15min.lt skaitineju dienos aktualijas. Akys merkiasi ir 21 valanda pasiduodu dedei Miegui. Tiesa sakant issimiegu puikiai, 7 valanda ryto pilnas jegu nusiprausiu,ikalu puodeli kavos ir traukiu link miesto. Oras lyginant su vakarykste dienas tiesiog stulbinantis – sviecia saule, jokio debeselio. Rytine cigarete rukosi taip skaniai. Kadangi visi muziejai atsidaro 10:30, todel susirandu uzeiga ir uzsiskaau pusrycius – kepta kiausini su amerikietisku suriumi ir rukyta kalakutiena. Viskas susivalgo kaip ‘uz ausies’, padekoju darbuotojai uz skanius pusrycius ir keliauju tolyn. Sios dienos tikslas aplankyti keturis muziejus – Nacionalinis gamtos, Amerikos istorijos, Holokausto ir Nacionalinis Aeronautikos. Pirmasis muziejus susidedu is triju aukstu, bet kadangi man drugeliai ir iskasenos ne prie sirdies, pasitenkinu pirmuoju aukstu. Reikia paminteti kad muziejuje labia idomiai pateikta informacija, pasitelkiant vizualinem priemonem. Priejus prie daugumos eksponatu galima isgirsti ar pamatyti, tai ko, nesuzinotum vien is parasymo. Pvz priejus prie pernykscio zmogaus ekspozijos galima pasidaryti savo nuotrauka, kuri bus sugretinama su pernkyscio zmogaus, o gauta nuotrauka galima parsisiusti i elektronini pasta. Toks informacijos pateikimas manau sudomina ne tik mane. Todel ne veltui Washingtone esantys muziejai sutraukia daugiausia lankytoju visame pasaulyje. Is visu muzieju labiausiai butu galima isskirti visus, isskyrus holokausto. Kuriame, bent asmeniskai, apart vienos ekspozicijos, nieko idomaus nesuradau. Taip pat reiktu issikirti nacionalini aeronautikos muzieju, kuris issiskirai eksponatu gausa, ju pateikimu. Galima ne tik pamatyti, bet ir isbandyti ivairius lektuvu simuliatorius, gyvai pamatyti Apolo, Liberty, Sojuz ir ko erdvelaivius. Laikas belankant muzeijus eina greitai. Tad isejes is paskutiniojo dar viliuosi pamatyti Kapitoliju ir jo vidu. Taciau lankymo metas baigiasi 16:30. Tad nieko kito nebelieka kaip tik traukti namo. Juolab, kad be muzieju ir memorialo paciam washingtone kaip ir nera ka veikti. Pries griztant I namus, tradiciskai uzsuku i teksikietiska pub’a. Uzsisakau amerikietisko alaus, kuris patiekamas puslitrio formos „sloike“. Uz pusvalandzio atsiskaitau uz suvartota kieki ir judu link hostelio. Numiegu valanda popietinio miego, nes lygiai vidurankti laukia ilga autobuso kelione link Chicagos. Kaip tycia siandien vasario 14 diena, hostelio darbuotoja pasiulo vakara praleisti su ja ir jos drauge. Ech, ir vel turiu atsisakyti, nes reikia keliauti i autobuso stoti.
Isvada
Washingtona lyginti su New York’u nera prasmes, nes tai tu skirting miestai. Washingtonas labai ramus miestas, kuriame apart muzieju ir memorialu nera ka veikti. Dziaugiuosi, kad aplankiau si miesta, pamaciau baltuosius rumus, kapitoliju, muziejus ir t.t. Ir dekoju sau, kad pasilikau cia tik pora dienu.

Dvieju dienu islaidos:
16,50 USD Kelione is New Yorko i Washingtona;
45 USD maistas;
12 USD alus;
43 USD nakvyne;

