Reichstagas – Vokietijos parlamento pastatas – dar viena ryški Vokietijos įžimybė, kurios traukia pamatyti didžioji dauguma Berlyno miesto turistų. Tai vienas įspūdingiausių pastatų naujai atstatytame vyriausybiniame Berlyno kvartale. Todėl jei jau nusprendėte apsilankyti Berlyne, nepraleiskite progos aplankyti šios puikios vietos. Ši Berlyno lankytina vieta – visiškai nemokama, nebent norėtumėte papietauti ant Reichstago stogo terasos įrengtame restorane.

Istorinis Vokietijos Reichstago pastatas buvo pastatytas 1894 metais, parlamento darbui. Nuo 1919 iki 1933 metų šioje vietoje, tiesioginiuose rinkimuose buvo renkama valstybės galva – Reichskancleris. Vėliau į valdžią atėjęs Adolfas Hitleris, 1933 m. vasario 27 d. inscenizavo Reichstago gaisrą, apkaltino juo komunistus, ir sustabdė demokratijos plėtrą, pareiškęs, kad parlamentui nebėra kur susirinkti. 1945 m. balandžio mėn. Berlyno šturmo metu Reichstago pastatas dar kartą degė ir iki pat 1991 metų stovėjo tik kaip paminklas fašizmui.

Susivienijus Rytų ir Vakarų Vokietijoms buvo nuspręsta pastatą rekonstruoti, o nuo 1999 metų jame vėl dirba Vokietijos parlamentas – Bundestagas.

Reichstago rekonstrukcijos projektą parengė seras Normanas Fosteris, kuris sugebėjo seną pastatą paversti technologiškai pažangiu statiniu, tapusiu naujuoju Berlyno simboliu. Dabar kiekvienas Reichstago lankytojas gali stebėti dirbančius deputatus. Virš dviejų, darbui skirtų pastato aukštų, turistai gali apžiūrėti stogo terasą. Nuo jos atsiveria puiki Berlyno panorama. Taip pat iš čia galima patekti į Reichstago restoraną ir kupolą – naująją Berlyno emblemą, praktiškai svarbiausią viso komplekso elementą.

Naujai suprojektuotas žibinto formos Reichstago kupolas yra 23,5 metrų aukščio ir 39,6 metrų skersmens. Pagamintas iš stiklo ir plieno. Viduje jo esančios spiralinės rampos leidžia iš viršaus stebėti plenarinių posėdžių salę. Tai sudaro įspūdį, kad pastatas nėra uždara, valstybės tarnaudojų valda, o – bendra visuomenės nuosavybė.

Reishstago darbo valandos: kasdien nuo 8 iki 24 val. Apsilankymas nemokamas.

Visai šalia galima aplankyti kitą Berlyno įžimybę – Brandenburgo vartus.