Aplink Lietuvą I etapas 2010 04 29 – 05 06. Antra diena.
Sveiki. Antros dienos maršrutas: Smilgiai-Čeriaukštė-Gineičiai-Butautai-Juostaviečiai-Drabūnai-Žvejotgala-Didžioji Panemunė-Kuldūnai-Straugaliai-Germaniškis-Kukuliai-Juljanova-Nemunėlio Radviliškis-Muoriškiai I-Pučiakalnė-Putrinė-Sandariškiai-Rigmantiškiai-Dauguviečiai-Ruobežiai-Strelniekai-Gerkai-Simaniškiai-Brukos-Upės Sėta-Nemunėlis-Lujėnai II-Smaltiškiai- Vaskališkiai-Punduriai-Kuokaviečiai-Gailiai-Geniai-Garjoniai-Puogeliškiai-Franciškis-Tamošiūnai II-Gražiškiai- Gilupis-Simaniai-Rimšiai- Pakriaušė-Pūteliai-Bruzguliai-Kvetkai-Vanagynė-Andrišonys-Ratkūnai-Suvainiškis-Taručiai-Kalniečiai-Janava-Kavoliai.
Taigi. Pakankamai patogiai išsimiegoję daržinėje, penktadienį kilome gana anksti. Aštuntą valandą ryto jau mynėme pedalus. Nemunėlio Radviliškyje apžiūrime Švč. Mergelės Marijos bažnyčią (nuo 1854 m.), evangelikų reformatų bažnyčią, pastatytą 1887-1890 metais. Minam toliau, nekantriai laukdami, kada privažiuosime atkarpą, einančią palei Nemunėlio upę. Neapvylė. Dešinėje – Biržų giria, kairėje, tai nutolstantis, tai vėl prie pat keliuko priartėjantis, gražuolis – Nemunėlis. Kitam upės krante, braliukai latviukai. Oras puikus, Vytautas maudosi. Dauguviečių kaime aplankome režisieriaus, aktoriaus ir pedagogo Boriso Dauguviečio tėviškę. Gražioje vietoje Borisas gimė, įsivaizduoju, kiek tais laikais upėje žuvies buvo…kaži, ar Borka žvejojo ? Tam pačiam kaime, palei upę pastebiu keistą statinį-griuvėsius iš akmenų. Vėliau sužinome, kad tai prieškarinės statybos namų „apšildymo sistema“. Iš akmenų pastatydavo kaminą, o paskui iš medžio aplink „lipdydavo“ namą. Namui sudegus, kaminas likdavo riogsoti, stebindamas tokius prašalaičius, kaip mes ;).
Pakeliui dar apžiūrime Kvetkų bažnyčią su varpine ir Suvainiškio bažnyčią. Per dieną praminame 95 km. Šis etapas daug įdomesnis už pirmąjį – miškas, upė, geras vieškeliukas (apie 95%), nors dar vis lygumos, kaip sakoma, neminsi-nevažiuosi . Kavolių kaime, kaupiantis lietaus debesim, pusę aštuonių vakaro, stojame jaunam pušynėlyje, nakvynei. Spėjame iki lietaus. Naktį „lengva“ audrikė su gausiu, bet trumpu lietumi. Atlaikėme, ir mes ir palapinės . Tiesa, dar vakare skambino kaimynas Laimonas ir teiravosi, kaip sekasi. Atsakius, kad gerai, kaimynėlis mus „nudžiugino“ – kad šiuo momentu Šiauliuose „dangus maišosi su žeme“, ir gurkšnodami šnapsiuką, su kitu kaimynėliu, stebi, kaip po kiemą laksto plastikinis stalas su kėdėmis …ir… ir sako įsivaizduoju, kaip naktį jūs sraidysit su palapinėm ir dviračiais…šūdžius tikras…chebros liūdesiui, neskraidėm.