Chicago

Sesta, septinta, astunta dienos

Apie 22 val palieku Hosteli ir patraukiu link artimiausios metro stoteles. Siaip ne taip nusiperku metro bilieta, nes personalo jau nera. Todel einu per vartus ir ieskau savo traukinio. Tiesa sakant metro ganetinai sunku susigaudyti, nes nera jokiu nuorodu kur vaziuoja. Tad pasikliaunu intuicija ir bandau laime. Po 30 minuciu pasiekiu Union autobusu stoti, greitai nusiperku pora Big mac sumustiniu su Coca cola ir einu link ilaipinimo vietos. Dabar 23 val vakaro, o autobusas atvyksta tik uz valandos, tad isijungiu ausinuka ir surukau pora cigareciu. Taip prastovejes uz valandos lipu I autobusa, vairuotoja isakmiu balsu pasako visas taisykles, palinksime galvas ir vaziuojame. Reikia pamineti, kad lektuvo biliuetai kaunuoja panasiai, apie 110 doleriu, bet kadangi norejau pamatyti amerika, pasirinkau autobuso kelione. Pirmos 12 valandu praeina greitai, nes keliauju nakti, todel visa laika pramiegu, prabusdamas tarp stoteliu, nes karts nuo karto spaudzia i tualeta. Sustojame ivairiausiuose miesteliuose – Baltimore, clevland, ohio, inidanos valstijos ir eile mesteliu ilinojaus valstijoje. Ohio valstija pasiekiame anksti ryte. Miesteliai atrodo skurdziai, ypac autobuso stotys. Nejaukus tualetai, su nuolat aplinkui slankiojanciais apsileidusiais juodaociais. Kai kurie jie keliauju su manuoju autobusu, tad kvapai tolygus apdergtiems Kauno senamiescio bromams. Penktadieni, apie 12 val pasiekiu Clevlenda, kuriame reikia persesti i kita autobusa. Susiskambinu su senai matytu pusbroliu ir jau nekantraju su juo pasimatyti 20 valanda vakaro. Tad paskutines 6 valandos eina labai ilgai, perziuriu pora filmu ir pagaliau pasiekiu Cikaga. Apsikabinu su Pusbroliu, nuvykes i namus su seniai matyta pusbrolio seima. Taip pat susipazistu su tuo metu pas juos viesinciais draugais. Perduodu linkejimus ir lauktuves is Dubajaus, pusbrolis pasiulo alaus, viskio, ko pasekoje mano sutiktuves nusitesia iki 4 valandos ryto.
Sestadienio rytas isausta sunkiai, nes suvartotas alkoholis dar nepasisalino is kuno. Nepadeda nei karstas dusas ar pusryciai. Susitariam aplankyti Cikagos downtown, Millennium park, Skyline. Sedam i automobili ir vykstam. Ta diena oras pro langa buvo puikus – sviete saule be jokio debeselio. Bet islipus is masinos pasitiko stingdantis saltis, nors ismanusis rodo -6, taciau rodos kad tai prilygsta -14. Isvysti Cikagos panoramos nepavyksta, nes prie liftu tenka laukti pusantros valandos. Tad patraukiam link Millennium parko. Dar beeidamas padarau pora Downtown nuotrauku, kurios panasios i jau matyta New Yorka. Aisku dangoraiziu ne tiek