Ledynų ekspresas, arba Glacier Express – tai bemaž garsiausias traukinys Pasaulyje, kursuojantis tarp Sankt Morico (St. Moritz) ir Zermato (Zermatt), Šveicarijoje.


Kadangi abu kurortai garsėja šalia jų esančiais dviem dideliais kalnais, tai dažnai sakoma, kad Ledynų ekspresas – tai kelionė iš Pic Berninos į Materhorną.


Ledynų ekspresas pirmą kartą buvo atidarytas 1939 metais ir važinėja tuo pačiu maršrutu, su kai kuriomis trumpomis pertraukomis, jau daugiau nei pusę šimtmečio. Tai yra puikus Šveicarijos inžinerijos triumfas prieš Alpių kalnų iššūkius. Kelionė šiuo traukiniu, turėtų būti privaloma visiems, norintiems pasimėgauti nuostabia Šveicarijos gamtos karalija.


Važiuodami šiuo legendiniu šveicarų traukiniu iš pradinio taško į galutinį, įveiksite maždaug 290 kilometrų ir kelionėje užtruksite apie 7,5 valandas. Bet kokia tai kelionė! Tai išvyka A klasės traukiniu, kuris vangiai rangosi romantiškais Alpių kalnais, kirsdamas gražiausias pievas, spalvingus sveikatingumo kurortus, gilius tarpeklius ir žavingus slėnius. Perskrodžia net 91 tunelius ir įveikia 291 įspūdingą tiltą.


Kelionės metu įveiksite aukščiausią Alpių perėją – Oberalp, esančią 2033 metrai virš jūros lygio. Pro Glacier Express langus garantuotai pasimėgausite nuostabiausiu Šveicarijos kraštovaizdžiu.


Todėl, lankantis Šveicarijoje, būtina pasimėgauti išvyka Ledynų ekspresu, ne vien dėl važiavimo iš vienos vietos į kitą, bet todėl, kad pati kelionė įdomi ir yra puikiausias būdas pasimėgauti tyra Šveicarijos gamta.


Ledynų ekspresas yra toks populiarus tarp Vokietijos, Japonijos ir Indijos turistų, kad šie bilietus išvykai su Ledynų ekspresu išgraibsto likus mėnesiui iki kelionės. Oficialiais duomenimis, legendiniu traukiniu kasmet pravažiuoja daugiau nei 250,000 keleivių.


Kelionė Ledynų ekspresu prasideda Sankt Morico stotyje, maždaug 1775 aukštyje. Tada pravažiuojate Samedaną ir Beverį, įsitaisiusius Engandino plynaukštėje. Po to skrodžiate Albulo tunelį (1815 m. virš jūros lygio). Už tunelio kertate Predą – pirmą stotelę Albulos slėnyje ir tęsiate kelionę link Berguno. Tarp šių dviejų kaimelių, dėl didžiulių aukščio skirtumų ir mažo atstumo, traukinys įveikia daugybę spiralinių posūkių. Šioje atkarpoje taip pat galite įvertinti Šveicarijos tunelių statybą. Galiausiai, slėnio pabaigoje, pasieksite Filisurą. Landvaterio viadukas, esantis 2900 aukštyje, vos už Filisuro yra laikomas 1900 metų tiltų statybos stebuklu.


Pravažiavus Domlešo tvirtoves ir pilis, laikas pietums prie medinių Ledynų ekspreso stalų. Raudonasis ir baltasis vynas patiekiamas specialiose Glacier Express taurėse su specialiomis kojelėmis, kad laikytųsi ant stalo, kai traukinys kyla į kalną. Šios taurės yra populiarus suvenyras tarp traukinio turistų.


Netrukus pro Ledynų ekspreso langus atsiveria Galenstoko panorama ir jau esate pakilę į 3585 m aukštį. Po to, įveikę siaurą Viršutiniojo Reino tarpeklį, pravažiuojate Kūrą ir, kirtę stačią Alpių aukštikalnių perėją, pro traukinio langus prašmėžuoja Fruko krioklys. Tuomet Ledynų ekspresas neria į 14.5 km ilgio tunelį ir, į dienos šviesą išnirę keleiviai, jau išvysta Veishorno ir Materhorno prieigas.  Materhornas išnyra maždaug po 7,5 val kelionės traukiniu, prieš pat Zermato stotį.


Ledynų ekspresas – tai puiki pramoga ir tikra atrakcija keliaujantiems po Šveicariją.


Daugiau informacijos: www.glacierexpress.ch

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *