Sakoma, kad Londono, Beikerio gatvės 221b numeriu pažymėtas namas turi kuo puikuotis prieš kitus, nes jam priklauso vienas žinomiausių adresų Pasaulyje.

Viso pasaulio tikri detektyvų mėgėjai šį adresą puikiai atsimena ir žino. Tokiu adresu pažymėtame name garsus britų rašytojas Arturas Konanas Doilis savo knygų puslapiuose įkurdino legendinį seklį Šerloką Holmsą ir ištikimą jo padėjėją – daktarą Vatsoną. Šis namas, kurio šeimininkė buvo misis Hadson, daugiau kaip 20 metų buvo garsiųjų herojų buveinė. O dabar, šiuo adresu pažymėtame name yra įsikūrusi viena populiariausių turistinių Londono atrakcijų – Šerloko Holmso muziejus.

Pirmą kartą muziejus atvėrė duris turistams 1990 metais ir greitai išpopuliarėjo.

Keturaukštis namas, kuriame šiandien įrengtas Šerloko Holmso muziejus, buvo pastatytas dar 1815 metais ir tarp 1860-1936 metų jame veikė nakvynės namai. Čia, įkurdinus muziejų, pastato interjeras buvo pakeistas taip, kad kuo labiau primintų Arturo Konano Doilio knygų puslapiuose sukurtą pasaulį. Kiekvienas šio namo lankytojas dabar gali net tik pajusti, bet ir išvysti, kas supo jų mylimus personažus.

Muziejus įsikūręs visuose keturiuose pastato aukštuose. Pirmame aukšte lankytojus pasitinka ir išlydi suvenyrų parduotuvėlė, kurioje galite įsigyti unikalių dovanų su Šerloko Holmso ir daktaro Vatsono atvaizdais.

Antrame aukšte rasite garsiojo detektyvo ir jo draugo darbo bei poilsio erdvę. Čia yra svetainė ir Holmso miegamasis. O štai Daktaro Vatsono miegamasis įrengtas trečiame aukšte, kairėje, – virš Holmso miegamojo. Pro jų langus matyti atviras kiemelis, esantis už namo. Tame pačiame aukšte yra misis Hadson – namų šeimininkės – kukli buveinė. Lentynoje sudėti asmeniniai šeimininkės daiktai, įrėminta jos nuotrauka, šalia lango į judriąją gatvę stovi įspūdingas bronzinis Holmso biustas.

4 aukšte slepiasi vonios kambarys ir vaškinių figūrų salė.

Visas būstas apstatytas Viktorijos laikų baldais, kuriuos nusėję įvairūs fikciniam detektyvui priklausę daiktai: persiškos šlepetės, kepurė su snapeliu, senas smuikas, padidinamasis stiklas, užrašų knyga ir visokie kitokie knygų puslapiuose minėti niekučiai. Čia gausu knygų, buteliukų su vaistais ir visokių rakandų. Galite prisėsti ant Šerloko Holmso fotelio prie židinio ir nusifotografuoti, netgi užsitraukti pypkę (jei atsinešėte) su kitais detektyvo fanatais.

*   *   *

Šerloko Holmso muziejus Londone gausiai lankomas turistų, todėl, kartais turistams tenka palaukti eilėje. Apsišarvuokite kantrybe.

Muziejų rasite netoli Madame Tussauds vaškinių figūrų muziejaus. Šiuos abu įdomius Londono objektus skiria vos 300 metrų, tačiau tikrai ne kiekvienas lietuvių turistas tą žino ir dažnai Šerloko Holmso muziejaus nė nepastebi. Muziejus įsispraudęs tarp 237 ir 241 Beikerio gatvės namo. Reikštų, kad tikrasis Šeloko Holmso namo adresas yra 239, tačiau virš įėjimo į jį kabo 221b numeris. Užsukite.

Dirba kasdien nuo 9.30 iki 18 val.