Rusijos Žvaigždžių miestas (rus.k. Звёздный городoк) pavadintas taip ne todėl, kad jame gyvena garsiausios kino ar pop muzikos žvaigždės. Nuo 1961 šiame mieste gyveno kosmonautai – didžiausi sovietų ir Rusijos kosminių programų herojai su savo šeimomis. Šiandien Žvaigždžių miestas labiau primena tyrinėtojų utopiją, bet jį vis vien labai įdomu aplankyti.

Anksčiau šioje vietoje įkurta slapta oro pajėgų bazė, net ir pagal sovietinius standartus buvo labai stipriai saugoma. Ji nebuvo pažymėta nė viename sovietinių laikų žemėlapyje ir slėpėsi tankiame miške, maždaug 30 km. į šiaurės rytus nuo Maskvos.

Sovietų kosmoso programoms plečiantis, atsirado poreikis įsteigti kosmonautų mokymo centrą. Pastačius jį, perspektyvūs būsimi kosmonautai ėmė kraustytis čia su šeimoms. Karinis objektas pamažu peraugo į teisėtą, bet uždarą miesto tipo gyvenvietę ir taip gimė Žvaigždžių miestas. Jo ribose iškilo paštas ir kino teatras. Buvo pastatyta geležinkelio stotis ir pora mokyklų. Rafinuotą miestiečių vaizduotę kurstė vizijos apie įspūdingiausias parduotuves. Bet…

1990-aisiais, po Sovietų Sąjungos subyrėjimo, paslapties uždanga nuo Žvaigždžių miesto pagaliau buvo nuplėšta ir jis tapo prieinamu visuomenei. Pirmą kartą lankytojai galėjo pamatyti baseiną, kuriame kosmonautai praktikuojasi vaikščioti po vandeniu lyg kosmose. Arba milžinišką centrifugą, kurioje pašėlusiu greičiu įsukami būsimi kosmonautai, patiria 8 kartus didesnę apkrovą, nei įprastai.

Šiandien, visa eilė Rusijos turistinių organizatorių siūlo specialias ekskursijas į Žvaigždžių miestą ir net galimybę, apsirengus kosmonauto kostiumą, išbandyti svaiginančią centrifugą ar pabuvoti kosminiame laive, kuriame per parabolinę trajektoriją imituojama nesvarumo būsena. Net ir tiems, kurie nori likti tvirtai stovėti ant žemės, Žvaigždžių miestas gali pasiūlyti įdomios veiklos. Pvz. planerariume galite įgyti šiokios tokios kosmonauto patirties ir išmokti valdyti kosminį laivą bei orientuotis tarp tūkstančių žvaigždžių. Kosminių kelionių muziejuje metu galima apžiūrėti įspūdingą senovinių skafandrų ir atsiskyrusių kapsulių kolekciją. Aplankyti kosmonauto Gagarino kabinetą ir pamatyti knygą, į kurią, sakoma, reguliariai prieš skrydžius pasirašinėdavo kiekvienos įgulos narys.

Jei pavyktų aplankyti vietovę liepos 4-ąją, tuomet galėtumėte patirti Žvaigždžių miesto šventės siautulį NASA darbuotojų namuose. Amerikietiško stiliaus namai Žvaigždžių mieste „sudygo” po 1990-ųjų ir dabar jie labai išsiskiria iš visos Chruščiovo eroje pastatytos betono pastatų jūros.

Žvaigždžių miestas lankytojus priima ištisus metus, išskyrus savaitgaliais ir Rusijos Nacionalinių švenčių dienomis. Reikalingi specialūs leidimai. Todėl norėdami aplankyti miestą, kreipkitės į kelionių organizatorius kuo anksčiau. Organizatorių sąrašą nesunkiai rasite į internetinę paiešką įvedę „star city russia tour“.