Vieni didingiausių ir prabangiausių baroko rūmų Vidurio Europoje, be abejonės yra Šėnbrūno rūmai (vok.k. Schloss Schönbrunn), iškilę Austrijos sostinėje. Kadaise tai buvo Austrijos-Vengrijos monarchų vasaros rezidencija. Mūsų dienomis, – tai vienas svarbiausių ir labiausiai lankomų Vienos kultūrinių objektų, kuriame turistų laukia muziejus.

Šėnbrūno rūmų statyba prasidėjo 1696 metais, senesnių rūmų vietoje, imperatoriaus nurodymu. Rūmų centre dominuoja pagrindinė salė, o kairiame ir dešiniame sparne buvo įkurti imperatoriaus ir imperatorienės kambariai. Rūmų fasado ilgis sudaro 190 metrų, kuriuose priskaičiuojama 1400 kambarių. Dar 1,2 km2 užima ištaikingas Šėnbrūno rūmų parkas su statulomis, fontanais ir tvenkiniais, kruopščiai prižiūrimomis gyvatvorėmis ir vaizdingais gėlynais.

Šėnbrūno rūmus suprojektavo žymus architektas – Johanas Bernardas Fišeris fon Erlach, palikęs vieną ryškiausių pėdsakų Austrijos baroko raidoje. Tiesa, iškilę rūmai atspindi tik dalį jo pradinių užmojų. Rūmai buvo sumanyti kaip prabangi Šventosios Romos imperijos  imperatoriaus rezicencija ir nubraižytas statinys buvo toks didelis, kad net pats architektas suabejojo, kada nors jį pastatysiąs. Sakoma, kad pradiniame brėžinyje nupiešti rūmai buvo dideni už patį Versalį. Ir nors galiausiai pastatyti rūmai yra gerokai sumažinto ir supaprastinto varianto, tačiau jie vis vien išliko didžiuliai ir yra laikomi puikiu Versalio rūmų atspindžiu.

Sakoma, kad labai įspūdingi buvo Šėnbrūno rūmų interjerai, su daugybe stiuko lipdinių ir žymiausių dailininkų tapytomis lubomis. Deja, tik nedaugelis interjero dalių išliko iki mūsų dienų, nes visus rūmus XVIII amžiuje perdirbo imperatorės  Marijos Teresės rūmų architektas – Nikolaus Picassi, pertvarkęs viską savaip, pagal rokoko stilių. Jis „prikišo nagus” ir prie rūmų išorės: paaukštino viršutinį aukštą, pristatė antresolę, o šiauriniame fasade išrikiavo eilę jonėninių kolonų.

Nuo 1996 metų Šėnbrūno rūmai įtraukti į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

Daugiau infomacijos apie Šėnbrūno rūmus, darbo valandas ir ekskursijų kainas rasite: www.schoenbrunn.at