Dviračių trasa aplink Platelių ežerą

Atstumas: 26 km;
Trukmė: 1 diena;
Danga: žvyrkelis (8 km), asfaltas (18 km)
Sudėtingumas: lengva

Jei nori pažinti sodrias Žemaitijos spalvas, pamatyti Platelių ežero salas, pusiasalius, užutėkius, apvažiuok Platelių ežerą dviračiu.

Tai žiedinis, 26 km ilgio maršrutas. Keliaujant juo, galima aplankyti Platelių miestelį, Beržoro kaimą, militarizmo ekspoziciją, privačią L. Černiausko meno galeriją-kūrybines dirbtuves, Užpelkių piliakalnį, pamatyti Pakastuvos telmologinį, Laumalenkų hidrografinį, Paplatelės botaninį-zoologinį, Juodupio botaninį draustinius, Plokštinės gamtos rezervatą (primename, kad pastarajame lankytis draudžiama be Žemaitijos nacionalinio parko direkcijos leidimo).

Keliaujant aplink Platelių ežerą, akį džiugina kalvotas kraštovaizdis, įdomūs turistiniai objektai, patogiai įrengtos stovyklavietės, švarus vanduo.

Šiuo maršrutu keliauti galima savarankiškai arba su Žemaitijos nacionalinio parko direkcijos gidu (teirautis Platelių lankytojų centre).

*   *   *

Platelių miestelis skaičiuoja jau šeštąjį šimtmetį. Jį puošia medinė tašytų rąstų XVIIIa. Šv.Petro ir Povilo bažnyčia, XIXa. varpinė ir XIX a. dvaro sodybos pastatai. Parke yra net trys gamtos paminklais paskelbti medžiai: storiausias Lietuvoje uosis, vadinamas Raganos uosiu, vinkšna ir liepa. Platelių dvaro svirne pamatysite Užgavėnių kaukių ekspoziciją, archeologinių radinių.

Nusileidę prie ežero, pirmiausiai nuvažiuokite iki apžvalgos aikštelės. Į kairę nuo jos yra įsikūręa 4,1 km ilgio Šei­rės gamtos takas. Keliaudami juo pamatysite Šeirės mišką, Gaudupio (Šeirės) pelkę, Piktežerį, vietovei būdingas ir retas augalų, grybų bei gyvūnų rūšis.

Šalia Beržoro ežero rasite seną gatvinį Beržoro kaimą. Čia yra 14 koplytėlių – kalvarijų stočių. Be galo išraiškinga ir grakšti Beržo­ro bažnyčia.

Buvusiame akmeniniame Babrungėnų vandens malūne, statytame 1816 m., sutiksite linksmą žemaitį dailininką Leonardą Černiauską – čia jis įsirengęs meno galeriją-kūrybines dirbtuves, kur eksponuojami jo tapybos ir medžio darbai bei surinkti senoviniai daiktai.

Iš Babrungėnų šiek tiek grįžkite atgal ir sukite į dešinę, Plokštinės link. Apie 7 km kelias tęsiasi per gūdžius miškus. Plokštinės gamtos rezervatas apima rytinę Plokšti­nės miško dalį su įspūdingais Juodupio ir Uošnos pelkynais, gyvybingais šaltiniais, upeliukais.

Toliau važiuodami Paplatelės pažintiniu taku (ilgis – 2,3 km), pamatysite Sultekio (Minijos) tvenkinį ir jo pakrantėse tautodailininkų sukurtas medžio skulptūras.

Nuo Paežerės Rūdaičių iki Užpelkių 4 km. važiuokite Platelių ežero pakraščiu. Aplankykite Pakastuvos telmologinį draustinį, kur iš stebėjimo bokštelio galėsite stebėti čia gyvenančius retus paukščius. Žemaitišku peizažu pasimėgaukite užlipę ant Užpelkių piliakalnio.

Informacijos šaltinis: Žemaitijos nacionalinio parko direkcija

One thought on “Aplink Platelių ežerą”
  1. sveiki, jei kas keliavote siuo marsrutu dviraciais, parasykite ar yra suzymetos nuorodos, kryptys teisingam judejimui nurodyta trasa?