daug, bet sis miestas turi kazka, kas panasu i New Yorka. Tad sis miestas po New Yorko isiverzia i mano favoritu sarasa. Millennium parkas, visai nei Central Park, nera toks didelis. Taciau jame galima pamatyti izymiaja nupoliruota Pupa, ant kurios atsispindi visas Cikagos Downtownas, taip pat Staciakampio formos ekranus, is kuriu vasaros metu tryksta fontanas. Na kadangi lankausi ziemos laikotapriu, todel visa kad vyksta vasara negaliu parasyti. Todel tai duoda peno aplankyti Amerika vasaros metu, kai viskas zaliuoja ir saltis netrukdo daryti nuotraukas. Saltis taip sustingdo kuna, kad atgal iki masinos tenka begti. Grizes namo palendu po dusu, siaip ne taip atgaunu kvapa ir ruosiuosi vaziuoti i pusbroliu draugu gimtadieni. Gimtadienis vyksta rusu restorane, tad nepraleidziu progos paragauti seniai valgyto maisto – silkutes, baltos misraines, cebureko, koldunu. Laika praleidziu labai gerai, nes tenka ne tik prie stalo kilnoti stikliuka , bet ir pajudinti kuna. Susipazistu su daug puikiu zmoniu, tad 4 valanda ryto keliauju i afterparty. Kita diena pusbrolis atvyksta pasiimti 14 valanda dienos ir kaip sutarem vykstam i didziausia Amerikoje vykstancia auto show. Siaip ne taip per spustis nusigaunam iki parodos ir jau ziurinejam naujus modelius. Parodoje galima apziureti bet ir isbandyti – salia irengta trasa, kurioje su aibe automobiliu galima pravaziuoti. Stai Jeep stende yra sukurta ekstremaliu salygu vaziavimo trasa, kurioje Jeep automobiliais instruktoriai vaziuoja akmenuotais keliais, stacia ikalne ir t.t. Viska iamzinu fotoaparatu. Modeliu ivairove didele – nuo policijai, gaisrinems skirtu masinu iki pagal animacinius filmus tiuninguotu automobiliu. Pabuvojau daugelyje stendu, nuo stulbinanciu dydziu amerikietisku ir ne tokiu dideliu japonisku ar europietisku. Jau 7 valandos vakaro, tad suvalgom peperoni pizza ir vaziuojam namo, nes dar reikia nuveikti aibe darbu pries kelione i San Franciska.
Nors atostogu liko dar savaite, taciau kelione jau ipusejo ir kartas nuo karto pagalvoju apie grizima i Dubaju. Amerika man tai kazkas nerealaus, zmones, bent is isores, atrodo labai atsipalaidave, jokiu nervu ir streso, tad visai nesinori grizti atgal i Dubaju.
Pries rytojaus kelione per 10 minuciu susikraunu lagamina, nusiperku tura po san franciska, taip pat skrydi is Cikagos i New York‘a, nes antrai piligrimiskai 20 valandu kelionei autobusu nesinori leistis. Bilietas kainuoja 130 usd, praktiskai tiek pat kiek kelione autobusu, nors trunka tik 2 valandas. Nors viska darau ganetinai greitai, taciau miegoti nueinu tik 1 valanda nakties, nors keltis reikia jau uz 6,5 valandos.

