Balanžio pabaiga. Pakankamai apniukęs šeštadienio rytas ir dangumi plaukiantys debesiukai mažai nuteikia kelionei, tačiau mūsų ketvertukas visvien ryžtingai sėda į automobilį ir dulkėtais keliukais pajuda Karlšteino link.

Kelionė iš Prahos neprailgsta – iš pradžių judame pagrindiniu keliu ir grožimės miesto vaizdais, kuriuos ilgainiui pakeičia priemiesčių ir galiausiai mažų pakelės miestelių bei čekiškos gamtos peizažai. Po nepilnų 40 minučių pasiekiame Karlštejną ir parkuojame savo automobiliuką mokamoje aikštelėje, kadangi ne miesto gyventojams įvažiavimas į senamiesčio teritoriją draudžiamas.

Pirmi Karlštejno vaizdai nenuteikia romantiškai – pilies nematyti, aplink tik automobiliai, suvenyrų bei maisto kioskeliai, o taip pat vietiniai verslininkai „gaudantys“ turistus, kurie sutiktų iki pilies prasivažiuoti arklių traukiamais ekipažais. Nors laukia ir pakankamas kelio gabalas, šio malonumo skubiai atsisakome, kadangi vistik nepigu. Geriau trumpam prisėdame mažoje lauko kavinukėje ir pasmaližiaujame ledais. Pasirodo saulutė ir įkvepia mus tolimesnei kelionei pėstute.

Iki pagrindinės senamiesčio gatvės, netoli. Paėjėję kurius 100 metrų, pasukame už kampo ir štai – vėl suvenyrai (viduramžiški kardai, lankai, miesto simbolika puošti puodeliai bei kitos smukmenos), pavieniai turistai bei ant kalno stūksanti Karštejno pilis.

XIV a. Šventosios Romos Imperatoriaus bei Bohemijos karaliaus Karolio IV-ojo užsakymu pastatyta gotikinė Karlštejno pilis, yra ko gero viena lankomiausių ir žinomiausių Čekijos pilių. Ir ne veltui, juk pirmiausia patraukia tiek pačios pilies grožis, primenantis vaikystės pasakas, tiek ir jos pasiekiamumas – kandangi pats Karlštejno miestelis yra įsikūręs apie 30 km atstumu nuo Prahos. Tad nenuostabu, kad visus metus čia plūsta tiek vietiniai čekai, tiek ir atvykstantys iš svečių kraštų.

Neskubėdami įsiliejame į gatvės ritmą ir pamažu traukiame pilies link, stebėdami aplink bruzdančius vietinius gyventojus, protarpiais stabtelėdami paspoksoti į suvenyrus arba pafotografuoti. Po gerų 15 minučių įveikiame pirmąją kelio atkarpą ir pradedame kopti pilies link. Keliukas pakankamai status, tačiau atsiveriantys vaizdai, priverčia pamiršti visus nepatogumus. Ir ties pirmu posūkiu laukia staigmena – viduramžiškai apsirėdęs pilies paukštininkas, pageidaujantiems siūlantis nusifotografuoti su paukštyne laikoma pelėda. Paukštis įspūdingas, o ir prašoma kaina nėra labai didelė (apie 5 Lt.), tad ilgai nesvarstę sustojame trumpai fotosesijai. Pora kadrų ir vėl į kelią. Prasideda sunkiausioji kopimo į statų šlaitą dalis, kurios pabaigoje – dar viena suvenyrų parduotuvėlių bei kavinukių virtinė, kuriai pasibaigus pasiekiame pilies vartus.

Karlštejno pilis. Pasakiška. Viduramžiška. Atveria savo vartus ir bando pasidalinti savo turtinga istorija. XIV a. Šventosios Romos Imperatoriaus bei Bohemijos karaliaus Karolio IV-ojo užsakymu pastatyta gotikinė pilis savo laiku patyrė nemažai. Iš pradžių pagrindinė šios pilies paskirtis buvo saugoti minėto imperatoriaus/karaliaus turtus – ypač sukauptą Karolio IV šventųjų relikvijų kolekciją bei karūnos brangakmenius. Prasidėjus husitų karams šioje pilyje su pertraukomis bemaž 200 metų buvo saugomi ir visos Čekijos karūnos brangakmeniai.
Pilis buvo ne kartą perstatoma, pradinį savo pavidalą ji įgavo XIV a., vėliau perstatinėjant pilis įgavo velyvosios gotikos ir renesanso elementų, kol galutinį savo pavidalą įgavo po XIX a. vykusios rekonstrukcijos.

Neskubėdami pasiekiame savo kelionės tikslą – didįjį pilies kiemą, iš čia atvykusieji gali vykti į organizuojamas ekskursijas po pilies menes (yra du skirtingi turai) arba leistis savrankiškai tyrinėti pilies kiemus bei atsiveriančius vaizdus. Dar keletas nuotraukų bei ekskursija po pilį ir mūsų laukia kelionė namo.

Keletas patarimų norintiems aplankyti Karlštejną:
– Rekomenduoju kaip vienos dienos arba pusės dienos išvyką. Palyginti nesudėtingas susisiekimas. Iš Prahos centrinės traukinių stoties galima nuvykti dviaukščiu traukiniu: keliones trukmė – 40 min. traukiniai važiuoja kas 30 min., kaina apie 60 CZK. Galima vykti ir automobiliu.
– Norintiems apsilankyti pilyje reikėtų iš anksto pasiskaityti ir susižinoti darbo laiką bei būti pasiruošusiems mokėti už ekskursiją anglų kalba apie 250 CZK, nes kitaip į pilies vidų nepateksi. Taupantys gali tiesiog užlipti pagrindiniu keliu iki pilies ir pasivaiksčioti po pagindinį bei keletą šalutinių pilies kiemų. Informacija apie pilies lankymo laiką, kainas bei kt. informacija – http://www.hradkarlstejn.cz/en/
– Be pilies, siūlyčiau apsilankyti gretimais esančiame vaškinių figūrų muziejuje ir tiesiog pasivaikščioti apačioje esančio miestelio gatvėmis.

3 thoughts on “Čekija: Karlštejnas”
  1. …malonu skaityti apie kelionėlę „po savo kiemą”…ir aš ten buvau, šį bei tą mačiau :), o iš rašinio, daug naujo sužinojau. Ačiu. 🙂

2. Smagu kad patiko, o ypač visa Lietuvą apkeliavusiam kelionių vilkui.
    Anksčiau daug keliaudavau, daug pamatydavau, daug nuotykiu patirdavau 🙂 O dabar pasenau… pradėjau keliauti knygų puslapiais, ir daug ką iš naujo atradau… Ačiū monografijoms (ir jų autoriams) apie Papilę ir Viekšnius atskleidusioms nemažai paslapčių 🙂

3. …? netyčia atsiverčiau Jūsų anketą, o gi „seniukas” (Jūs), mano vaikų metų :-DDDDD…geras 🙂