Strėvos upės ilgis Kaišiadorių rajone – apie 35 km. Plaukti pradėjome Kudonių kaime, netoli Ilgio ežero.    Buvome nustebinti. Iš vienos pusės – tyla ir ramybe, o iš kitos – upės pateiktomis staigmenomis.

Galima sakyti, kad maršrutas susideda iš trijų dalių. Jau plaukimo pradžioje pirmosios kliūtys – upės vingiai, įvirtę medžiai, žemi tilteliai.

Daugiau „pasportuoti“ tenka Pastrėvio tvenkinyje, kur beveik nėra srovės. Ties Pastrėvio HE baidares tenka persinešti.  Čia pat galima papietauti už medinio stalo.

Ties Bačkonimis plaukiančių laukia dar daugiau kliūčių, stipri srovė, o nepatyrusių – galbūt pirmieji virtimai. Reikia įdėti daugiau pastangų, norint laviruoti, o vietomis tenka gerai pagalvoti, kaip apiplaukti kliūtis.

Prie Žiežmarių pasitinka jau kitokia Strėva. Iš tolo akį traukia saulės apšviestas bažnyčios bokštas. Pamažu dingsta kliūtys, vingiai. Tai antroji dalis, kai Strėva ramiausia, tiesi. Prasidedanti prieš Žiežmarius ir besitęsianti beveik iki Bijautonių. Pasikeičia ir gamta – baigiasi medžiais apaugę, vietomis srovės išgraužti ir aukštoki šlaitai. Aplink – laukai, dirbantys traktoriai. Mėgstantiems ekstremalų plaukimą šis ruožas gali būti nuobodus. Tačiau ir jį sugebame išnaudoti savaip – lenktynėmis ir kitais žaidimais.

Artėjant prie Bublių pasijuntame arčiausiai gamtos – ramybė, pakrante šuoliuojančios stirnos, daugiau paukščių – pabaidytos kyla antys, gulbės, gervės.   Upės srovė pradeda rimti – plaukiame į Bublių tvenkinį. Čia antrą kartą tenka persinešti baidares, pakeliui apžiūrint dar vieną veikiančią hidroelektrinę.

Trečioji kelionės dalis – vėl kitokia Strėva. Srauni ir akmenuota. Vandens kritimas staigesnis, vienas kitas įvirtęs medis ir akmenys, akmenys… Retas kuris išniręs iš vandens. Todėl akylai stebime, stengiamės  jų  išvengti. Ne visada pavyksta, stringame. Akmenuotoji Strėva tęsiasi iki vagos praplatėjimo.

Pasigrožime Strėvos atodanga ir kelionę baigiame prie netoli Kruonio HAE esančių ženklų, draudžiančių plaukti toliau.   Kaišiadorių rajone besidriekiančią upės atkarpą įveikėme per 8 valandas. Kadangi turėjome užsibrėžę tikslą, mažiau ilsėjomės pakrantėse, daugiausia laiko praleidome irkluodami. Beje, stabtelėjimui papietauti yra gražių vietų, o apsistoti su palapine plaukdami gavome pasiūlymų iš pakrantėse įsikūrusių sodybų savininkų. Norintiems plaukti Strėva kelias dienas siūlome pradėti kelionę kitame rajone, netoli Semeliškių.

Baidares nuomojome Degučių sodyboje, įsikūrusioje Liutonių k. Čia gavome ir visą pagalbinę amuniciją, reikalingą vandens kelionėje, ir naudingus šeimininkų patarimus.

Plaukiant upe, netoliese galima aplankyti:

Bačkonyse:
1. Pastrėvio HE
2. Mūro Strėvininkų piliakalnis

Žiežmariuose:
3. Žiežmarių šv. apaštalo Jokūbo bažnyčia
4. Laisvės paminklas
5. Sinagoga
6. Žiežmarių miestelio salė
7. Žiežmarių dvaras Žiežmariuose taip pat galima pamatyti žydų kapines, užvažiuojamuosius namus – austeriją, aludininko namą, buvusį „magaziną- sandėlį”.

Parduotuvės Žiežmariuose: Žaslių g. 11, Žaslių g. 53, Kauno g. 2/1

11. Lašinių piliakalnis
12. Strėvos atodanga

Baigus plaukti:
13. Kruonio HAE (Iš anksto galima susitarti su administracija dėl ekskursijos grupei. Tel. 8 528 30259) 14. Maisiejūnų piliakalnis

Kaimo turizmo sodyba ir baidarių nuoma: „Degučių sodyba”
Liutonių k., Kaišiadorių r. sav.
Tel. 8 652 86056; 8 652 40649

Informacijos šaltinis: Kaišiadorių turizmo ir verslo informacijos centras