115 USD kelione is Washingtono i Cikaga;
20 USD maistas;
130 USD aviabilietas is Cikagos i New York‘a;
62 USD turas po San Franciska;

San Franciskas

Devinta diena

7:30 valanda ryto is saldaus miego pakelia zadintuvas, nera laiko gulineti lovoje, tad keliuosi is lovos, issiplaunu galva, dantis ir ruosiuosi kelionei i San Franciska. Lektuvas is O’Hare’s oro uosto isskrenda 10:25, tad pusbrolis Tomas, kaip senais gerai laikais mociutes namuose Kaune, iskepa pora riekeliu duonos su viduryje esanciu kiausiniu. Viskas susivalgo puikiai, suzinau reikiama isvykimo terminala, sedam i automobili ir pajudam is namu. Dekui dievui i rytinius kamscius nepapuolam, todel oro uosta pasiekiam truputis po devyniu. Po 30 minuciu prisiregistravimo ir patikros ieinu i isvykimo sale. Ilaipinimo vartai atsidaro 9:55 valanda, todel turiu dar 15 minuciu, kurias isnaudoju sukirsdamas cikagos desraini su marinuotais agurkais, astriais pipirais, pomidorais ir salotomis. Skubu link ilaipinimo vartu, kurie pasitinka uzrasu, kad del blogo oro san franciske skrydis nukeliamas 11 valandai. Belieka laukti ir gurksnojant americano kavai sukirsti pacius skaniausius pyragaicius gaminancioje starbucks kavineje. Kaip matote apetitu amerikoje jau nesisikundziu. Po pusvalandzio ilaipinimas vyksta sklandziai, atsisedu priesais langa, tad kol dar nepakilom virs debesu groziuosi cikagos peizazais. Pakilus virs debesu, traukiu savo nesiojama kompiuteri ir po 1,5 valandos baigiu rasyti triju dienu ispudzius apie cikaga. Pora kartu numiegu ir atsikeles jau galiu grozetis besikeiciancia JAV gamta – ivairiomis spalvomis nusidaziusius kalnus. Is pradziu jie snieguoti, veliau tampa tamsiai pilki, akmenuoti, tarp kuriu isiterpusios upes atrodo lyg ziuretum i marsaeigio darytas nuotraukas. Netrukus visi kalnai keiciasi i zalumyna nusetas ikalnes ir nuokalnes, tad belieka tik grozetis stulbinanciai nepaprasta Amerika!
Lektuvas San franciska pasiekia 13:50, pusvalandziu veliau nei buvo planuota. Kol laukiu pagazo, jungiuosi GPS ir siunciuosi San Francisko zemelapi. Susizinojes kaip pasiekti San Franciska, lipu i metro ir uz 30 min pasiekiu reikiama stotele. Po 20 minuciu bagazo tampymo zemyn aukstyn San Francisko gatvemis pasiekiu savo hosteli. Isikuriu ir po valandos prie kompiuterio einu lauk ziureti ka gi naujo man pasiulys miestas. Tiesa sakant is pat pradziu miestas manes nesuzavi – daug meksikieciu, valkatu ir neaiskiu tipeliu, kurie iskart lenda prie manes, kai tik sustoju apsizvalgyti ir nufotografuoti idomaus pastato. Todel viska imu daryti bejudedamas. Nusprendziu nueiti prie Fisherman wharf (zveju prieplauka). Taciau oras ne koks, apisniauke, pucia stiprus vejas, tad ir si vieta manes nesudomina, todel jau traukiu namo. Beeidamas namo nuklystu i Mazosios Italijos rajona, kuriame nusprendziu uzeiti i patinkanti restorana. Uzsisakau calzone pica – kurios pateikiamas dydis mane nustebina, nes siaip ne taip iveikiu ja ir isejus is restorano visas miestas mano akyse nusidazo visai kitomis spalvomis. Tad su pilnu skrandziu pamazu pradedu grozetis miesto kalnuotomis gatvemis ir atsiverianciais vaizdas i salia esancias salas. Pasiekes namus uzsisakau treciadienio kelione i vynuogynus, paziuriu filma ir 22 valanda vakaro einu miegoti. Nes ryt laukia Alkatraso sala, Telegraph bokstas, Autobusas Hop off Hop on aplink San Franciska, zveju prieplauka.

100 USD kelione is Cikagos i San Franciska;
122 USD turai : Alkatraso sala, Hop off Hop on turas, Napa ir Somona sleniu vynuogynai;
40 USD maistas;

10 diena

Atvykes i hosteli san franciske teko lova salia lango tad nusiprauses ir isiploves dantis atsiguliu naktiniui poilsiui. Nakti bemiegant pabudina saltis, tad uzsidarau salia esanti langa ir uzsidedu marskinius. Po 30 min vis tiek salta – uzsidedu dzinsus. Saltis krecia toliau – uzsimaunu megztini. Dar negana – pasirenku paskutini galima ruba striuke. Tad lovoje miegu apsirenges, lyg miegociau gatveje. Siaip ne taip susylu ir atsikeles pamatau, kad as ne vienas, visi kambaryje miega su rubais. Lendu po dusu ir po 30 minuciu kaitinimosi tradiciskai pasidarau sukuosena ir apsirenges ta pacia pizama lendu lauk. Kaip tycia siandien lyja, todel susirandu maza parduotuvyte ir nusipirkes sketi patraukiu link pirmo sios dienos tikslo – Coit boksto, esancio ant Telegraph kalno. Kelioneje tenka paprakaituoti, nes kartais tenka lipti I 45 laipsniu ikalne, tad dreba ne tik sirdis bet ir koju raumenys. Paskiau tenka leistis zemyn, tad pastebiu kad jau geriau kopti aukstyn nei leistis. Nes leidziantis tokio pacio statumo kalnu dreba visi koju raumenys, jausmas neismaloniausiu! Po tokiu ‘linksmybiu’ pasiekiu Coit tower, kuris pastatytas gaisrininkei Lillie Coit atminti. Kuri tuomet stebedavo San Franciske atsirandanciu gaisrus. Pati Telegpraph kalva yra apaugusi egzotiska augmenija, kuri bent kazkiek primena, pries 14 metu su tevais aplankyta Kryma, esanti prie Juodosios juros ;). Sumoku 6 USD uz lifto pasikelima i Coit boksto virsune, kuri yra po atviru dangumi. Nors lyja traukiu fotoaparata ir bandau iamzinti apsiniaukusio san francisko panorama. Per 10 viskas pamatyta ir iamzinta, tad laukia 30 minuciu leidimasis kalnu link Zveju prieplaukos is kurios netrukus isplauksiu i alkatraso sala. Dar turiu 15 minuciu, gerkle persti, patraukiu I salia esancia suvenyru parduotuve, kurioje isigiju arbatos, pora suvenyru. Musu keltas atvyksta ir visi pajudamam prie ilaipinimo vartu. Tradiciskai kai reikia kur nors plaukti oras subjures, vejuotas ir saltas, todel lendu I uzdara kelto deni. Dekui dievui pusryciai suvalgyti pries pora valandu, nes Ramiojo vandenyno bangos taip supa, kad mazumele supykina. Pasiekus alkatraso sala, si issiskiria supancia augmenija ir apsiurusiais kazkada buvususio kalejimo pastatais. Pasiekus pirma pastata, sis nieko nesudomina, nes jame pateikiama sausa informacija apie kalejimu istorija JAV. Pramesdamas akimis kas parasyta ir isvydes visas nuotraukas bei ekspozicijas, einu link pagrindinio pastato. Kaip tycia oras jau taisosi, nustoja lyti, kai ne kur matosi pragiedruliai. Pagrindiniame pastate pasirenku angliska radio tura, kuriame viskas issamiai papasakoja apie kiekviena kalejimo kampa ir istorija, visus ivykdytus kalejimo pabegimus, kameru tipa, blokus, biblioteka, pasimatymo zonas. Viskas taip idomu kad laikas greitai prabega ir grazines radio imtuva einu lauk. Isejes laukan netenku amo, nes saulei islindus is po debesu atsvieria nuostabus salos, Golden gate ir San Francisko vaizdai. Jau gailiuosi, kad nenusipirkau veidrodinio fotoaparato, nes visa ka matau neimanoma perteikti manuoju 16 megapikseliu ‘muiline’. Todel pries kitas atostogas butinai isigysiu geresni fotoaparata. Na bet svarbu viska ka matau isimenu ir vakare surasau i savo keliones uzrasus. Laikas saloje neprailgsta, tad skubu i trecios valandos kelta atgal i San Francisko miesta. Pasiekes miesta nera laiko net cigaretei, nes uz 15 minuciu autobuso turas po lankomiausias vietas, o kur dar ilgas kelias pesciomis. Dideliais zingsniais nuzingsniuoju link ilaipinimo vietos, kur jau laukia autobusas. Aplankom gausybe vietu – ispudingai atrodanti Golden gate tilta, dailes muzieju, Golden gate parka, su ivairias medziais ir dirbtinio zemes drebejimo simuliatoriumi. Reiktu issikirti Golden gate, kuris issikirias savo didingumi ir groziu, nors jis vadinamas auksiniais vartais, taciau realiai tai labiau surudyjusios spalvos vartai. Tuo metu buvo giedra tas nuotraukose matosi visas tiltas. Gidas papasakojo, kad kartais San Franciske sauleta, o stai Auksiniai vartai pusiau padengti tirstu ruku, tarsi tiltas vedantis i nezinia. Turas uztrunka 1,5 valandos po kurios pilvas gurkia, tad gidas pasiulo nueiti i san franciske viena is geriausiu uzeigu, kurioje galima paragauti svieziu juros gerybiu. Uzeinu i rekomenduota – San Francisko Crab house. Pasirenku kreveciu sriuba su cesnaku itrinta duona (garlic bread), puse krabo ir alaus. Kreveciu sriuba pateikiama dideliame puode, net kyla mintis kad visko nesuvalgysiu. Iveikiu sriuba ir uz poros minuciu pateikia puse krabo – 4 kojas ir 2 ciuptuvus. Repliu pagalba sulauzai kevala ir megaujuosi viduje esancia mesa. Tiesa sakant tenka papluseti kol iveikiu puse krabo. Gaila kad foto nepadariau, nes viskas susivalge greiciau nei apie tai pagalvojau. Privalgiau tiek, kad atsikisusiu pilvu griztu namo, per valanda parasau savo atsiminimus ir su rubais einu miegoti.
Rytoj laukia isvyka i vynuogynus ir paskutiniai pasispardymai graziame San Franciske!

50 USD maistas;

11 diena

Dar viena karta puikiai permiegota su drabuziais bei uzklotu, kuris tolygus ranksluosciui. Nors kambarys sildomas ir visi langai uzdaryti, taciau atsibundu su perstincia gerkle. Keista tai, kad pries tai aplankytuose miestuose pasitiko atsiauresnis oras ir net slogos nepasigavau, o cia atvykau, atrodo i siltesne klimato zona ir va tau. Keliuosi 7 val ryto, tarsi i darba, nes 8:15 prie mano hostelio atvyksta pasiimti autobusas i Napa ir Sonoma slenio vynuogynus. Vairuotojas siek tiek veluoja, tad jau skambinu turizmo agenturai ir tikslinuosi ar tikrai sutartoje vietoje laukiu – nuramina, autobusas istrigo rytinese pustyse. Neuzilgo atvyksta autobusas, isedu ir pirma eile. Autobusas San Francisko gatvemis taip greitai vazineja, tai aukstyn tai zemyn, tarsi amerikietiskuose kalneliuose. Visi sedindys pirmose eilese, tarp ju ir as, ieskome saugos dirzu, kuriu nera. Pasiekiame turizmo agenturos ofisa, dar turiu 10 minuciu tarpa iki kito autobuso, tad nubegu i greta esancia kavine, sukertu kiausini su sonine ir duona. Taigi pasisotines ir surukes rytine cigarete lipu i autobusa ir kartu su dar trisdesimt zmoniu vaziuojam link vynuogynu. Pravaziuojam ispudingaji Golden gate (auksinius vartus)ir persikelus i kita kranta – Sunamito sala, atsiveria milijono vertas krastovaizdis su alkatraso sala, auksiniais vartais ir saules nusviestu San Francisku. Musu gidas pranesa, kad siandien aplankysim tris vyno namus. Aplankyti vyno namai nieko neissiskiria, nes juose tik ragaujamas pigus vynas, kuris mano susidomejimo nesulaukia. Tikejausi pamatyti visa darymo procedura, brandinima ir laikymo vietas, taciau tai turas skirtas turistams. Gerai kad prie vyno namu atsiverdavo atvirutes verti vaizdai, tad isiamzinau ir as pats. Bevaziuojant tarp vynuogynu buvo idomus stebeti vynuogynais nusetas kalvas ir lygumas, vienas kitas skiriancias plonyciais zaliais tarpais bei tarp ju isiterpusiais didziuliais vedinimo fenais. Kurie, esant karstom temperaturom, vesina augancius vynuogynus, taip apsaugodami vyndarius nuo milijoniniu nuostoliu. Aplankius du vyno namus susipazistu su dviem merginom is Teksaso valstijos, kurios irgi keliauja po amerika. Todel sustojus pavalgyti paimam staliuka trims asmenims. Is meniu bandau uzsisakyti kepta kalmara, astrius vistienos sparnelius bei prancuziskas bulvytes. Dar idomumo delei paklauses padavejos ar man uzteks, si nusijuokia ir pasiulo atsisakyti bulvyciu, nes cia juk amerika ir porcijos didziules. Kadangi merginos is teksaso viename is vyno namu buvo nusipirkusios vyno, tai restorane susimoka 5 USD vyno kamscio mokesti, ir prie pietu stalo gurksnojam vyna. Papasakoju kad esu is lietuvos ir keliauju po amerika, taip pat kad dirbu ir gyvenu Dubajuje, todel mane apipila ivairiausiais klausimais apie gyvenima viename is Emiratu. Parodau pora nuotrauku ir vaizdo irasu is mano gyvenamosios vietos, sios pavydziai nusisypso ir praso vis daugiau papasakoti. Besnekant su merginomis, stulbinanciai grazi padaveja Courtney atnesa uzsisakytas porcijas. Astrus sparneliai susivalgo ‘kaip uz ausies’, na o keptus kalmarus pasidalinu su pakeleivemis, kurios gyvena ir dirba nekilnojamo turto brokeremis Teksaso valstijoje. Uz 10 min autobusas turi pajudeti iki paskutiniuju vyno namu, tas susimoku, dar amerikietes parodo kaip reikia palikti arbatpinigius ir padare pora nuotrauku atsiminimui lipam. Trecioji Vynine irgi jokio ispudzio nepalieka, bet nors galima ragauto 8 rusiu vyno, is kuriu labiausiai patinka Rose vynas. Kadangi sumanimi keliauja nemazai pagyvenusiu zmoniu, todel kai ne kurie pasiekia forma. Beeinant link autobuso zvilgsnis nukrypsta i medi pasidabinusi oranzines spalvos vaisiais – apelsinmedi, todel kaip mazas vaikas begu fotografuoti.
Ilipus I autobusa apima miegas, tad pasiduodu dedes Miego vilionems ir nusnaudziu gera pusvalandi. Neuzilgo pasiekiame San Franciska, tad sustoje ties zveju prieplaukos paskutini karta nueinu atsisveikinti su Ramiuoju vandenynu, ir ties 39 docku besiilsinciais ruoniais. Belieka paskutinis San Francisko desertas – vaziavimas senuoju tramvajumi. Susimoku 6 USD uz kelione i viena puse ir paskutini karta vaziuoju kalnuotomis miesto gatvemis. Lyg viskas jau matyta, taciau kiekviena diena vis pamatai kazka naujo, tad miestas nenustoja zaveti. Viliuosi kad dar karta aplankysiu si nuostabu miesta, kuris vasara zavetu dar labiau nei ziema.

50 USD maistas;
6 USD bilietas senuoju miesto tramvajumi;
8 USD suvenyrai;

Rytoj laukia kelione I Cikaga

12 diena

Turbut pirma karta per visas atostogas normaliai issimiegu, atsikeliu 9 val ryto ir be zadintuvo. Be manes pabunda ir visas kambarys, tad dauguma, kaip ir as, laukiam savo eiles i dusa. Visi kalbame, kad sis hostelis tikrai nevykes ir as slapcia dziaugiuosi kad daugiau i sita ‘skyle’ nebesugrisiu. Sulaukes savo eiles skubu praustis, nes issiregistruoti reikia lygiai 10 valanda. Nusiprauses susidedu savo daiktus ir lygiai 10 valanda issiregistruoju. Mano skrydis 14 val, tad turedamas dar 4 valandas einu i miesta apsipirkti vyno. Uzsuku i gero vyno parduotuve, pabendrauju su pardaveja ir isigyju pora buteliu vyno uz 56 USD, kurie skirti man bei bendradarbei. Taip pat nuperku lauktuviu Cikagoje gyvenanciai pusbrolio seimai – dezute sokolado s San Francisko sokolado fabriko. Viska apsipirkes, dar nueinu i salia esancia uzkandine savo tradiciniams pusryciams. Pasistiprines ir saugiai susidejes vyna i lagamina, patraukiu link metro stoteles. Uz 30-40 minuciu keliones metro pasiekiu oro uosta, pereinu patikra ir prisedu rasyti savo memuaru. Jau kviecia i lektuva, tad memuarus pabaigiu rasyti lektuve. Tiesa sakant skrendu American Airlines lektuvu, kurie tikrai erdvus, su televizoriais ir radiju, galima istiesti kojas net mano ugio zmogui, tad jei kita karta kur nors toil skrisiu, tikrai imsiu sias avialinijas. Plius reikia pamineti super malonias stiuardeses, kurios kas 10 minuciu praeidavo su gerimais ir malonia sypsena. Va cia tai aptarnavimas, jokio sou, ne taip kaip Aeroflot ar nacionalinis lietuvos emigracijos vezejas Ryanair! Skrydis trunka 4 valandas, tad pirmasias dvi valandas groziuosi vaizdais pro lektuvo langa,nes pakilus i 10km auksti ne vieno debeselio, todel traukia fotoaparata ir iamzinu nuostabius vaizdus. Vel gaila kad neturiu veidrodinio fotoaparatu, nes su savo muiline tokie vaizdai neissisaugo. Bet vel gi isvaziavus i tokias ilgas atostogas igavau patirties, todel kita karta vaziuodamas zinosiu ko reikia ir ko ne. Cikagoje del laiko skirtumu nusileidziu 20:30. Kol kas cikagoje debesuota, bet as perskridau sniego audra, tad sniegas pasieks cikaga visai netrukus. Mane pasitinka pusbrolis, pasakoju savo nuostabius ispudzius is sauletos Kalifornijos ir pasiekiam namus. Atsidarom alaus, Daiva vyno ir megaujames pusbrolio daryta lasisa su ryziu ir salotu garnyru. Viskas taip skanu, kad iveikiam beveik viska. Jau apie 22 val vakaro, tad persikeliu visas nuotraukas is fotoaparato, dar paziurim tv ir visi namai miega lygiai vidurnakti.
Ryt laukia kelione i Cikagos zemutini miesta, Willis tower, akvariuma ir mokslo muzieju.

