Šis penkiaaukščio dydžio kraujo spalvos krioklys labai lėtai teka iš Teiloro ledyno, stūksančio Antarktidos Makmurdo Sausajame slėnyje (McMurd Dry valley).

Kai 1911 metais šioje vietoje geologai pirmą kartą atrado tokius įšalusius krioklius, jie pamanė, kad raudoną spalvą jų vandeniui suteikia dumbliai. Tačiau tikroji priežastis pasirodė kur kas labiau intriguojanti.

Maždaug prieš du milijonus metų Teiloro ledynas po savimi izoliavo nedidelį ežerėlį, kuriame veisėsi senoviniai mikrobai. Patekę į spąstus po storu ledo sluoksniu, jie ten ir pasiliko, visiškai izoliuoti nuo aplinkos – viduje natūralios laiko kapsulės. Šie mikrobai toliau vystėsi nepriklausomai nuo likusio pasaulio, – aplinkoje, kurioje nėra šviesos, deguonies ar šilumos.

Į spąstus įspraustas ežeras pasižymi didele druskos koncentracija ir gausiu geležies kiekiu, kuris suteikia kriokliams raudoną spalvą. Pro ledyne esantį plyšį teka poledinio ežero vanduo, suformuodamas krioklius ir nepažeisdamas viduje egzistuojančios ekosistemos.

Kraujo krioklių ekosistemos egzistavimas parodo, kad gyvybė Žemėje yra įmanoma net ekstremaliausiomis sąlygomis ir tai leidžia manyti, kad panašios gyvybės formos galėtų egzistuoti kitose planetose, kuriose yra panašios aplinkos sąlygos ir panašūs užšalusio vandens šaltiniai, – ypač Marse ir Jupiterio palydove Europoje.

Net jei ir ši uždara ekosistema vis dar neįrodo nežemiškos gyvybės formos egzistavimą, šie mūsų Planetos Kraujo kriokliai yra tikras mokslinis stebuklas.

Taigi dar nepaminėjome, kad juos galima aplankyti? Ekskursijos į Antarktidos Sausuosius slėnius organizuojamos Antarktinės vasaros metu, daugmaž tarp spalio ir vasario mėnesių. Juos galima pasiekti tik malūnsparniu iš Makmurdo stoties JAV (McMurdo Station) ir Skoto bazės NZ (Scott Base) arba kruiziniu laivu, įveikus Roso jūrą.