Tikriausiai Pasaulyje nėra kitos tokios pilies, kuri būtų apraizgyta tokia gausybe įvairiausių istorijų kaip Brano pilis Rumunijoje.

Legendos byloja, jog XV amžiuje šioje pilyje gyveno žiaurus Transilvanijos grafas Vladas III (dar žinomas, kaip Vladas Tepeša), įkvėpęs Bramą Stokerį parašyti žymųjį romaną apie Drakulą. Kas gi nėra skaitęs šio legendinio kūrinio apie žiaurųjį vampyrą? Ir nors nėra šaltinių, liudijančių, kad Bramas Stokeris būtų lankęsis šioje pilyje ir, kaip žinia, vampyriška pilies šeimininko prigimtis gali būti tik rašytojo fantazija. Tačiau Brano pilis Rumunijoje jau daugybę metų lyderiauja tarp lankomiausių siaubo klasikos turistinių vietovių.

Dabar, Brano arba dar dažniau vadinamoje “Drakulos pilyje”, veikia muziejus, kur į Drakulos gimtuosius namus užklydusius turistus pasitinka draugiškas pilies savininkas. Iš tiesų, Drakulos pilis visai neatitinka knygoje sukurto šiurpios pilies įvaizdžio. Užklydę pašaliečiai nejaukiai gali pasijusti nebent labai įsijautę į romano fantazijų pasaulį, kol slampinėja siaurais pilies koridoriais ar netyčiom užklysta į tamsiausius pilies užkaborius.

Pirmą kartą rašytiniuose šaltiniuose Brano pilis paminėta 1377 m. Vengrijos Liudviko I D‘Anžu laiške, kuriuo jis Prasovo piliečiams suteikė tam tikrų privilegijų. Pilis atliko svarbų vaidmenį ginant Vengrijos karalių nuo Otomanų ir Totorių įsiveržimų, o nuo XV amžiaus pabaigos ji dažnai tarnaudavo pirkliams, kaip prekybos stotelė. Nuo 1920 iki 1947 metų pilyje gyveno Didžiosios Rumunijos karalienė Marija su šeima.

1947 metais pilis tapo atviru muziejumi.

Brano pilis pastatyta iš akmenų ir plytų. Pirminę pilį sudarė išorinės sienos su stačiakampėmis šaudymo angomis, keturaukštis donžonas su dviem kambariais ir stebėjimo tašku viršuje, apvalus bokštas, kurio rūsiuose buvo laikomas parakas. Pirmame ir antrame aukštuose buvo įrengta po kelis kambarius ir apvalus vartų bokštas. Tačiau, bėgant amžiams, pilis kito. Daugelį pakeitimų ir atnaujinimų pilyje atliko princas Gabrielis Bethlenas. Jo įsakymu išdygo dar du bokštai ir dabartiniai pilies vartai. Po 1920-1930 metų pilies rekonstrukcijos šaudymo angos pavirto langais, senas šulinys – lifto šachta, o krosnys pakeistos viryklėmis. Prie laiptų buvo pristatyti bokšteliai ir iškeltas ketvirtas medinis aukštas. Dabar, Drakulos pilis yra puikus gotikinės Transilvanijos pilies pavyzdys – patrauklus ir gražus, visiškai ne šiurpus kaip Bramo Stokerio knygų puslapiuose. Kad visiškai nenuvilti turistų, kurie  čia atvyksta įkvėpti šiurpaus romano, šalia pilies prisišliejusiame pastate buvo įrengti siaubo kambariai, kuriuose kiekvienas užklydėlis gali tikėtis patirti kažką labiau sukrečiančio.

*   *   *

Drakulos pilis – vienas ryškiausių Rumunijos turistinių simbolių stovi tarp Bucegi ir Craiului kalnų viršūnių, nutolusi apie 30 km. nuo artimiausio Brasovo miesto. Kasmet ji pritraukia tūkstančius turistų iš viso pasaulio. Pagal statistiką pernai pilyje apsilankė daugiau kaip 380 tūkst. turistų.

Darbo laikas: nuo gegužės iki rugsėjo nuo 9 iki 18 val. Nuo spalio iki balandžio nuo 9 iki 16 val.
Bilieto kaina: 20 lei – suaugusiems; 10 lei – studentams; 5 lei – vaikams

One thought on “Drakulos pilis”
  1. Pernai su šeima ir giminaičiais buvome šioje pilyje. Teko atvažiuoti net dukart, nes pirmą kartą atvažiavome pirmadienį, o pirmadieniais pilis lankytojų nepriima. Grįždami nuo Juodosios jūros užsukome dar kartą. Visai patiko. Daug mažesnė ir šiltesnė nei mūsų Trąkų pilis. Jei lankysitės Rumunijoje su automobiliu ir būsite netoliese, rekomenduoju apžiūrėti.