56 USD vynas;
8 USD metro kelione I oro uosta;
7 USD pusryciai;

13 diena

Belieka tik dvi dienos iki atostogu pabaigos, kurios tarsi nesibaigiantis saldus sapnas vis tesiasi ir tesiasi. Si kelione man palieka neisdildomus prisiminimus, tad i Dubaju net nesinori grizti, bet nieko kito nebelieka… Kadangi siandien norisi aplankyti Cikaga, todel be zadintuvo atsikeliu 9 val, papusryciauju ir susiziurejes visa keliones marsruta pusbrolio paprasau parodyti mano transporta priemone – Toyota Prius. Kadangi sis automobilis hibridas tad uzsiveda visai kitaip. Po trumpos pazinties su automobiliu ir navigacija, sedu savo pirmai kelionei JAV keliais link Willis tower, kuriame galima pamatyti Cikagos panorama. Kadangi visa nakti snigo, o siandien jau pliusine temperature, todel sniegas tirpsta, darosi rukas ir minties vykti I willis tower atsisakau, nes nieko nesimatys, tad nusprendziu vykti i Shedd akvariuma. Nors is namu pajudu 11 valanda, taciau savo tiksla pasiekiu tik 13 valanda. Nes keliones metu aibe kartu nuvaziuoja ne ten kur reikia, net ir su navigacijos pagalba. Pirma karta pasiekus Cikagos zemutini miesta, nesuprasdamas navigacijos pasuku i po zeme esancius kazkokius tunelius. Tad uztrunku apie pusvalandi kol randu isvaziavima. Plius kelione apsunkina jav keliu zenklu nebuvimas, kaip kad sukimas i desne esant raudonajam signalui nesant rodyklei. Tad kai tik uz manes vaziuojantys signalu ispeja, kad reikia judeti, suprantu kad galima sukti desnen ir esant raudonam signalui. Negana to navigacija rodo viska myliom, tad kai reikia atlikti posuki ji atlieku per velai arba per anksti. Siaip ne taip pasiekiu akvariuma, prisiparkuoju, sumoku 34 USD dolerius uz bilieta su visom ekspozijomis, filmais ir delfinu pasirodymu. Kaip ir daugelis jau aplankytu muzieju, sis akvariumas atrodo ispudingai – suskirstytas i aibe ekspoziciju. Kadangi akvariumas uzsidaro 17 valandu, tad pasiplanuoju laika ir einu dometis visais akvariumais. Isskirti ne vieno negaliu, nes visi labai idomus. Patiko tiek akvariumai, tiek 4D Ledynmecio filmas bei delfinu pasirodymas. Laikas greit prabega, tad viskas uzsidaro ir lieku be pietu. Visi muziejai uzsidaro tokiu paciu metu, tad surukau cigarete ir tusciu pilvu lipu automobili ir suvedes namu adresa pajudu. Kol namus pasiekiu, praeina pusantros valandos, nes ismanioji navigacija noredama isvengti kamsciu nurodu alternatyvu kelia, todel kelione pavirsta pazintine kelione po ivairius cikagos rajonus. Pries namus pasiekiant, salia esancioje picerijoje paimu didele peperoni pica su alyvuogemis. Pica pavaisinu pusbroli ir jo zmona, tad uz pusvalandzio is dideles picos lieka tik ipakavimas. Vakare nuvykstam i lietuviska restorana, kuriame pasiimu bulviniu blynu, kuriu neiveikiu ir likusia dali susidedu i pakuote. Kavineje prie musu prisijungia pusbrolio draugai, tad iveikiam buteli degtines su smetoniska gira ir grizus namo atsigulu saldziam miegui.

34 USD bilietas i akvariuma;
22 USD parkavimas;
22 USD pica;

14 diena

Paskutiniaja diena leidziu sau patinginiauti, tad nieko neplanuoju ir iki 17 valandos vakaro laika leidziu namuose – susipakuoju lagaminus ir psichologiskai ruosiuosi kelionei i sauletaji Dubaju. Paskutiniji vakara su pusbrolio seima nutariam leisti ne namuose. Tad pasipuose patraukiam link japonu restorano, kuriame virtuves sefes gamina maista tiesiai pries mus, kart kartemis pradziugindamas Sake. Mazumele apgirte patraukiam link vyno restorano, kuriame isrenku balta bordo vyna ir keldamas taure dalinuosi ispudziais. Kita diena skrydis laukia ilgas ir sunkus, nes is Cikagos teks skristi i New York‘a, is New York i Maskva ir tik tada i Dubaju. Laukia 20 valandu skrydis. Tad grizes namo neinu miegoti ir prie viskio taures su pusbroliu toliau snekuciuojames. Po 4 valandu isvykstam is namu ir isedes i Lektuva islipu is jo tik kita diena. Jegu nera, bet ispudziu daug ir nesigailiu pasirinkdamas atostogas JAV.

4 thoughts on “Dviejų savaičių kelionė po JAV”
  1. Jauciasi, kad ponas Liudas , rasydamas si straipsi norejo pasigirti kad gerai moka anglu kalba.

2. Romai 10, sąmokslo teorijų visokių galima prisikurti :).
    O man patiko idėja.

3. Nors neperskaičiau, nes nemoku taip gerai angliškai, bet manau, kad tai reprezentacinis straipsnis apie Lietuvą užsieniečiams. Juk ir jie googlina ir ieško info 🙂 Tik tai neturėtų tapti dažnu reiškiniu, nes čia visgi lietuviška svetainė

4. Romas10, galima pagalvot, būta čia kuo girtis, kad mokama užsienio kalba. Tuo girtis gali nebent nomenklatūrinės iškasenos. Mano kartai čia elementari, savaime suprantama kasdienybės dalis. Na, panašiai kaip tamstos kartai buvo elementari ir savaime suprantama kasdienybės dalis – kolūkiai, pionieriai, spaliukai ir t.t.

O pati idėja man patiko. Tik manau, kad jei jau pilnai reprezentacinį turistinių maršrutų pasakojimą daryt, tai gerai būtų ir directions how to get there 🙂