Balaklava (ukrainietiškai Балаклава) – mažas Krymo miestelis, priklausantis Sevastopolio municipalitetui. Šaltojo karo metu sovietai jame pastatė slaptą laivų bazę. Įspūdingą povandeninį kompleksą įkūrė giliai, po Tavros kalnu, kad jo neaptiktų pro-vakarietiški šnipų lėktuvai. Jis buvo nematomas ir pastatytas taip, kad galėjo atlaikyti tiesioginį, iki 100kT galingumo branduolinės bombos smūgį. Pati bazė buvo aprūpinta torpedomis su branduoliniais užtaisais ir kitais ginklais, o jos dokuose buvo saugomi povandeniniai laivai. Tuo metu Balaklava buvo vienintelė slapčiausių gyvenamų vietovių Sovietų Sąjungoje.

Beveik visi Balaklavos miesto gyventojai dirbo šioje bazėje ir dirbo taip atsidavusiai, kad jokiam pašaliečiui nebuvo įmanoma patekti į miestą. Kiekvienas norintysis buvo išsamiai ir kruopščiai tikrinamas. Darbuotojų šeimos nariai ir giminės negalėjo apsilankyti povandeniniame komplekse be svarios priežasties bei grandininės virtinės identifikacijos procesų.

1991 metais,  subyrėjus Sovietų sąjungai, bazė liko funkcionuoti iki 1993-iųjų, nes iki minėtų metų Rusijos armija buvo priversta palikti vietovę. Bazės eksploatavimo nutraukimo procesas prasidėjo. Torpedos su branduolinėmis galvutėmis iškeliavo iš šios vietovės.

1996 metais, kai paskutinis Rusijos povandeninis laivas paliko slaptą Ukrainos branduolinę bazę, ji duris atvėrė visiems, norintiems čia apsilankyti. Dabar yra galimybė išnaršyti visą kompleksą: kanalų sistemas, bazę ir nedidelį muziejų, kuriame eksponuojamos senos karinės galvutės bei ginklai.

Šią populiarią turistinę vietą rasite 10 km. į pietryčius nuo Sevastopolio, Juodosios jūros pakrantėje.