Maždaug už 3,5 kilometrų nuo Koso miesto, prie Platani kaimelio, nedidelio kalno papėdėje stovi monumentinis Asklepiono ansamblis, išlikęs vietovėje nuo III a.pr.Kr. ar net dar anksčiau.

Asklepionas – tai istorinė Koso salos ligoninė dedikuota graikų mitologijos medicinos dievui – Asklepijui. Ansamblis iškilo vietovėje, po garsiojo graikų gydytojo – Hipokrato mirties.

Ligoninių institucijai būdingą simbolį – gyvatę, galima pamatyti išlikusį ir senosios Asklepiono ligoninės konstrukcijoje. Graikai garbino gyvates, dėl jų gebėjimo atskirti gydomąsias žoleles.

Kadangi Asklepiono ligoninės gydytojai taip pat buvo šventikais, ją supo šventyklos, skirtos visiems, norintiems pasimelsti. Išgyvenusi daugybę stiprių žemės drebėjimų ansamblio struktūra laikui bėgant pakito, tačiau net ir šiandien nesudėtinga atkirti atskirus kambarius, kurie buvo šio pastato dalimi.

Visas Asklepiono pastatų ansamblis yra išsidėstęs ant trijų pylimų. Pirmoji pastatų virtinė yra apsupta „Π” formos galerija. Dėl to pietinė pusė yra atvira. Sakoma, kad čia buvo įsikūrusi medicinos mokykla, nors tai dar nėra įrodyta. Rytinėje pusėje stovi romėniškų pirčių kompleksas, pastatytas III a. Jį sudaro kelios galerijos, kuriose anksčiau buvo įkurtos palatos apylinkės pacientams ir jų šeimoms.

Antrąją pastatų virtinę sudaro seniausia ansamblio struktūra – IV a.pr.Kr. pastatyto altoriaus griuvėsiai. Pietinėje pusėje randame taip vadinamą „Avato“, – vietovę, kur sunkiai sergantys pacietai sapnuose laukdavo Asklepiono apsireiškimo, kad šis išgydytų juos. Dešinėje ir kairėje altoriaus pusėse stovi dviejų mažesnių šventyklų leikanos. Matome kelias atrestauruotas kolonas priklausiusias Jonėninei Apolono Šventyklai, stovėjusiai vietovėje II a.pr.Kr.

Galiausiai, ant trečiojo pylimo stovi Dorėninės Asklepiono šventyklos liekanos, išlikusios nuo II a.pr.Kr. O Asklepiono centre stovi bažnyčios liekanos dedikuotos mergelei Tarsou. Manoma, kad ji čia buvo pastatyta anktyvaisiais krikščionybės metais.

Nuo Asklepiono kalvos atsiveria labai graži panorama į Koso miestą ir jo apylinkes. Vietovėje sklando rami ir nuotaikinga atmosfera, kuri mūsų dienomis džiugina turistus, kaip seniau džiugindavo ligoninės pacientus.

Darbo laikas: antradieniais – sekmadieniais nuo 08:30 iki 18:00. Objekto lankymas mokamas.