Skara Brae – paslaptingos neolitinių laikų gyvenvietės griuvėsiai, išlikę nuo 3100-2500 m. pr. Kr. iki mūsų dienų, Skaill įlankoje, vakarinėje Škotijos pakrantėje.

Manoma, kad Skara Brae gyventojai buvo išskirtinių keramikinių indų gamybos meistrai.

Skara Brae sudaro dešimt sugrupuotų namų, sustatytų iš plokščių akmenų ant žemės, ir nesutvirtintų tarpusavy jokiu skiediniu. Atsižvelgiant į namų skaičių, panašu, kad Skara Brae bendruomenę sudarė, ne daugiau kaip penkiasdešimt žmonių.

Viduje akmeninių šios gyvenvietės namų, galite išvysti akmeninius baldus: spintas, indaujas, fotelius ir t.t. Vietovėje taip pat buvo rasta daug mįslingų, iš akmens išskaptuotų dirbinių. Apie jų paskirtį mokslininkai iki šiol karštai diskutuoja.

Skara Brae dabar yra įrašyta į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Gyvenvietę galite aplankyti nuo balandžio 1 iki rugsėjo 30 dienos, visomis savaitės dienomis nuo tarp 9.30 ir 17.30 val.; o nuo spalio 1 iki kovo 31 dienos, visomis savaitės dienomis tarp 9.30 ir 4.30.

Įėjimo kaina kinta pagal sezoną: vasarą suaugusiems £6.70, vaikams £3.35; o žiemą: suaugusiems £5.70, vaikams £2.85