Sakoma, kad Florenso saloje, Indonezijoje, besikeičiančiomis spalvomis žaižaruojantys Kelimutu ežerai (indonez.k. Gunung Kelimutu) yra sielų poilsio vieta. Vietiniai gyventojai šią vietą laiko šventa ir tikina, kad aukštuose salos kalnuose, tyvuliuojančiame juodos spalvos ežere, gyvena ne kas kita, o blogio sielos. Todėl šis rytinėje pusėje plytintis ežeras yra vadinamas “tiwu ata polo” (liet.k. ežeras blogio sieloms). O štai – netoliese esančiame vakariniame žaliame ežere gyvena senolių bei protingųjų sielos ir jis vadinamas „tiwu ata mbupu”. Tuo tarpu, skaistuolių ir kūdikių sielos ilsisi trečiajame – viduriniame turkio spalvos ežere, vadinamame „tiwu nua muri koo fai”.

Visi trys magiški Kelimutu ežerai telkšo daugiau kaip 1600 m aukštyje, vieno užgesusio Rytų Nusa Tengaros provincijos ugnikalnio krateryje. Visai neseniai ežerų vanduo buvo juodos, kaštoninės ir mėlynos spalvos, o dar seniau, t.y. apie 1960 metus – balintos kavos, raudonai rudos ir mėlynos. Dar seniau – buvo panaši į dabartinę. Iki šiol niekam dar nepavyko išsiaiškinti, kodėl šalia vienas kito esančių ežerų vandens spalva tokia skirtinga ir kodėl jos keičiasi. Mokslininkai tik spėja, jog atsakymas gali slypėti karštose kraterio įdubose, kuriose jau milijonus metų vyksta įvairūs cheminiai procesai. Manoma, kad jų metu išskiriamos dujos ir deguonies kiekis gali lemti ežerų spalvą: jei trūksta deguonies, ežero vanduo įgauna žalsvą atspalvį, o jei yra jo perteklius, vanduo nusidažo raudona ar net juoda spalva.

Kelimutu ežerai glaudžiasi Kelimutu nacionaliniame parke. Dabar, – tai populiari turistinė lankytina vieta Indonezijoje. Čia galite išvysti ne tik nuostabius ežerus, bet ir pamatyti retų augalų ar susipažinti su nykstančiais egzotiniais gyvūnais.

Kaip nuvykti?

Kelimutu ežerus paprasčiausiai pasiekti nuo Moni miestelio, kuris yra įsikūręs visai šalia Kelimutu ugnikalnio. Į viršų galima pakilti automobiliu. Pasiteiraukite vietinių miestelio vairuotojų.

Kraterio viršuje lankytojams yra įrengta apžvalgos aikštelė, nuo kurios puikiai matosi visi trys ežerai ir toliau plytinti jūra. Vaizdai nepakartojami, tad jei kada keliausite po Indoneziją, užsukite į žavią Florenso salą ir būtinai aplankykite spalvas keičiančius ugnikalnio ežerus.