Nuotykių ir aštresnių pojūčių ištroškusius turistus šiemet Islandja vilioja nauja atrakcija – nusileidimu į Thrihnukagigur ugnikalnio kraterį.

Thrihnukagigur ugnikalnis yra iškilęs už 30 kilometrų į pietryčius nuo Islandijos sostinės Reikjaviko. Tai naujas turistų traukos objektas šalyje, pritraukiantis vis daugiau dėmesio. Tai vienintelis miegantis ugnikalnis, į kurio kraterį galima nusileisti ir apžiūrėti jo magmos židinį, dar kitaip vadinamą magmos rezervuaru arba kamera.

Dažniausiai tai yra didelis išsilydžiusių uolienų lavos telkinys po žemės pluta, maždaug 1-11 kilometrų gylyje, kur susidaro labai didelis slėgis. Laikui bėgant jis gali suskaldyti aplinkines kietas uolienas, taip susikuriant išeigoms, per kurias magma kyla į paviršių, galiausiai išeidama į Žemės paviršių per ugnikalnio išsiveržimą. Tačiau Thrihnukagigur ugnikalnis yra ypatingas tuo, kad lava magmos židinyje susigėrė atgal į žemę ir jame liko tik sukietėjusios uolienos.

Thrihnukagigur ugnikalnis paskutinį kartą buvo išsiveržęs prieš 4000 metų, po savęs palikdamas maždaug 4×4 metrų skersmens atvirą skliautą. Thrihnukagigur ugnikalnio magmos židinys yra apie 120 metrų gylio ir jo dydis dugne siekia apie 50×70 metrų. Islandijos turistinių kelionių organizatorius, suteikia unikalią galimybę norintiems išvysti ir patyrinėti magmos židinį.

Su kranu sujungtas keleivinis krepšys, kuriame telpa 5-6 žmones yra nuleidžiamas per kraterį į 120 metrų gylį. Tai trunka vos 7-8 minutes. O magmos židinio viduje lankytojams leidžiama pasilikti apie valandą laiko, per kurį jie suspėja apžiūrėti milžinišką Thrihnukagigur ugnikalnio stemplės dugną ir pasigrožėti jo uolienų spalvingumu.

Tiesa, ekskursijos į Thrihnukagigur ugnikalnį vyksta tik vasaros sezonu. Artimiausia numatyta 2013 metų gegužės 15 dieną.