Šv. Angelo pilis (Castel Sant Angelo) – tai didelė, cilindrinės formos gynybinė tvirtovė, pastatyta tarp 135 ir 139 metų, ant Tiberio upės kranto kaip mauzoliejus imperatoriui Publijui Elijui Trajanui Adrianui – šiuo metu plačiau žinomam tiesiog kaip Adrianas. Adrianas buvo trečiasis iš „penkių gerųjų imperatorių“. Jis mirė 138 m. Iš pradžių buvo palaidotas Puteolyje prie Bajės, sodyboj, priklaususiai Ciceronui, po to jo palaikai buvo perkelti į Domicijos sodus Romoj. O, kai Antonijus Pijus 139 metais baigė statyti Adriano mauzoliejų, liepė Adriano kūną kremuoti ir ten perkelti su jo žmonos Vibijos Sabinos ir pirmojo įsūnio Liusijaus Elijo pelenais. Adrianas buvo sudievintas.

Tuomet Adriano Mauzoliejus buvo didingiausias, po  Koliziejaus, romėniškas architektūros šedevras. Ilgainiui Mauzoliejuje buvo laidojami Romos imperatoriai ir jų šeimos nariai. Tik vėliau jis perorganizuotas į gynybinį statinį ir kalėjimą, kuriame kalėjo visiems puikiai žinomas grafas Kaliostro. Dar vėliau, neramumų metais, tarnavo kaip popiežių tvirtovė.

Švento Angelo tvirtovės pavadinimas kilo iš legendos. Pasakojama, kad VI amžiuje ant tvirtovės nusileidęs angelas įsidėjo kalaviją į dėklą kaip ženklą, kad Dievo malonė suteikta ir baigsis baisi 590-tų metų maro epidemija.

Dabar, Šv. Angelo pilyje įsikūręs Šv. Angelo pilies nacionalinis muziejus, kuriame galima apžiūrėti prabangius renesanso laikų popiežių apartamentus, kalėjimo kameras, lobių kambarį ir t.t. O, užlipus į pilies viršų, atsiveria vaizdas į Tiberio upę ir Viktoro Emanuelio II tiltą.

Šv. Angelo pilis yra sujungta su Šv. Petro bazilikos požeminiu koridoriumi, vadinamu Passetto di Borgo.