Anykščių regioniniame parke labiausiai yra lankomas didžiausias rajone Rubikių ežeras (esantis 12 km nuo Anykščių miesto). Rubikių ežeras yra Rubikių hidrografinio draustinio dalis.

Ežero plotas 986 ha. Giliausia ežero vieta yra apie 16 metrų. Aplinkui ežerus įrengtos 9 stovyklavietės, čia niekada netrūksta poilsiautojų. Rubikių ežeras jungiasi su Limino, Dusyno, Mūšėjaus ežerais. Į ežerus įteka keli maži upokšniai ir Laimučio upelis, vandens perteklius nuteka Anykštos upele į Šventosios upę.

Rubikių ežere priskaičiuojama 16 salų, kurių kiekviena turi pavadinimą. Stovyklavietėje „Esina” galima išsinuomoti valtį ar vandens dviratį, gauti jus dominančią informaciją apie poilsiavimo galimybes.

Kad poilsis čia atvykusiems būtų patrauklesnis, siūlome dviejų dienų maršrutą valtimis šiais ežerais. Išplaukiame iš Rubikių ežero prieplaukos šiaurinėje ežero dalyje. Ir jau dabar galėsime gėrėtis ežero puošmena – salomis, turinčiomis vaizdingus pavadinimus. Bet pirmiausiai sustojus rytiniame Rubikių ežero kyšulyje, siūlome aplankyti Piliakalnio piliakalnį.

Kitas sustojimas – Kriokšlio stovyklavietė ir kaimynystėje vingiuojantis vaizdingas Kriokšlio upelis, čia galėsite pailsėti ir pasimaudyti. Toliau plaukiame i pietinę ežero dalį.

Antrasis sustojimas prie Bijeikių piliakalnio (dar vadinamo Papilių kalnu), esančio Rubikių ežero pietinio kranto kyšulyje, Dusyno ežero vakariniame krante. Čia I tūkstantmetyje buvo įtvirtinta senovės gyvenvietė.

Praplaukus Dusyno, Limino ir Mūšėjaus ežerus apsistojame poilsiavietėje nakvynei. Čia galėsime aplankyti netoliese esantį Buivydų piliakalnį, šalia Laimučio upelio.

Ryte grįžtama atgal, pailsėti ir išsimaudyti galima Varnagrotės saloje. Po pietų priplaukiame Pertako salą, kurioje yra Rubikių piliakalnis.

Žygis baigiamas Rubikių ežero prieplaukoje. Viso vandens maršruto ilgis – 18,5 km.

Informaciją parengė: Anykščių turizmo informacijos centras