Šiaurės jūros pakrantėje plytinčios pasaulio gamtos paveldui priskirtos Vatų marios (vok. Wattenmeer) apima maždaug 10 000 m² plotą, t.y. abu Šlėzvigo-Holšteino ir Žemutinės Saksonijos nacionalinius parkus bei Olandijos Vatų marių rezervatą.

Dėl Vatų marioms būdingos didelės kraštovaizdžio įvairovės išskirtiniame gyvenamajame plote yra daugiau nei 10 000 gyvūnų ir augalų. Seklumos, tankios jūržolės ir minkšti dumbliai – tai daugumos gyvūnų maisto šaltinis. Priekalnėse, salose ir mažose druskų salelėse (vok. Halligen) žydinčios druskėtos pievos persipina su baltais paplūdimiais ir kopomis. Milijonui migruojančių paukščių Vatų marios yra nepamainoma tarpinė stotelė ir poilsio vieta.

Geologiniu požiūriu Vatų marių kraštovaizdis dar labai jaunas – jam tik 10 000 metų. Vėjas ir laikas nuolat keičia jo formas. Kas šešias valandas atoslūgio ir potvynio veikiamas kraštovaizdis magiškai kinta akimirksniu.

Tai pamatyti ir patirti bet kuriuo metu galite ir Jūs! Kintantis vandens lygis suteikia galimybę keliauti po seklumas ar salas ir mažąsias druskų saleles. Pasivaikščiodami jūros dugnu (geriausia su gidu) patys pajusite vėjo, vandens ir bangų žaismą, galėsite stebėti milžiniškų paukščių būrių „meistrišką pilotažą“ ir galbūt pasiseks pamatyti tolumoje saulėje besikaitinančius ruonius.